V Evropské unii budou povinné bezpečnostní pásy v minibusech a autokarech

7 komentářů

doubt
9. května • 15:53

"nutnost vozit děti s výškou pod 135 cm v zádržném systému"

To je pěkná kravina, už vidím 130cm haranta zapnutého v dětské sedačce

"zakazuje vozit kojence v autosedačce na předním sedadle, pokud by bylo po směru jízdy"

A to jako vadí čemu?

ITTI
9. května • 20:53

Existuje věda zvaná anatomie člověka, medicína, traumatologie atd. Novorozenec začíná pohyby hlavy pomalu sám ovládat kolem 6. týdne,ale vleže.Navíc v prvních měsících života je hmotnost a velikost hlavičky vzhledem ke zbytku těla nesrovnatelně větší, něž u dítěte ve věku kolem 3 let a dál(zhruba 1/4 hmotnosti).O dospělém nemluvě. Vazy v oblasti krční páteře absolutně nesnesou ani zlomek zatížení(zrychlení), jako vazy dospělého. Takže proto zády po směru jízdy(navíc vidí na maminu a ona na něj).Kdyby sedělo po směru,tak v případě nárazu kolem 50 km/h to kojenec nemá šanci přežít. Nejenom zrychlení hlavy,ale i tlak od pásů na hrudník. Holt výrobci aut,sedaček a legislativci nejsou zase úplně nevzdělaní hlupáci,protože bezpečnost se dělá v součinnosti s lékaři.Už pár desítek let. To je celé. Ještě něco: z kočárku je kojenec zvyklý na jízdu couvačky a vidět známého člověka.Ale to obecně není hlavní důvod.Hlavní je v hmotnosti hlavy. Základní škola, 8. třída? Tuším, už si po 36 letech nepamatuji přesně,ale asi jo, 8. třída.

P
9. května • 21:48

A kojenec je to jako odkdy do kdy??? Mysli tim doufam do odstavu?? Nebo na to zakon pamatuje nejakym jinym odborne stanovenym terminem?? V EU vsechno vedi, musi tak vedet i tohle... Takze policajti vyfasujou krome alkoholtesteru a radaru jeste krejcovsky metr s cejchovanim dle EU a budou u silnic merit deticky, jestli maji 134 nebo 136cm. A taky budou zvesela stavet mezimestske autobusy Praha-Liberec a prodirat se mezi namackanymi stojicimi v ulicce kontrolovat ty co aktualne zatim sedi jestli maji ksandy. Za situace ze jsou autobusy ochotny vozit lidi na stojaka mi to prijde jako naprosty diletantsky vysmech cemukoli (narizeni pro narizeni, hlavne aby bylo co schvalovat a nasledne kontrolovat a vymahat dodrzovani) a autobus u Nazidel kterej nepatril mezi nejstarsi a prumer toho co tu jezdi hrave splnuje mel po havarii sedacky rozesety vsude po poli, takze bude jiste velkym prinosem, ze tam bude nekolik zoufalcu vevnitr vselijak privazanych.... Nakonec az to nepomuze tak uzakoni pro autousy povinnou 40-ku jako nekde v Turecku nebo kde a bude to vyreseny. 

fotr
8. května • 21:45

Tak už na nás chystají i tuto povinnost pro autobusy... Už se těším, jak v MHD ti co sedí budou připoutáni, ostatní stojící připoutáni nebudou (nebo je nepustí do autobusu). A povinností řidiče to bude zkontrolovat před jízdou...

nocni_dric
8. května • 22:33

ve clanku je napsano v turistickych autokarech tudis zadna MHD a co se tyce nove vyrobenych autokatu tak ty maji pasy standardne uz ted..IMHO vetsinou se na me lidi koukaji jak na blazna dyz se v bude ksiruju..ale sila zvyku no.. no a povinosti ridice je venovat se rizeni tudis dyz nebude pripoutan pasazer tak muze panu prislusnikovi rict ze jej nalezite poucil a ze pripoutan byl ale ze z titulu toho ze ridi vozidlo a plne se mu venuje pri rizeni nemuze zkontrolovat zda se napr.pan Novak odepl a je z obliga

DDMaximus
8. května • 21:04

Vážení páni redaktori,

chcem vás poprosiť, aby ste pri podobných správach informovali aj o stave na Slovensku. Verím, že to pre vás nebude žiadny problém .

Vopred ďakujem !

darkus
8. května • 14:31

bych se vsadil, ze mezi tou dvanactkou neni Polsko, protoze to co tam jezdi, to je fakt hruza, autobusy ze 70. let s prorezlymi karoseriemi, ktere chrli cerny dym, fakt hnus, u nas je to v porovnani s Polskem 100 a 1, bezpecnostni pasy v autobusech, to tam nebudou mit ani za 20 let, mozna tak na mezinarodnich linkach

Doporučujeme

Články odjinud