V Evropě byla zahájena výroba malého vozu Mazda2

Mazda dosáhla milníku ve své historii, když dnes zahájila výrobu svého prvního modelu v Evropě. První vůz Mazda2 právě sjel z výrobní linky továrny Ford ve Valencii. Mazda plánuje u tohoto modelu roční výrobu 40 000 vozů, které budou určeny výhradně pro evropské trhy.
V Evropě byla zahájena výroba malého vozu Mazda2

Vice-President pro prodej Mazda Motor Europe, Dan Morris řekl: „Mazda2 je druhým modelem, který přichází v rámci oživení značky Mazda, v rámci plánu, který nazýváme Millennium Plan. Stejně jako novinka Mazda6 byl i tento vůz designován a vyvíjen specificky s cílem naplnit potřeby, poptávku a očekávání evropských zákazníků. Tento model sehraje klíčovou roli v růstu našeho tržního podílu a růstu povědomí o značce Mazda po celé Evropě.“

Aby Mazda dosáhla tohoto cíle, pracuje v továrně ve Valencii 70 inženýrů z Japonska, kteří mají zajistit, že nová Mazda2 skutečně naplní specifické potřeby a poptávku evropských zákazníků.

Pan Morris ještě dodal: „Evropa hraje velice důležitou a rostoucí roli v rámci celosvětových snah značky Mazda. Uvedení vozu Mazda6 bylo obrovským úspěchem jak u médií, tak u zákazníků – rychle jsme reagovali na trendy trhu a doplnili poslední generaci dieselového motoru s technologií common-rail. Nyní Mazda zahájila výrobu vozů v Evropě prostřednictvím svého partnera, značky Ford.“

Obě společnosti dosáhnou díky maximální synergii snížení nákladů a zvýšení efektivnosti. Pro Ford znamená zařazení Mazdy2 do výrobního programu to, že továrna ve Valencii je kompletně flexibilní a schopná vyrábět dva rozdílné vozy na společné montážní lince. Pro Mazdu to na druhou stranu znamená, že Mazda2 pomůže budovat povědomí o značce v Evropě, stejně tak jako omladit zákaznickou databázi a dosáhnout růstu v segmentu malých vozů. Výroba v Evropě znamená pro Mazdu také výrazné snížení rizika z fluktuace měnového kursu jenu.

Cíle Mazdy v Evropě se odvíjejí od prodejních výsledků roku 2002, kdy bylo navzdory nepříznivým tržním podmínkám dosaženo 11% růstu. Mazda nyní aspiruje na objem prodeje 210.000 vozů v Evropě v roce 2003 – 15,4% růst oproti loňskému roku (182 000 vozů). Předpokládá se, že Mazda se bude na celkovém objemu prodejů podílel 14 %.

Mazda2 je příjemným vozem do města, zaměřená především na mladé a aktivní zákazníky. Mazda2 je druhým modelem Mazdy nové generace a Mazda předpokládá, že bude podpořena vysoce úspěšným vstupem Mazdy6, díky její dynamice, univerzálnosti, funkčnosti, výkonu a jedinečné kvalitě a zpracování.

Vůz Mazda2 má vysoce tuhou karoserii a řadu bezpečnostních prvků, včetně dvoufázových airbagů řidiče a spolujezdce, s možností dodatkové výbavy v podobě bočních a okenních airbagů. Všechny vozy jsou vybaveny systémem EBA, jako dodatková výbava jsou podle stupně výbavy nabízeny také ABS s EBD a DCS.           
Na většině evropských trhů se bude Mazda2 prodávat se čtyřmi rozdílnými pohonnými jednotkami: benzinovými 1.25, 1.4 a 1.6 litru o výkonu 55kW/75 k, resp. 59 kW/80 k a 74 kW/100 k a jedním dieselovým motorem 1.4 litru s technologií common-rail o výkonu 50 kW/68 k.

První vozy Mazda2 se dostanou k dealerům Mazda po celé Evropě v průběhu března/dubna. Ceny na jednotlivých trzích budou oznámeny ze strany lokálních distributorů v průběhu ledna/února.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 69 489 km
Cena: 360 000 Kč
Mazda CX-3 1,5
Rok výroby: 2016
Stav: 46 147 km
Cena: 400 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2014
Stav: 58 876 km
Cena: 460 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 70 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 198 739 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků