V ČR má jezdit 250 tisíc elektrických aut do roku 2030. Stát je podpoří

V ČR má jezdit 250 tisíc elektrických aut do roku 2030. Stát je podpoří

I v České republice se chystá podpora takzvané čisté energetiky v dopravě. Počítá s tím Národní akční plán čisté mobility, který v pátek schválila vláda. Zájemci o elektromobily se tak mohou těšit na různé formy podpory, čímž má být dosaženo snížení emisí v dopravě.

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

Úřady chtějí do roku 2020 vybudovat 1300 dobíjecích míst pro elektromobily a 200 stanic na CNG. V plánu je dokonce výstavba tří až pěti vodíkových stanic do roku 2025 a dalších pět veřejných stanic pro změnu na LNG. Ke slovu se ovšem dostanou i další motivační opatření.

Elektromobily a auta na vodík by mohla používat pruhy pro autobusy a taxi, v plánu je i úleva z placení dálniční známky nebo bezplatné parkování. Ke slovu by se mohly dostat také dotace na nákup automobilů s nízkými emisemi a naopak poplatek za registraci neekologického automobilu.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Plány jsou velmi ambiciózní, protože po českých silnicích má do patnácti let jezdit 250 tisíc elektromobilů, stejný počet automobilů na CNG a 1300 vozidel na kapalný zemní plyn, jak píše tisková zpráva ministerstva dopravy. Podle zprávy z ministerstva průmyslu a obchodu má ČR ambice stát se v budoucnu jedním z lídrů v oblasti elektromobilů a dalších nízkoemisních vozidel.

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Je zajímavé, že podle dlouhodobých měření to vypadá, že se životní prostředí ve městech, na která tato opatření míří především, lepší i bez elektromobilů. Otázkou také zůstává, jak se k takovému nápadu postaví cyklisté, kterým se zvýší provoz v jejich vyhrazených pruzích, kde by mohlo jezdit více těžkých automobilů a těch se přece cyklisté bojí.

Jednoznačná sázka na nízkoemisní vozidla už se také ve velkém „vyplatila“ třeba v Británii, v Norsku pro změnu řeší, co dělat s ucpanými vyhrazenými pruhy, protože také slibovali (nejen) volné cestování pro elektrická auta, jenže těch tam už je tolik, že původní výhody přestávají být reálné. Tak alespoň víme, co nás čeká.

Jen pro představu, v letošním roce bylo za období od ledna do října prodáno 185 elektromobilů. 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků