V Evropské unii budou povinné bezpečnostní pásy v minibusech a autokarech

Letos 9. května vstoupí v platnost nová evropská vyhláška, která se týká povinného používání bezpečnostních pásů v osobních automobilech, minibusech a turistických autokarech. Tato vyhláška je závazná pro všechny členské země EU, a tak se budou muset cestující začít poutat i ve státech, kde tato povinnost doposud nebyla zavedena.

Do této chvíle bylo používání bezpečnostních pásů povinné pouze u vozidel s hmotností do 3,5 tuny a to ne na zadních sedadlech v minibusech nad devět míst a v komerčních vozidlech jako je taxi a další podobné vozy.

Povinnost být připoutaný tak musí začlenit všechny členské země do svých silničních zákonů a cestující toto budou muset respektovat. Samozřejmě, že povinnost poutat se bude uplatňována pouze u automobilů, které jsou bezpečnostními pásy vybaveny z výroby. V nové směrnici EK však byla začleněna povinnost, aby výrobci autobusů, minibusů, autokarů apod. vybavovali od roku 2007 všechny vozy na všech sedadlech bezpečnostními pásy.

Evropská komise však zavádí i další povinnosti pro členské státy, jako je nutnost vozit děti s výškou pod 135 cm v zádržném systému, zakazuje vozit kojence v autosedačce na předním sedadle, pokud by bylo po směru jízdy a další.

Nové povinnosti splnilo prozatím dvanáct členských zemí a to i včetně České republiky. Šest zemí požádalo EK o výjimku a prodloužení času pro zavedení těchto povinností a zbylých sedm zemí na tuto povinnost nijak nereagovalo a EK s nimi zahájí řízení.
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků