V dovážených ojetinách vede Škoda před Fordem a VW

Statistiky zaznamenaly, že v prvním čtvrtletí se dovoz ojetých osobních automobilů do České republiky ve srovnání s lednem až březnem 2012 snížil. Místo 29 596 ojetin bylo registrováno jen 27 608 kusů. Jedná se však o téměř stejná čísla, jako v roce 2010, kdy se do Česka dostalo 27 094 ojetin.
V dovážených ojetinách vede Škoda před Fordem a VW

Mladoboleslavská automobilka mezi dovozovými registracemi vévodí už čtvrtým rokem. Škodovky jsou nejdováženějšími ojetinami od roku 2010, kdy poprvé překonaly značku Ford. Za léta 2010 až 2012 se do Česka dovezlo 67 399 vozů s okřídleným šípem. Ojetých Fordů se za stejné období zaregistrovalo v ČR 55 493 kusů. Třetí VW si na své konto připsal v dovezených ojetinách 48 041 aut.

Přitom ještě v roce 2007 vládl ojetým osobním vozům Ford s 30 198 auty (o rok později dokonce 31 829 kusů). Za Fordem figuroval na druhém místě Renault, tomu zaregistrovali 24 828 ojetin, Škoda byla až třetí s 24 414 auty.

Zlatým obdobím ojetých aut byl rok 2008, tedy poslední rok světové ekonomické prosperity. Tehdy zaregistroval Svaz dovozců automobilů 230 974 registrovaných ojetin. Od toho roku se dovozy ojetých automobilů do ČR výrazně propadly.

V roce 2009 to bylo o více než 80 tisíc kusů méně (144 602 aut), v roce 2010 přivezli obchodníci a jednotlivci 127 034 ojetin, v roce 2011 o něco víc – 13 702 vozů. Vloni jich bylo zaregistrováno 124 344.

Rok 2008 byl také posledním rokem, kdy počet dovezených vozů převládl nad prodejem nových aut – těch se registrovalo 143 661 kusů. V následujících letech převyšovaly registrace nových aut nad ojetinami o 40 až 50 tisíc vozidel ročně.

K poklesu dovozu ojetin vedlo například krátkodobé zavedení šrotovného v okolních zemích, kdy především nejstarší ojetiny nekončily v českých autobazarech, ale na vrakovištích.

V roce 2009 se také začal zvyšovat počet nových vozů s cenami pod 200 tisíc korun, v následujících letech i aut s cenami kolem 150 000 korun v základním provedení, což srazilo zájem kupujících o ojetiny.

Prodejcům nových vozů pomohlo i zpřísnění pravidel, kdy za ekologickou daň zaplatí dovozce až 10 000 korun.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků