V Evropě byla zahájena výroba malého vozu Mazda2

Mazda dosáhla milníku ve své historii, když dnes zahájila výrobu svého prvního modelu v Evropě. První vůz Mazda2 právě sjel z výrobní linky továrny Ford ve Valencii. Mazda plánuje u tohoto modelu roční výrobu 40 000 vozů, které budou určeny výhradně pro evropské trhy.

Vice-President pro prodej Mazda Motor Europe, Dan Morris řekl: „Mazda2 je druhým modelem, který přichází v rámci oživení značky Mazda, v rámci plánu, který nazýváme Millennium Plan. Stejně jako novinka Mazda6 byl i tento vůz designován a vyvíjen specificky s cílem naplnit potřeby, poptávku a očekávání evropských zákazníků. Tento model sehraje klíčovou roli v růstu našeho tržního podílu a růstu povědomí o značce Mazda po celé Evropě.“

Aby Mazda dosáhla tohoto cíle, pracuje v továrně ve Valencii 70 inženýrů z Japonska, kteří mají zajistit, že nová Mazda2 skutečně naplní specifické potřeby a poptávku evropských zákazníků.

Pan Morris ještě dodal: „Evropa hraje velice důležitou a rostoucí roli v rámci celosvětových snah značky Mazda. Uvedení vozu Mazda6 bylo obrovským úspěchem jak u médií, tak u zákazníků – rychle jsme reagovali na trendy trhu a doplnili poslední generaci dieselového motoru s technologií common-rail. Nyní Mazda zahájila výrobu vozů v Evropě prostřednictvím svého partnera, značky Ford.“

Obě společnosti dosáhnou díky maximální synergii snížení nákladů a zvýšení efektivnosti. Pro Ford znamená zařazení Mazdy2 do výrobního programu to, že továrna ve Valencii je kompletně flexibilní a schopná vyrábět dva rozdílné vozy na společné montážní lince. Pro Mazdu to na druhou stranu znamená, že Mazda2 pomůže budovat povědomí o značce v Evropě, stejně tak jako omladit zákaznickou databázi a dosáhnout růstu v segmentu malých vozů. Výroba v Evropě znamená pro Mazdu také výrazné snížení rizika z fluktuace měnového kursu jenu.

Cíle Mazdy v Evropě se odvíjejí od prodejních výsledků roku 2002, kdy bylo navzdory nepříznivým tržním podmínkám dosaženo 11% růstu. Mazda nyní aspiruje na objem prodeje 210.000 vozů v Evropě v roce 2003 – 15,4% růst oproti loňskému roku (182 000 vozů). Předpokládá se, že Mazda se bude na celkovém objemu prodejů podílel 14 %.

Mazda2 je příjemným vozem do města, zaměřená především na mladé a aktivní zákazníky. Mazda2 je druhým modelem Mazdy nové generace a Mazda předpokládá, že bude podpořena vysoce úspěšným vstupem Mazdy6, díky její dynamice, univerzálnosti, funkčnosti, výkonu a jedinečné kvalitě a zpracování.

Vůz Mazda2 má vysoce tuhou karoserii a řadu bezpečnostních prvků, včetně dvoufázových airbagů řidiče a spolujezdce, s možností dodatkové výbavy v podobě bočních a okenních airbagů. Všechny vozy jsou vybaveny systémem EBA, jako dodatková výbava jsou podle stupně výbavy nabízeny také ABS s EBD a DCS.           
Na většině evropských trhů se bude Mazda2 prodávat se čtyřmi rozdílnými pohonnými jednotkami: benzinovými 1.25, 1.4 a 1.6 litru o výkonu 55kW/75 k, resp. 59 kW/80 k a 74 kW/100 k a jedním dieselovým motorem 1.4 litru s technologií common-rail o výkonu 50 kW/68 k.

První vozy Mazda2 se dostanou k dealerům Mazda po celé Evropě v průběhu března/dubna. Ceny na jednotlivých trzích budou oznámeny ze strany lokálních distributorů v průběhu ledna/února.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků