V dubnu rostl zájem o luxus a sport. Auta moc nefrčela

V dubnu rostl zájem o luxus a sport. Auta moc nefrčela

Dubnové propady mají na svědomí především vozy kategorie mini a třídy střední. Zájem naopak rostl o auta, které mají dva společné jmenovatele: zábavu a prestiž.

Duben byl na trhu automobilů měsícem, kdy se prodalo jak méně, než v předchozím měsíci, tak méně než v dubnu roku 2010. Meziměsíční poklesy jsme mohli pozorovat napříč všemi třídami s výjimkou vozů sportovních a terénních. Meziročně se sice prodávalo více v nižší střední, vyšší střední, luxusní, terénní a sportovní; ani tyto úspěchy však nezachránily celkový meziroční propad způsobený masivním odlivem zájmu o třídu mini a třídu střední.

Vozů kategorie nejnižší se prodalo o 51 kusů méně než v březnu a o 228 kusů méně než v loňském dubnu. Žebříčku vévodí stále Fiat Panda. Meziroční propad ve střední třídě dosáhl téměř 1000 vozů, meziměsíčně mluvíme o necelých 300.

Pokud jsme psali, že o vozy spadající do kategorie “malé“ byl v uplynulém čtvrtletí nejnižší zájem za posledních 5 let, mohli bychom i tentokrát zatlouci další statistiku do jejich pomyslné rakve: zatímco v březnu byl podíl malých vozů 26,96 %, v dubnu už činil pouze 25,35 %. Když se však do tabulky podíváme na prodeje za celé čtyři měsíce, vozů čeledi „fabiovitých“ se prodalo o něco více než ve stejném období před rokem.

V nižší střední se prodalo o 83 více vozů než před rokem. Statistickým překvapením je pak absence Renaultu Mégane mezi pěticí nejlepších. Ve vyšší střední jsme mohli sledovat meziroční nárůst o 57 kusů. Tahounem byla Škoda Superb.

Prodeje v luxusní třídě ovládl v dubnu Mercedes-Benz S. S 18 prodanými kusy se dostal i do čela dosavadních prodejů roku 2011 a sesadil dva krále prvního kvartálu – Audi A8 a BMW 7.

Změnu zažila ještě třída sportovních vozů. Zatímco ještě na konci března se radovali spolu s BMW i prodejci VW Scirocco, v dubnu letěly BMW Z 4. Jenom za duben se jich totiž registrovalo 22 a tento počet stačil i na prvenství v celé třídě.


Prodeje podle obchodních tříd za duben a od začátku roku 2011

 2011
 dubenod začátku 2011
Mini3181188
Malé370614569
Nižší střední310311426
Střední253610331
Vyšší střední6362589
Luxusní35165
MPV18807066
Sportovní132301
Terénní19097741
Nezařazeno3651270
Celkem1462056646


Nejprodávanější modely v jednotlivých třídách

  duben 2011od začátku 2011
MiniFiat PANDA63285
MaléŠkoda FABIA12014996
Nižší středníFord FOCUS4761729
StředníŠkoda OCTAVIA17357732
Vyšší středníŠkoda SUPERB3771736
LuxusníMercedes-Benz S1645
MPVŠkoda ROOMSTER243869
SportovníBMW Z 42236
TerénníŠkoda YETI4121414

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků