V Evropě byla zahájena výroba malého vozu Mazda2

Mazda dosáhla milníku ve své historii, když dnes zahájila výrobu svého prvního modelu v Evropě. První vůz Mazda2 právě sjel z výrobní linky továrny Ford ve Valencii. Mazda plánuje u tohoto modelu roční výrobu 40 000 vozů, které budou určeny výhradně pro evropské trhy.

Vice-President pro prodej Mazda Motor Europe, Dan Morris řekl: „Mazda2 je druhým modelem, který přichází v rámci oživení značky Mazda, v rámci plánu, který nazýváme Millennium Plan. Stejně jako novinka Mazda6 byl i tento vůz designován a vyvíjen specificky s cílem naplnit potřeby, poptávku a očekávání evropských zákazníků. Tento model sehraje klíčovou roli v růstu našeho tržního podílu a růstu povědomí o značce Mazda po celé Evropě.“

Aby Mazda dosáhla tohoto cíle, pracuje v továrně ve Valencii 70 inženýrů z Japonska, kteří mají zajistit, že nová Mazda2 skutečně naplní specifické potřeby a poptávku evropských zákazníků.

Pan Morris ještě dodal: „Evropa hraje velice důležitou a rostoucí roli v rámci celosvětových snah značky Mazda. Uvedení vozu Mazda6 bylo obrovským úspěchem jak u médií, tak u zákazníků – rychle jsme reagovali na trendy trhu a doplnili poslední generaci dieselového motoru s technologií common-rail. Nyní Mazda zahájila výrobu vozů v Evropě prostřednictvím svého partnera, značky Ford.“

Obě společnosti dosáhnou díky maximální synergii snížení nákladů a zvýšení efektivnosti. Pro Ford znamená zařazení Mazdy2 do výrobního programu to, že továrna ve Valencii je kompletně flexibilní a schopná vyrábět dva rozdílné vozy na společné montážní lince. Pro Mazdu to na druhou stranu znamená, že Mazda2 pomůže budovat povědomí o značce v Evropě, stejně tak jako omladit zákaznickou databázi a dosáhnout růstu v segmentu malých vozů. Výroba v Evropě znamená pro Mazdu také výrazné snížení rizika z fluktuace měnového kursu jenu.

Cíle Mazdy v Evropě se odvíjejí od prodejních výsledků roku 2002, kdy bylo navzdory nepříznivým tržním podmínkám dosaženo 11% růstu. Mazda nyní aspiruje na objem prodeje 210.000 vozů v Evropě v roce 2003 – 15,4% růst oproti loňskému roku (182 000 vozů). Předpokládá se, že Mazda se bude na celkovém objemu prodejů podílel 14 %.

Mazda2 je příjemným vozem do města, zaměřená především na mladé a aktivní zákazníky. Mazda2 je druhým modelem Mazdy nové generace a Mazda předpokládá, že bude podpořena vysoce úspěšným vstupem Mazdy6, díky její dynamice, univerzálnosti, funkčnosti, výkonu a jedinečné kvalitě a zpracování.

Vůz Mazda2 má vysoce tuhou karoserii a řadu bezpečnostních prvků, včetně dvoufázových airbagů řidiče a spolujezdce, s možností dodatkové výbavy v podobě bočních a okenních airbagů. Všechny vozy jsou vybaveny systémem EBA, jako dodatková výbava jsou podle stupně výbavy nabízeny také ABS s EBD a DCS.           
Na většině evropských trhů se bude Mazda2 prodávat se čtyřmi rozdílnými pohonnými jednotkami: benzinovými 1.25, 1.4 a 1.6 litru o výkonu 55kW/75 k, resp. 59 kW/80 k a 74 kW/100 k a jedním dieselovým motorem 1.4 litru s technologií common-rail o výkonu 50 kW/68 k.

První vozy Mazda2 se dostanou k dealerům Mazda po celé Evropě v průběhu března/dubna. Ceny na jednotlivých trzích budou oznámeny ze strany lokálních distributorů v průběhu ledna/února.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků