V Evropské unii budou povinné bezpečnostní pásy v minibusech a autokarech

Letos 9. května vstoupí v platnost nová evropská vyhláška, která se týká povinného používání bezpečnostních pásů v osobních automobilech, minibusech a turistických autokarech. Tato vyhláška je závazná pro všechny členské země EU, a tak se budou muset cestující začít poutat i ve státech, kde tato povinnost doposud nebyla zavedena.

Do této chvíle bylo používání bezpečnostních pásů povinné pouze u vozidel s hmotností do 3,5 tuny a to ne na zadních sedadlech v minibusech nad devět míst a v komerčních vozidlech jako je taxi a další podobné vozy.

Povinnost být připoutaný tak musí začlenit všechny členské země do svých silničních zákonů a cestující toto budou muset respektovat. Samozřejmě, že povinnost poutat se bude uplatňována pouze u automobilů, které jsou bezpečnostními pásy vybaveny z výroby. V nové směrnici EK však byla začleněna povinnost, aby výrobci autobusů, minibusů, autokarů apod. vybavovali od roku 2007 všechny vozy na všech sedadlech bezpečnostními pásy.

Evropská komise však zavádí i další povinnosti pro členské státy, jako je nutnost vozit děti s výškou pod 135 cm v zádržném systému, zakazuje vozit kojence v autosedačce na předním sedadle, pokud by bylo po směru jízdy a další.

Nové povinnosti splnilo prozatím dvanáct členských zemí a to i včetně České republiky. Šest zemí požádalo EK o výjimku a prodloužení času pro zavedení těchto povinností a zbylých sedm zemí na tuto povinnost nijak nereagovalo a EK s nimi zahájí řízení.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků