V dovážených ojetinách vede Škoda před Fordem a VW

Statistiky zaznamenaly, že v prvním čtvrtletí se dovoz ojetých osobních automobilů do České republiky ve srovnání s lednem až březnem 2012 snížil. Místo 29 596 ojetin bylo registrováno jen 27 608 kusů. Jedná se však o téměř stejná čísla, jako v roce 2010, kdy se do Česka dostalo 27 094 ojetin.
V dovážených ojetinách vede Škoda před Fordem a VW

Mladoboleslavská automobilka mezi dovozovými registracemi vévodí už čtvrtým rokem. Škodovky jsou nejdováženějšími ojetinami od roku 2010, kdy poprvé překonaly značku Ford. Za léta 2010 až 2012 se do Česka dovezlo 67 399 vozů s okřídleným šípem. Ojetých Fordů se za stejné období zaregistrovalo v ČR 55 493 kusů. Třetí VW si na své konto připsal v dovezených ojetinách 48 041 aut.

Přitom ještě v roce 2007 vládl ojetým osobním vozům Ford s 30 198 auty (o rok později dokonce 31 829 kusů). Za Fordem figuroval na druhém místě Renault, tomu zaregistrovali 24 828 ojetin, Škoda byla až třetí s 24 414 auty.

Zlatým obdobím ojetých aut byl rok 2008, tedy poslední rok světové ekonomické prosperity. Tehdy zaregistroval Svaz dovozců automobilů 230 974 registrovaných ojetin. Od toho roku se dovozy ojetých automobilů do ČR výrazně propadly.

V roce 2009 to bylo o více než 80 tisíc kusů méně (144 602 aut), v roce 2010 přivezli obchodníci a jednotlivci 127 034 ojetin, v roce 2011 o něco víc – 13 702 vozů. Vloni jich bylo zaregistrováno 124 344.

Rok 2008 byl také posledním rokem, kdy počet dovezených vozů převládl nad prodejem nových aut – těch se registrovalo 143 661 kusů. V následujících letech převyšovaly registrace nových aut nad ojetinami o 40 až 50 tisíc vozidel ročně.

K poklesu dovozu ojetin vedlo například krátkodobé zavedení šrotovného v okolních zemích, kdy především nejstarší ojetiny nekončily v českých autobazarech, ale na vrakovištích.

V roce 2009 se také začal zvyšovat počet nových vozů s cenami pod 200 tisíc korun, v následujících letech i aut s cenami kolem 150 000 korun v základním provedení, což srazilo zájem kupujících o ojetiny.

Prodejcům nových vozů pomohlo i zpřísnění pravidel, kdy za ekologickou daň zaplatí dovozce až 10 000 korun.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků