V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

22 komentářů

Zabiják
8. října • 17:39

jako vím, že je ťok debil, že ale takhle velkej jsem netušil..:-D

benzín
3. října • 13:56

No nezávidím teď inženýrům od VW,jejich nelehký úkol. Vymyslet za 2 týdny opravu něčeho na co VW se*e už 10 let, no to jsem zvědavý na řešení. Motor, který vlastně plní normu Euro 3-4? dostat za co nejmenší peníz zpět na Euro 5.:-D Pochybuji o tom, že VW nechá zpětně namontovat SCR zařízení do všech dotčených vozů. No ale co jim vlastně zbývá za možnosti?
Asi nejlelevnější je uprava SW. Vypnout ten přílepek v ŘJ bude vlastně znamenat to, že auto bude už po zbytek svého silničního života 40xpřekračovat limity CO,HCL,NOx, =ztráta současné homologace a možné žaloby od zákazníků
Zapnout trvale ten přílepek V ŘJ, ale to zase znamená celkem logicky omezení výkonu,zvýšení spotřeby?, omezení kroutícího momentu = zase špatně, koukají z toho další žaloby od zákazníků
Osobně si myslím,že pokud VW nevyřeší tento neřešitelný problém, mělo by Ministerstvo požádat o kompletní seznam dotčených řad a modelů. Poslat zpět na zkušebnu a provést novou homologační zkoušku, s požadavkem smazaného SW v ŘJ, ale pouze se s tímto smazáním toho přílepku a jakékoliv dodatečné úpravy ŘJ zakázat!! Naměřit a určit novou třidu euronormy. Dotčené modely nekompromisně prevést v databázi na Euro 3/4+ udělit tučnou pokutu. A majitelé ať si sami případně zváží žalobu na VW.

benzín
3. října • 13:58

samozdřejmě tou pokutou myslím pro koncern VW,né pro majitele

Thomaso
30. září • 14:24

Jenom blázen si pojede dobrovolně na svolávačku nechat seškrtit auto. V Čechách si troufnu tvrdit že množství emisí, jaký jeho auto vypouští, je 99% lidí do určitý míry úplně fuk.

Koncernový despektr
30. září • 21:40

Už kvůli tomu by měl zasáhnout stát a svolat povinně. Lidi si za to do jisté míry můžou sami, určitě alespoň technicky znalá část zákazníků koncernu a jejich naivita, nesoudnost a zaslepenost. Přeci jim muselo být podezřelé, že takových ojedinělých vlastností motoru (výkon při spotřebě a emisích) není možné bez podvodu dosáhnout - zas tak vyjímečný VW není. (možná v podvodech) :-D:-D:-D

řidič
30. září • 15:02

Ne každý je ekologický primitiv a je mu jedno, v čem budou žít jeho děti.. ale je fakt, že jste nepochopil pointu, a sice že auta s těmito motory získaly homohlogaci Euro 5 podvodem..

Driver
30. září • 16:17

Ekologický primitiv jsi Ty. Němci už mají roky k dispozici studie, že i když provozují ekologické zóny, kam ani euro3 nesmí vjet, jen euro4 a jen do 3,5tuny, stejně je vzduch v městech stále znečištěn na stejné úrovni, jako před zavedením toho opatření. Zkus se v zimě v městě nadechnout v tom smogu. Aha? Takže jsi primitiv. Řešíš to, co je nepodstatné a řeky bez ryb a otravené ovzduší a továrny a teplárny neřešíme, stačí v zimě nedýchat. Víš jakou normu splňují kotle v domech co spalují plasty? Proti tomu jsou ty falešné euro5 tdi čističky vzduchu! Protože ten smog přefiltrují :-D Dobře konec legrace. Zeptej se zastupitelů proč nikdo netopí plynem a proc to 15let nikdo NEŘEŠÍ.

Milda
1. října • 8:43

A nenapadlo tě, PROČ je vzduch v těch ekologických městských zónách znečištěn stále na stejné úrovni ? Tak si přešlápni a zkus znova zapojit ten zbytek hmoty v tvé lebeční dutině. Myslím, že právě teď se ta " záhada" začíná vysvětlovat.

Driver
1. října • 22:06

Vyjděte na vánoce večer ven. Auta nejezdí. Smog je stále brutální. Že by ta auta produkovala emise i bez běžících motorů? :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
2. října • 5:15

Auta jezdí pořád.

řidič
30. září • 17:47

No jasne, že německé studie jsou na prd, když vozidla v nich nejsou euro 4 ani 5, ale jen cinkuté euro 3, to ti nedošlo, kde je problém, že? Proto je z toho taky zakový průšvih, protože žádné nízkoemisní zóny nepočítaly s tak rozsáhlým podvodem. A o dalším, domácích kotlích na vesnici , víš, u nás, na Severu se to právě řeší, ale kfyž si lidé řeknou- velcí na to kašlou, tak proč já? Je to o výchově, ale já nechci aby vítězilo v této zemi ekobursnství a primitivizmis, kvůli dětem. To asi nevíš, co to je
..

Fantomas
30. září • 17:12

Asi to nevíš, ale i domovní kotle se průběžně řeší, platí pro ně určité emisní předpisy a připravuje se další zpřísnění, jen to není tak "spotřební" věc jako auto, takže ani řešení není tak snadné, tak se o tom tolik nemluví.

Bee
30. září • 16:29

Kecáš a odvádíš pozornost jinam. Kotle v barácích problémem jsou, ale teď se řeší auta a ty taky smrdí. Ty tvoje studie jsou neprokazatelné a amatérské. Kdyby úplně zmizely diesely z osobáků, tak je ve městech-na ulicích mnohem menší smrad. Zdroj? Moje studie během pobytu v Japonsku.

Drákula48
30. září • 21:02

Přesně tak, zakázat diesely! Ale vlastně proč? Vždyť oni se časem přestanou prodávat, protože to po téhle aféře je nikdo nebude :-)) Až lidi zjistí, že jim to víc žere, míň jede(stejně nebo míň jak benzín (přísnější EURO X u dieselů)), musí kupovat močovinu, každou chvíli měnit drahý ucpaný filtr sazí, při koupi nového auta dražší motor, dražší náhradní díly a servis, do budoucna větší kontrola státu na emisích a nejistota dalších podvodů automobilek (protože u dieselů nejde dál zlepšovat emise), tak si raději řeknou, že ten benzín není tak špatnej.;-);-)

řidič
30. září • 14:11

Tak, konečně dnes zaznělo to, co je hlavní problém, a sice že auta s těmito motory získaly homologaci pro provoz podvodem :-/ , to už snad pochopí i ten největší koncernový fans... krok FÚ by měl být, že po dobu platnosti tohto podvodu- a konkrétního auta nárokovat silniční daň dle skutečně vypouštěných emisí, Euro 5 to jistě nebude... firmy by ji pak měly dát k proplacení VW, protože se jedná o neodůvodňené zvýhodnění.. pak to bude vůči ostatním výrobcům spravedlivé.

KK
30. září • 14:10

Jednoduche riesenie:Nariadit VAG zvolat auta, nastavit softver, zverejnit databazu, spolupracovat s STK/EK.Ked pride na STK auto bez zaznamu o zvolacke, automaticky "neprejde".Tak sa docielia 2 veci.1. Majitelia nelegalnych aut budu nuteni ist na zvolavacku.
2. Bude to tlak na VAG aby zakaznikov pri zvolavacke kompenzoval za podvod, a VAG to urobi, pretoze mat v Europe niekolko milionov nasr***atych zakaznikov si nemoze dovolit.Pokial viem, tak podobnou cestou pojdu v Britanii.

AAA
30. září • 16:55

ANO, prostě to zařídíme!! :-/

Driver
30. září • 15:39

Cože to chceš diagnostickému programu VAG nařizovat? Huba plný keců a pleteš si dojmy s pojmy.

Himla
30. září • 13:20

A zase žádné řešení od Volkswagenu. Co takhle všem majitelům těhle smradů nabídnout alternativu na CNG jako kompenzaci-omluvu? Ocenili by to i všichni ostatní účastníci provozu. Jak už jsem někde četl : Das Filcka Auto zůstane filckou.

Jenda
30. září • 13:10

Zacinam byt VW za tu kauzu vdecny. Toka to stoji spoustu casu, nic z toho nebude a on nema cas vymejslet ty jeho obvykle debility.

kajak
30. září • 13:42

jenže co když to je naopak. Zatímco se na venek okázale řeší vw kauza, na dálnicích pomalu rostou kamery...

Zelí
30. září • 14:02

Souhlasím, je to jen vypouštění mlhy od agenta na výplatnici kapše. Co takhle kdyby se zabýval tím čím má. Doufám, že bureše už člověk s řidičským oprávněním volit nebude.B-]

Doporučujeme

Články odjinud