V dubnu rostl zájem o luxus a sport. Auta moc nefrčela

Dubnové propady mají na svědomí především vozy kategorie mini a třídy střední. Zájem naopak rostl o auta, které mají dva společné jmenovatele: zábavu a prestiž.

Duben byl na trhu automobilů měsícem, kdy se prodalo jak méně, než v předchozím měsíci, tak méně než v dubnu roku 2010. Meziměsíční poklesy jsme mohli pozorovat napříč všemi třídami s výjimkou vozů sportovních a terénních. Meziročně se sice prodávalo více v nižší střední, vyšší střední, luxusní, terénní a sportovní; ani tyto úspěchy však nezachránily celkový meziroční propad způsobený masivním odlivem zájmu o třídu mini a třídu střední.

Vozů kategorie nejnižší se prodalo o 51 kusů méně než v březnu a o 228 kusů méně než v loňském dubnu. Žebříčku vévodí stále Fiat Panda. Meziroční propad ve střední třídě dosáhl téměř 1000 vozů, meziměsíčně mluvíme o necelých 300.

Pokud jsme psali, že o vozy spadající do kategorie “malé“ byl v uplynulém čtvrtletí nejnižší zájem za posledních 5 let, mohli bychom i tentokrát zatlouci další statistiku do jejich pomyslné rakve: zatímco v březnu byl podíl malých vozů 26,96 %, v dubnu už činil pouze 25,35 %. Když se však do tabulky podíváme na prodeje za celé čtyři měsíce, vozů čeledi „fabiovitých“ se prodalo o něco více než ve stejném období před rokem.

V nižší střední se prodalo o 83 více vozů než před rokem. Statistickým překvapením je pak absence Renaultu Mégane mezi pěticí nejlepších. Ve vyšší střední jsme mohli sledovat meziroční nárůst o 57 kusů. Tahounem byla Škoda Superb.

Prodeje v luxusní třídě ovládl v dubnu Mercedes-Benz S. S 18 prodanými kusy se dostal i do čela dosavadních prodejů roku 2011 a sesadil dva krále prvního kvartálu – Audi A8 a BMW 7.

Změnu zažila ještě třída sportovních vozů. Zatímco ještě na konci března se radovali spolu s BMW i prodejci VW Scirocco, v dubnu letěly BMW Z 4. Jenom za duben se jich totiž registrovalo 22 a tento počet stačil i na prvenství v celé třídě.


Prodeje podle obchodních tříd za duben a od začátku roku 2011

 2011
 dubenod začátku 2011
Mini3181188
Malé370614569
Nižší střední310311426
Střední253610331
Vyšší střední6362589
Luxusní35165
MPV18807066
Sportovní132301
Terénní19097741
Nezařazeno3651270
Celkem1462056646


Nejprodávanější modely v jednotlivých třídách

  duben 2011od začátku 2011
MiniFiat PANDA63285
MaléŠkoda FABIA12014996
Nižší středníFord FOCUS4761729
StředníŠkoda OCTAVIA17357732
Vyšší středníŠkoda SUPERB3771736
LuxusníMercedes-Benz S1645
MPVŠkoda ROOMSTER243869
SportovníBMW Z 42236
TerénníŠkoda YETI4121414

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků