V Evropě byla zahájena výroba malého vozu Mazda2

Mazda dosáhla milníku ve své historii, když dnes zahájila výrobu svého prvního modelu v Evropě. První vůz Mazda2 právě sjel z výrobní linky továrny Ford ve Valencii. Mazda plánuje u tohoto modelu roční výrobu 40 000 vozů, které budou určeny výhradně pro evropské trhy.

Vice-President pro prodej Mazda Motor Europe, Dan Morris řekl: „Mazda2 je druhým modelem, který přichází v rámci oživení značky Mazda, v rámci plánu, který nazýváme Millennium Plan. Stejně jako novinka Mazda6 byl i tento vůz designován a vyvíjen specificky s cílem naplnit potřeby, poptávku a očekávání evropských zákazníků. Tento model sehraje klíčovou roli v růstu našeho tržního podílu a růstu povědomí o značce Mazda po celé Evropě.“

Aby Mazda dosáhla tohoto cíle, pracuje v továrně ve Valencii 70 inženýrů z Japonska, kteří mají zajistit, že nová Mazda2 skutečně naplní specifické potřeby a poptávku evropských zákazníků.

Pan Morris ještě dodal: „Evropa hraje velice důležitou a rostoucí roli v rámci celosvětových snah značky Mazda. Uvedení vozu Mazda6 bylo obrovským úspěchem jak u médií, tak u zákazníků – rychle jsme reagovali na trendy trhu a doplnili poslední generaci dieselového motoru s technologií common-rail. Nyní Mazda zahájila výrobu vozů v Evropě prostřednictvím svého partnera, značky Ford.“

Obě společnosti dosáhnou díky maximální synergii snížení nákladů a zvýšení efektivnosti. Pro Ford znamená zařazení Mazdy2 do výrobního programu to, že továrna ve Valencii je kompletně flexibilní a schopná vyrábět dva rozdílné vozy na společné montážní lince. Pro Mazdu to na druhou stranu znamená, že Mazda2 pomůže budovat povědomí o značce v Evropě, stejně tak jako omladit zákaznickou databázi a dosáhnout růstu v segmentu malých vozů. Výroba v Evropě znamená pro Mazdu také výrazné snížení rizika z fluktuace měnového kursu jenu.

Cíle Mazdy v Evropě se odvíjejí od prodejních výsledků roku 2002, kdy bylo navzdory nepříznivým tržním podmínkám dosaženo 11% růstu. Mazda nyní aspiruje na objem prodeje 210.000 vozů v Evropě v roce 2003 – 15,4% růst oproti loňskému roku (182 000 vozů). Předpokládá se, že Mazda se bude na celkovém objemu prodejů podílel 14 %.

Mazda2 je příjemným vozem do města, zaměřená především na mladé a aktivní zákazníky. Mazda2 je druhým modelem Mazdy nové generace a Mazda předpokládá, že bude podpořena vysoce úspěšným vstupem Mazdy6, díky její dynamice, univerzálnosti, funkčnosti, výkonu a jedinečné kvalitě a zpracování.

Vůz Mazda2 má vysoce tuhou karoserii a řadu bezpečnostních prvků, včetně dvoufázových airbagů řidiče a spolujezdce, s možností dodatkové výbavy v podobě bočních a okenních airbagů. Všechny vozy jsou vybaveny systémem EBA, jako dodatková výbava jsou podle stupně výbavy nabízeny také ABS s EBD a DCS.           
Na většině evropských trhů se bude Mazda2 prodávat se čtyřmi rozdílnými pohonnými jednotkami: benzinovými 1.25, 1.4 a 1.6 litru o výkonu 55kW/75 k, resp. 59 kW/80 k a 74 kW/100 k a jedním dieselovým motorem 1.4 litru s technologií common-rail o výkonu 50 kW/68 k.

První vozy Mazda2 se dostanou k dealerům Mazda po celé Evropě v průběhu března/dubna. Ceny na jednotlivých trzích budou oznámeny ze strany lokálních distributorů v průběhu ledna/února.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků