V ČR má jezdit 250 tisíc elektrických aut do roku 2030. Stát je podpoří

V ČR má jezdit 250 tisíc elektrických aut do roku 2030. Stát je podpoří

I v České republice se chystá podpora takzvané čisté energetiky v dopravě. Počítá s tím Národní akční plán čisté mobility, který v pátek schválila vláda. Zájemci o elektromobily se tak mohou těšit na různé formy podpory, čímž má být dosaženo snížení emisí v dopravě.

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

Úřady chtějí do roku 2020 vybudovat 1300 dobíjecích míst pro elektromobily a 200 stanic na CNG. V plánu je dokonce výstavba tří až pěti vodíkových stanic do roku 2025 a dalších pět veřejných stanic pro změnu na LNG. Ke slovu se ovšem dostanou i další motivační opatření.

Elektromobily a auta na vodík by mohla používat pruhy pro autobusy a taxi, v plánu je i úleva z placení dálniční známky nebo bezplatné parkování. Ke slovu by se mohly dostat také dotace na nákup automobilů s nízkými emisemi a naopak poplatek za registraci neekologického automobilu.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Plány jsou velmi ambiciózní, protože po českých silnicích má do patnácti let jezdit 250 tisíc elektromobilů, stejný počet automobilů na CNG a 1300 vozidel na kapalný zemní plyn, jak píše tisková zpráva ministerstva dopravy. Podle zprávy z ministerstva průmyslu a obchodu má ČR ambice stát se v budoucnu jedním z lídrů v oblasti elektromobilů a dalších nízkoemisních vozidel.

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Je zajímavé, že podle dlouhodobých měření to vypadá, že se životní prostředí ve městech, na která tato opatření míří především, lepší i bez elektromobilů. Otázkou také zůstává, jak se k takovému nápadu postaví cyklisté, kterým se zvýší provoz v jejich vyhrazených pruzích, kde by mohlo jezdit více těžkých automobilů a těch se přece cyklisté bojí.

Jednoznačná sázka na nízkoemisní vozidla už se také ve velkém „vyplatila“ třeba v Británii, v Norsku pro změnu řeší, co dělat s ucpanými vyhrazenými pruhy, protože také slibovali (nejen) volné cestování pro elektrická auta, jenže těch tam už je tolik, že původní výhody přestávají být reálné. Tak alespoň víme, co nás čeká.

Jen pro představu, v letošním roce bylo za období od ledna do října prodáno 185 elektromobilů. 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků