V Evropské unii budou povinné bezpečnostní pásy v minibusech a autokarech

Letos 9. května vstoupí v platnost nová evropská vyhláška, která se týká povinného používání bezpečnostních pásů v osobních automobilech, minibusech a turistických autokarech. Tato vyhláška je závazná pro všechny členské země EU, a tak se budou muset cestující začít poutat i ve státech, kde tato povinnost doposud nebyla zavedena.

Do této chvíle bylo používání bezpečnostních pásů povinné pouze u vozidel s hmotností do 3,5 tuny a to ne na zadních sedadlech v minibusech nad devět míst a v komerčních vozidlech jako je taxi a další podobné vozy.

Povinnost být připoutaný tak musí začlenit všechny členské země do svých silničních zákonů a cestující toto budou muset respektovat. Samozřejmě, že povinnost poutat se bude uplatňována pouze u automobilů, které jsou bezpečnostními pásy vybaveny z výroby. V nové směrnici EK však byla začleněna povinnost, aby výrobci autobusů, minibusů, autokarů apod. vybavovali od roku 2007 všechny vozy na všech sedadlech bezpečnostními pásy.

Evropská komise však zavádí i další povinnosti pro členské státy, jako je nutnost vozit děti s výškou pod 135 cm v zádržném systému, zakazuje vozit kojence v autosedačce na předním sedadle, pokud by bylo po směru jízdy a další.

Nové povinnosti splnilo prozatím dvanáct členských zemí a to i včetně České republiky. Šest zemí požádalo EK o výjimku a prodloužení času pro zavedení těchto povinností a zbylých sedm zemí na tuto povinnost nijak nereagovalo a EK s nimi zahájí řízení.
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků