V ČR se prodává méně. Všichni si vzpomněli, že mají ještě šetřit

V dubnu 2011 bylo na české registrační značky přihlášeno 14 620 vozů. Tento počet znamená 16,5% pokles oproti měsíci březnu. V počtu kusů bylo v dubnu přihlášeno o 2881 vozů méně než v předchozím měsíci.

Tato statistika sice kopíruje loňský rok, kdy byl duben slabší než březen, v letech před tím tomu však tak nebylo. V roce 2008 i 2009 pamatujeme duben jako období, kdy prodeje meziměsíčně rostly.

Meziměsíční srovnání
Počet registrovaných vozů za duben 201114620-2881-16,46%
Počet registrovaných vozů za březen 201117501

Oslavné texty hlásající rekordní prodeje v tomto roce, kterých jsme byli svědky před měsícem, jsou tak úsměvné. Na našem webu jsme uvedli, že ani v březnu už nebyl důvod k oslavám, protože meziročně se prodalo téměř stejně automobilů. To znamená, že firmy a hlavně domácnosti stále šetří; na velké nákupy ještě není vhodná doba. A čísla měsíce dubna tento stav jenom dokazují.

Meziroční srovnání
Počet registrovaných vozů za duben 201114620-644-4,22%
Počet registrovaných vozů za duben 201015264

V meziročním srovnání se v letošním dubnu prodalo o 4 % méně vozů, v kusech o 644. Takto konec ekonomické recese nevypadá. Ze všech značek se nejvíce dařilo prodávat Volkswagenu – v březnu prodal 1396 vozů. V dubnu tedy zaznamenala tato automobilka růst i přes celkový pokles trhu.

Top 05
Škoda401027,43%
Volkswagen14379,83%
Ford11968,18%
Renault11317,74%
Hyundai9736,66%

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků