V elektromobilu z Británie až do Mongolska? Nissan Leaf to v rally úpravě prý zvládne

Upravený Nissan Leaf čeká dlouhá cesta plná nabíjení akumulátorů...

Nissan není v závodění žádným nováčkem, avšak ve světě rally nyní jeho vozy příliš nepotkáváme. Letos v létě se však jeden hatchback na dálkové Mongolia rally představí. A není to zrovna Micra či Pulsar, jak by se dalo očekávat.

Nissan testuje druhou generaci autonomního Leafu. Jezdí v Londýně

Nissan testuje druhou generaci autonomního Leafu. Jezdí v Londýně

Leaf AT-EV (All Terrain Electric Vehicle) je velmi blízkým příbuzným sériového modelu. Úpravou prošel v podstatě jen podvozek a kola obutá do terénních pneumatik. Světlá výška byla zvýšena, podvozek chrání ocelové pláty a brzdový systém je silnější. Na střeše je připevněna "zahrádka" s přídavným LED svícením. Jinak se jedná o klasický Leaf s 30kWh akumulátorem.

Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Expedice Scrab je v cíli. Podívejte se na fotogalerii z celého týdne

Expedice Scrab je v cíli. Podívejte se na fotogalerii z celého týdne

S leafem na dalekou cestu vyrazí sám zakladatel Mongol rally Chris Ramsey. Je potřeba zdůraznit, že se nejedná o typickou dálkovou rally a nelze ji srovnávat například s Dakarem. Všechno je to jedna velká recese a závodu se zúčastní staré vozy s motorem o zdvihovém objemu do jednoho litru a pořizovací cenou do pár stovek liber. Účastníci po cestě musí vybrat 1000 liber na dobročinné účely. 

Prohlédněte si fotogalerii speciálu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků