V dubnu rostl zájem o luxus a sport. Auta moc nefrčela

Dubnové propady mají na svědomí především vozy kategorie mini a třídy střední. Zájem naopak rostl o auta, které mají dva společné jmenovatele: zábavu a prestiž.

Duben byl na trhu automobilů měsícem, kdy se prodalo jak méně, než v předchozím měsíci, tak méně než v dubnu roku 2010. Meziměsíční poklesy jsme mohli pozorovat napříč všemi třídami s výjimkou vozů sportovních a terénních. Meziročně se sice prodávalo více v nižší střední, vyšší střední, luxusní, terénní a sportovní; ani tyto úspěchy však nezachránily celkový meziroční propad způsobený masivním odlivem zájmu o třídu mini a třídu střední.

Vozů kategorie nejnižší se prodalo o 51 kusů méně než v březnu a o 228 kusů méně než v loňském dubnu. Žebříčku vévodí stále Fiat Panda. Meziroční propad ve střední třídě dosáhl téměř 1000 vozů, meziměsíčně mluvíme o necelých 300.

Pokud jsme psali, že o vozy spadající do kategorie “malé“ byl v uplynulém čtvrtletí nejnižší zájem za posledních 5 let, mohli bychom i tentokrát zatlouci další statistiku do jejich pomyslné rakve: zatímco v březnu byl podíl malých vozů 26,96 %, v dubnu už činil pouze 25,35 %. Když se však do tabulky podíváme na prodeje za celé čtyři měsíce, vozů čeledi „fabiovitých“ se prodalo o něco více než ve stejném období před rokem.

V nižší střední se prodalo o 83 více vozů než před rokem. Statistickým překvapením je pak absence Renaultu Mégane mezi pěticí nejlepších. Ve vyšší střední jsme mohli sledovat meziroční nárůst o 57 kusů. Tahounem byla Škoda Superb.

Prodeje v luxusní třídě ovládl v dubnu Mercedes-Benz S. S 18 prodanými kusy se dostal i do čela dosavadních prodejů roku 2011 a sesadil dva krále prvního kvartálu – Audi A8 a BMW 7.

Změnu zažila ještě třída sportovních vozů. Zatímco ještě na konci března se radovali spolu s BMW i prodejci VW Scirocco, v dubnu letěly BMW Z 4. Jenom za duben se jich totiž registrovalo 22 a tento počet stačil i na prvenství v celé třídě.


Prodeje podle obchodních tříd za duben a od začátku roku 2011

 2011
 dubenod začátku 2011
Mini3181188
Malé370614569
Nižší střední310311426
Střední253610331
Vyšší střední6362589
Luxusní35165
MPV18807066
Sportovní132301
Terénní19097741
Nezařazeno3651270
Celkem1462056646


Nejprodávanější modely v jednotlivých třídách

  duben 2011od začátku 2011
MiniFiat PANDA63285
MaléŠkoda FABIA12014996
Nižší středníFord FOCUS4761729
StředníŠkoda OCTAVIA17357732
Vyšší středníŠkoda SUPERB3771736
LuxusníMercedes-Benz S1645
MPVŠkoda ROOMSTER243869
SportovníBMW Z 42236
TerénníŠkoda YETI4121414

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků