V Evropě si vozy budou muset samy volat o pomoc

Evropská komise (EK) chce zavést od roku 2010 novinku v oblasti bezpečnosti automobilů. Ty by měly být, v případě nehody, schopny samy přivolat pomoc. Tedy hasiče, záchranou službu a policisty.

EK sice o tomto systému hovoří poměrně dlouho, ale již několikrát posunula termíny zavedení tohoto opatření. Nyní se zdá, že se jedná o hotovou věc.

Dlouho se totiž čekalo, až bude Evropa dostatečně a silně pokryta mobilními sítěmi, které by měly být pro tento systém využívány. V této chvíli je již pokrytí dostatečné a navíc v roce 2010 bude dostatečné i v chudších zemích Evropské unie.

Celý systém bude poměrně jednoduchý. Pokud se ve vozidle spustí airbagy, systém vyhodnotí, že se jedná o těžkou nehodu a sám přivolá pomoc. Jakási obdoba mobilu bude integrována přímo do vozu a to při výrobě.

A jak vůz zjistí, kde se nachází? Již v této chvíli nabízí operátoři jednouchý lokalizátor polohy mobilních telefonu. Pro velmi obecné určení polohy stačí, když je mobil v dosahu jednoho vysílače. Pokud je v dosahu dvou, nebo tří, lze určit polohu velmi přesně.

Samy automobilky ovšem nijak nelení a již pilně pracují na tomto systému. Čeká se jen na přesné specifikace ze strany EK, které by měly být pro celou Evropskou unii stejné.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků