http://zpravy.idnes.cz/nehoda-na-odlehlem-miste-stala-ridice-octavie-zivot-fx3-/krimi.asp?c=A070527_134210_krimi_zra
Já jsem pro, podle mě to je dobrá věc. Ale je potřeba ten systém doladit. Z vlastní zkušenosti vím, že k vystřelení airbagu stačí 30km/h, namrzlá silnice a svodidlo. Až jsem se divil jak je možný, že při takovém ťukanci a v takové rychlosti vylítnou bagy, no ale stalo se a takových případů znám hafo. Na druhou stranu znám zase případy, kdy se stala těžká nehoda a k vystřelení airbagu nedošlo. Takže pokud by byl ten systém závislý jen na vystřelení airbagu, tak z toho nebudou mít záchranáři radost. Jednak budou zbytečně vyjíždět k malým "nehodám" a v tom horším případě nevyjedou vůbec. Ten systém jako takový beru, podle mě to je krok správným směrem, ale.....
Takze dalsi strycek Sam na nas bude davat pozor. Alebo velky brat?Uvidime ake to bude mat dlhodobe nasledky. Na druhu stranu, asi pred 3 rokmi nasli kosici travy na D2 pri Malackach sedmickovy bavorak - prevrateny v krikoch, s mrtvym vodicom. Lekar povedal, ze ak by muz dostal prvu pomoc, je mozne ze by prezil. Jemu by takyto system asi pomohol.
Tak lepší auta tento systém mají. Též mám v autě pod pojistkou proti náhodnému stisknutí tlačítko SOS, které po stisknutí automaticky volá 112 a hovor se nedá zavěsit. V civilizovaných zemích to funguje automaticky po vystřelení airbagů.V USA už pár let funguje systém OnStar který kromě pomoci v nouzi poskytuje i další služby, jako je dálkové otevírání zabouchnutého auta, on line diagnostika vozu v případě poruchy a další a další přídavné služby kromě trackingu ukradeného vozidla, navigace dokonce lze do databáze vložit i zdravotní kartu tak aby v případě zranění měl lékařský team informace o pacientu.No myslím že v EU budeme vděčný za to když nás to najde :-D
Protože přestože jezdím velice pomalu a opatrně, rychlé a moderní vozy mě neustále ohrožují na zdraví a na životě neustálým předjížděním. Mám čím dál větší strach z havárie, a to z toho důvodu, že neustále přibývá moderních konstrukčně dokonalejších vozů, jejíchž náraz do mé křehké Š 120 L by pro mně osobně měl tragické, i když bych nehodu nezpůsobil, protože celý život striktně dodržuji předpisy a rychlostní limity. Jízda ve Š 120 L byla dříve radostí, ale dnes je to jízda hrůzy, zda do mě někdo nenapálí ze zadu a já se neocitnu v rakvi. 3-[
Škodu 120 L používám v době nejnižší dopravní špičky, např. v neděli v pravé poledne, kdy bohatí lidé se svými silnými vozy jsou většinou na obědě, tak tehdy jedu já do hypermarketu nakoupit. Někdy jedu na nákup brzo ráno, kdy většina boháčů ještě spí, abych se jim vyhnul na silnici.
To já ne, já mám sice jen Š105 protože si myslím, že Š120 mají jen ex komunisté, protože normální dělník nestraník na Š120 nemohl poctivě nikdy dosáhnout. Nicméně chci říci, že já jezdím zásadně ve špičkách a hlavně v pátek odpoledne kdy jedu na chalupu v posázaví, vezmu ještě vozík a jedu v poklidu na benešovký 60-70 km/h pomalu a bezpečně. Jenom si pak vychutnávám jak zbohatlíci v BMW a MB pak riskantně předjíždí a ohrožují jak sebe tak i zejména ty v protisměru a to zcela bezdůvodně !!!!!! jenom kvůli tomu že si honí ego a předjíždí levnější vozy. Stejně tak jsou na tom stejně různý "manažeři" ve služebních Passatech a Octávkách co si myslí že jsou snad vůdci světa a chovají se stejně riskantně.
bude se to počítat do statistiky mobilních telefonů?bude takový systém mít alespoň svoje číslo? nebude se do něj moci přímo dovolat nebo aspoň dorozumívat ten kdo naboural s operátorem na tísňové lince?jinak je to dobré, že i když člověk zapomene mobil a je ve spěchu a nemá čas ho popadnout, tak se pak nebude muset bát, protože to za něj obstará systém. taky aspoň pro mě to znamená větší svobodu při cestování, že člověk může vyrazit jen tak. teď už zbývá jen aby místo řidičáku a občanky stačil policistům otisk prstu a snímek oční duhovky a místo techničáku data digitálně zanesená přímo do automobilu (která si už samozřejmě policisté automaticky ověří s databází pojišťovny)... až pak bude moc člověk nasednout do auta kdekoli třeba v jenom v boxerkách :)
kdyz jsem jezdil po JARu docela me podobny system prekvapil. Na celnim skle je znamka ze ktere se ctou udaje o aute, pojistce a tom jestli nevisi na pokutach. pak si nekde na prehlednem pomalem useku zastavi dve auta jedno ma ctecku druhej je minivan kam to berou a co jsem vyzvedel tak dokazou predat i obsilku a dovybrat pokuty ktere se nasekali treba nekde na usekovkach (i kdyz se na to moc nehraje) no night-boys dalsi rozumnej napad.
ve spojenych statech uz neco takoveho, tusim, funguje..
muze to byt dobry, ale nechapu proc by to melo byt povinne...nemam rad kdyz je neco prikazovano
ježiš ty jsi tragéd, tak si ten GSM modul v novém autě odpojíš, když ti tak imrvére vadí, stejně tak si vyndej pojistku od airbagů, protože ty jsou taky povinné.
To ze to nemas rad, neznamena, ze se te nekdo bude ptat. To se zavede a hotovo. Az jednou nabouras a nebudes moci sebou pohnout a zavolat sam pomoc, tak budes jeste rad, ze se auto samo postara.
a to akoze O2 to bude sprostredkovavat zadarmo alebo je v tom nejak finta?
Zavede se a hotovo?? Proboha kde to zijeme? Je videt ze cesi si jiz zvykli, ze jim strana a vlada neco prikaze...
Ano, zevede se to a hotovo. Tak si zavolas pomoc, kdyz pojedes sam autem a nabouras tak, ze nebudes moci nicim pohnout, ale budes jeste zivy? Tohle zavola pomoc a nikdo se te na nic nebude ptat. Vynikajici myslenka. Pto ty co radsi zemrou tam samozrejme bude tlacitko "Pri havarii nechat zemrit".3-[
ja s tymto systemom suhlasim a budem celkom rad,ze ten system v aute budem mat.Ja len podotykam,aby sa nevyuzival aj na ine ucely...
No jo,system si zavola sam pomoc,ale aby sa nenudil,kym niekde havarujem,tak ma budu pre istotu sledovat,ci nerobim nieco,co by som nemal....:-/
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.