V Evropě se letos prodá více než půl milionu SUV

V Evropě se letos prodá více než půl milionu SUV

Zatímco dominantou SUV byla vždycky Severní Amerika, Evropa se v tichosti dotahuje. Podle analytiků z IHS Automotive by se mohlo letos prodat přes půl milionu nových SUV v celé Evropě a za další rok až 600 000 aut této kategorie. Přitom v roce 2010 prodeje SUV dosahovaly poloviny současných hodnot.

Podle Automotive News roste zájem především o malá a kompaktní SUV. Navíc dochází ke stabilizaci trhu a automobilky představují stále nové a nové modely z této kategorie. Někdy ale stačí upravit auto tak, aby se stalo atraktivnější, jak dokazuje Volvo XC60.

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

SUV od Volva se vyhouplo na druhé místo, když se ho v roce 2014 prodalo 62 650 kusů. To je meziroční nárůst o 35 %. Jak je to u tak starého auta možné? Automobilka totiž uvedla model s emisemi 117 g/km CO2, čímž se vůz zařadil, jako jeden z mála v segmentu, do nejnižší daňové kategorie v mnoha evropských zemích.

S růstem prodejů pomůže i Mercedes GLA a také nový Land Rover Discovery Sport. Do tabulek určitě promluví i nový Renault Kadjar. BMW ztrácí především kvůli modelu X3 půdu pod nohama, ale letos přijde nové BMW X1, které také nabídne velmi nízké emise a tím se stane atraktivní v zemích, kde se podle nich určují daně.

  model prodeje změna
1. Audi Q3 76 078 + 3 %
2. Volvo XC60 62 650 + 35 %
3. BMW X1 61 734 - 4 %
4. Audi Q5 60 522 + 9 %
5. Range Rover Evoque 50 828 - 2 %
6. BMW X3 48 144 - 18 %
7. Mercedes-Benz GLA 44 930
8. Mercedes-Benz GLK 23 152 - 22 %
9. Land Rover Freelander 16 915 - 20 %
10. Porsche Macan 14 611

Prodeje SUV v Evropě v roce 2014. Zdroj: JATO Dynamics

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků