V Číně zařízli dotace na elektromobily. Následek na sebe nenechal dlouho čekat

85 komentářů

Polo
8. října • 6:36

Dotovat takový ekozločin, jako jsou elektromobily je taky naprostá kravina. Je to tunelování peněženek daňových poplatníků a ve finále s horším dopadem na životní prostředí než celej spalovací motor.

Benzín
22. srpna • 15:49

Bude to delší, tak kdo nemá trpělivost, nechť to nečte.
Jednoduché vysvětlení (VODÍK) , Čína se rozhodla raději masivně investovat do perspektivnější technologie palivových článků na vodík a chce se v ní stát lídrem. Perspektivnější, pro nižší nároky na výrobu i na suroviny. To aby jí náhodou neujeli Japonci ve vývoji, tak zařízli dotace do AKU vozítek. Konec dotací a pokles prodejů, jen potvrzuje nesmyslnost mantry o čistě bateriových vozítkách ve všech segmentech dopravy a celou tu jejich "ekonomii". Tedy víru v to, že při masivní výrobě se "nějak" povede, samo od sebe, zlevnit výrobu baterek pod cenu vstupních surovin. :-O Jediné ospravedlní je v malých příměstských AKU poskakovadlech.
Co se dá dělat, stále je pro uložení energie levnější a jednodušší jedna tlaková láhev, než několik metráku baterek. Jediný kdo bude trochu prskat, budou asi re-Akcionáři Tesly, kterým to může dost znehodnotit už tak znehodnocené akcie. Ale to je asi tak všechno co s tím udělají. Slovy klasika: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."
Hezká paralela, je v letectví. S velkou slávou cca před dvěma měsíci představili prototyp letadla na tužkové baterky a hle už skončilo zapíchlý v močálu. Zřejmě se vybily baterky? Znáte ten Izerův Vtip? -Co to bylo za letadlo? Proudový, tak napíšeme, že vypli proud..- Jak s tím kotrastuje o chvíli později uvedený jiný prototyp vodíkového letadla.
Budoucnost bezemisního/nízkoemisního pohonu aut bude ležet na dožívání benzínu v hybridech a (bio)+plynu + vodíku. Ideálně na "univerzálním" článku na metan/vodík. Kde dle dostupnosti sítě jednou dotankujete metan, jindy vodík. A ve vzdálenější budoucnosti, až zelení eurosocani zakáží vše co něco spaluje, čistý přechod na vodík s určitým zastoupením AKU vozítek pro příměstké poskakováni. Vodíku predikuji nesmělý, ale o to bouřlivější začátek v nákladních vozidlech, busech a vlacích. Poté na rozvíjející se infrastruktuře samozdřejmě začnou "parazitovat" i osobáky. Tak jako se to stalo s diesláky.
Základ výroby je co nejvíce zapojit nadbytky z OZE, místo rozdrbávání elektrické sítě, můžou být i konečně k něčemu. Ekonomika provozu je sice teď na straně baterek, ale nemá cenu srovnávat dotacemi uměle křivený trh baterek vs. vodík, kde zatím trh teprve začína svobodně vznikat. Navíc pro stát je tu jasná výhoda ve snadnosti výběru daní proti bateriím-"odrbatelnost koncového zákazníka". A kontrolní otázka, k čemu myslíte že dají státy přednost?
Pro pár bateriáků se moc nevyplatí držet rezervovaný příkon několika desítek-stovek kW příkonu, zvlášt když prý raději dobíjejí doma. Co se vyplatí ekonomicky víc? Stojan, kde se za hodinu vystřidá 1-2 EV, nebo odhadem 15-20 vodíkáčů? Zástupci EV rádi tvrdí o možnosti dobíjení doma, ale tato poslední nevýhoda u vodíku odpadne také. I vodík se dá krásně vyrobit doma. EV fans sice tvrdí, že je to nemožné, no asi jsem byl geniální dítě, vyrobit vodík dokažu už konce 1.stupně ZŠ. Když to spojím se snadnou možností akumulace a vlastní FVE, mám jednoduchý a nezničitelný systém.
Napadá mě v poledne, po nabití baterek v domě, můžu polední špičku z FVE směrovat do elektrolýzy a nechat si z několika kW "nabublat" pár desítek litrů vodíku. Problém nastane ve stlačení aspoň na 300 bar. A tady pevně věřím v Čínské soudruhy. Jediné místo, kde bych jim, na úkor Evropy, dal ekonomicky šanci. Určitě je napadne zkopírovat něco levného na způsob plničky lahví pro potápěče. Klidně i na DC proud 24-48v a klidně i pomalejší-nižší ztráty. Po naplnění mezizásobníku o velikosti nekolika desítek litrů, začít, z těch samých panelů, kompresorem pomalu plnit hlavní tlakový zásobník. Odpoledne přijedete domů a zásobník je dle svitu slunce naplněn.
Teď jen aby to nějakou moudrou hlavu nenapadlo, společne s domácím nabíjením EV ze solárních panelů, postavit na úroveň domácích palíren-mimo zákon.

Milda
13. listopadu • 18:58

Benzín,
konečně někdo kdo má mozek a zná ohmův zákon,
já jsem měl obavu, že jsem elektroskeptik sám.
Jo a elektrolýzu tu jsme dělali někde v osmé třídě, ale to byla špatná škola a divní učitelé.
Nyní je vše na netu a mladí kluci nevědí nic praktického.

Xixao
14. prosince • 13:16

Neboj, sam nejsi.

Iwo
8. září • 12:17

Zcela s Vámi souhlasím.
Zcela otevřeně: zakázat domácí EV bych očekával v EU téměř v zápětí. Stát musí na ovečkách vydělávat. Osobně čistou elektromobilu považuji za zcela zcestnou. Jedna proto, že jsem docela petrolhead a navíc - tu elektřinu musí někdo vyrobit za cenu podstatně vyšší ekologické zátěže.

Olin
14. srpna • 18:27

Pokud dotuji podvodniky se solarnimi parky a ne ridice tak elektroauta nebudou.

iPace
14. srpna • 8:36

takze celkove prodeje aut v Cine klesly o 5%, prodeje elektromobilu klesly v Cine o 4.7%......a jak to teda jako souvisi se zrusenim dotaci? :-O:-D jako ze je E15 tragikomedialni bulvar se vi davno, o ekonomice tam vetsina autoru netusi zhola nic a pocitat umi pocitam tak jejich ucetni a tim to asi tak hasne, ale ze zacinaj plodit i takovehle bulvarni blbosti kde nadpis totalne nekoresponduje s textem pod nim :-D

runner42
14. srpna • 10:12

Lžeš.
Naznačuješ, že se nic neděje, protože prodeje elektromobilů jsou procentuálně stále větší, než ostatních vozidel, takže jejich podíl i nadále stoupá.
Jenže jsi ubohý lhář, protože prodeje v Číně neklesly o tvých fiktivních 5%, ale pouze o 4.3%, což je méně, než u elektromobilů, jejichž podíl se tedy zmenšil.Zásadní je ale především informace, že zatímco minulý rok elektromobily rostly tempem 62%, nyní o 4.7% klesají.To je ta hlavní informace.

Elpin E. (Elpin)
14. srpna • 17:00

Jak to tak sleduji, s poklesem prodejů aut v číně klesá i úroveň vašich příspěvků. A to možná i o víc než 5%.

runner42
14. srpna • 17:14

Pokud vám pravda vadí, čtěte lži.
Vaše volba.

JosVerstapen
16. srpna • 14:40

runner42 .....draku mě vůbec nevadí, ty lži. Vadilo by mě kdyby jsi sem nedával příspěvky to by mě mrzelo je to totiž strašná sranda jak se pořád o něco imaginárně snažíš.
Prostě větší komplex se zaváděním nové technologie jsem ještě neviděl :))))
Ty by jsi obhájil i bílou barvu - že ona není již bílá, ale je již min. o 4,7% černější :D no ty woe

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LMFAO
17. srpna • 19:43

Nové technologie :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

alien.cz
16. srpna • 8:01

Nepřeháníš to už trochu?Sám moc dobře víš, že ti tvé předpovědi nevycházejí, viz doložené texty tvých názorů z minulosti i spory se mnou. Nakonec nedávnou sázku jsi neprohrál jen díky nevyrobeným cca 4,5tis. Tesel. Do těch 100tis. už jich totiž chybělo jen právě tolik. Budiž ti smeknuta poklona za mimořádně chytře nastavené parametry sázky, kdy téměř nikdo nemohl prohrát (roptyl 70-100tis. vozů je dostatečný prostor aby ses do něj vešel) :-)Je logické, že trh akutně reaguje na akutní změny, ale nekončí. Takže když někde končí nějaká dotace, má to vždycky nepřirozený dopad na krátkodobé výsledky.Stejně tak platí pravidla o nasycování trhů.Například Apple dosáhl prodejní strop už v roce 2015/2016 a už nikdy neprodá víc iPhonů než tehdy. Protože pokrývá jen určitou cenovou kategorii a už je na všech trzích světa. Pokud by chtěl razantně zvýšit prodeje, musel by začít prodávat nějaké modely iPhonů např za 8 tisíc tak jak to dělají ostatní. A td.Elektromobily budou produkovány taktéž se skokovým nárůstem. Pokaždé, když dojde k naplnění konkrétní cenové kategorie, výroba se zpomalí. A pak se zase zrychlí, až někdo představí další modely v nižší cenové kategorii.Mnohokrát jsem vysvětloval, že skutečný boom elektromobility nastane, až budou v rozšířené nabídce plnohodnotné elektromobily v ceně dnešního Golfa. Pak to teprve začne.A td.Idea o konci elektromobility je tvé nejslabší téma vůbec. Nikdy nedojde k jeho naplnění. Sorry.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
22. dubna • 9:51

stačila malá koronavirová krizička a už se ukazuje naprostá neživotaschopnost elektrodebility.

krakonoš
6. listopadu • 11:13

Hihihi, v Norsku už teď elektrárny nestíhají. A co nastane, až se spalovací motory legislativním násilím zakážou? Budeme muset postavit další dva Temelíny, Oblohu pro samé VN a VVN dráty prakticky nebude vidět, na každém rohu bude must být nějaká nabíječka a jezdit se bude tak, že po dvou hodinách jízdy, nebo i méně, budete must zajet k nabíječce, minimálně půl hodiny tam čučet a po max. 800 cyklech nabití a vybití, (čím rychleji se bude nabíjet, tím méně cyklů baterie vydrží), sbohem baterko, už se s tebou nedá dojet ani za nejbližší roh. A dodnes nikdo neví, jak Li baterie ekologicky zlikvidovat; ono je rizikové i jejich skladování, nedávno shořel jejich sklad v Tursku u Prahy a hasiči z toho byli dost vyplesknutí, ono obsah Li baterii a voda se slině nesnášejí. Ale to dnes nikdo neřeší, jenže až tyto problémy nastanou, bude pozdě bycha honit. Teď je hlavně důležité, zúročit nějak ty mraky peněz, utopených do vývoj elektromobilů.

iPace
14. srpna • 12:57

kde neco naznacuju? ja jen napsal co je napsane v clanku a ze se to neschoduje s tim co je v nadpisu me je vcelku u zadnice jak stoupaji nebo klesaji prodeje elektromobilu v Cine

krakonoš
6. listopadu • 11:06

Mě je zase dokonale zadnice elektromobilita, jako taková. Letos v únoru jsem byl na STK a díky alternativnímu palivu, (E-85), jsem prošel s tím, že z výfuku jde nepatrné množství CO2 a vodní pára, jinak nic. Žádné saze, žádné NOxy,,jen zhruba tolik CO 2 kolik vyprodukuje klusající kůň a vodní pára. Motor je po natočení 130.000 km v naprosto perfektním stavu.

runner42
14. srpna • 16:13

"takze celkove prodeje aut v Cine klesly o 5%"
Toto tvé tvrzení je lež. Prodej elektromobilů pak srovnáváš s tímto tebou vylhaným číslem a používáš to účelově v tvých závěrech.Tady není co řešit. Prostě sis to vymyslel.

iPace
14. srpna • 20:28

jo mas pravdu, celkovy pokles prodeju v Cine je mezi cervnem 2019 a cervencem 2019 o 11,4% :-D cerpano odtud www.marklines.comomlouvam se za tech 5% je to vice nez 2x vetsi pokles, takze pokles prodeju EV o 4,7% je vlastne hodne dobrej uspech :-Dsnad ti nepraskne zilka z toho jak vsichni okolo tebe lzou :-O :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
trapák iPace
17. srpna • 19:41

Někdo jde s nožem do střeleckého souboje a iPace s měsíčními srovnáními do meziroční statistiky.

josephko
13. srpna • 21:40

Bez bližších informácií je ten 5 %-ný pokles bezvýznamné číslo. Nevieme, či zastavenie dotácií bolo ohlásené vopred. Ak áno, tak je veľmi malý pokles. Poznáme to aj od nás - akonáhle je ohlásená napr. vyššia spotrebná daň na cigarety, tak sa ľudia zásobujú vopred a ďalšie mesiace je v predajoch veľký prepad.
Inak dotácie pre Číňanov - hlavne vo veľkých, resp. čínskych mega mestách (v Číne je viac cca 20 miest s počtom obyvateľov 1.000.000+, najväčšie sa blíži k 20.000.000).
V týchto mestách sú ulice beznádejne autami preplnené, a tak si občan najskôr musí kúpiť povolenie na kúpu auta. To je pritom niekedy drahšie než samotné auto a ešte musí mať šťastie, aby ho vyhral v losovaní. Áno, Číňania losujú o to, aby si mohli kúpiť povolenie, na ktoré si môžu potom kúpiť auto. :-)
Úplne iná situácia je však, ak sa občan rozhodne kúpiť elektromobil. Žiadne losovanie, žiadne povolenie, funguje to presne ako u nás pri kúpe auta. Príde do predajne, kúpi elektromobil a môže jazdiť. Elektromobily však v Číne majú špeciálne, na prvý pohľad jasne odlíšené ŠPZ-ky oproti spaľovákom.
Nehodnotím, či je to dobrá alebo zlá politika. Len uvádzam, ako to v Číne funguje.
Mimochodom, 99 % malých skútrov a motoriek v Číne funguje na elektrinu.

Amerigo
13. srpna • 17:45
Really
13. srpna • 17:36

Clanok je nepresny.
V Cine nezrusili dotacie, len rozsiruju pojem NEV (New-energy Vehicle), doteraz tam patrili elektromobily a pluginy, podla noveho konceptu by sa to malo rozsirit na vodikove auta a hybridy, ktore maju znizovat emisie spalovakov.
"China refines NEV mandate policy to boost overlooked hybrid vehicles"
"new EV development plan is being drafted in which three kinds of NEVs are allowed - hybrid, all electric, and fuel-cell vehicles"
https://technode.com/2019/07/10/china-new-poli... ...
"The new policy will provide opportunities for traditional automakers to develop energy-saving technologies including hybrid vehicles"
https://www.caixinglobal.com/2019-07-10/chinese-govern... ...

Pavel F.
13. srpna • 15:42

Pokles ani ne o 5% je naopak krásný výsledek.
Při zrušení dotací vždy nastane pokles čehokoliv, protože je nenulový počet zákazníků, pro které je dotace hlavním kritériem.
Takhle to vypadá, že 95% lidí koupí výrobek i bez dotace, takže dotace pro “start” už nejsou potřeba.
Titulek by měl spíš znít “I přes ukončení dotaci spadly prodeje o pouhých 5%”

runner42
13. srpna • 21:10

Tak zaprvé rok předtím byl ve stejném období růst +60%
Rozdíl v trendu je tedy -65%Zadruhé pokles je větší, než kolik činí celkový pokles trhu. Tzn že podíl elektromobilů bez dotací dosáhl maximální hodnoty a nemá potenciál dalšího růstu.

kkk
13. srpna • 22:48

Máme tady další díl pohádek ovčí babičky:-D tady jestarší díl runner42 | 24. 01. 2017 12:20Ve skutečnosti "elektromobilní revoluce" (jak to tady nazval nějaký snílek) právě skončila, jen pár zabržděných si toho ještě nevšimlo. S totálním rozpadem starých center moci dochází k rychlému zhroucení socialistických systémů, které kromě řady experimentů sociálního inženýrství vytvářely zdání reálnosti elektromobility poháněná nikoliv elektřinou, ale dotacemi.
Zhroucení socialistických vlád v Evropě a USA znamená konec ekonomického nesmyslu zvanému elektromobilita. Takže milé děti pomodlit, vyčůrat a spát:-D

David
14. srpna • 7:22

Hele ale uvědomuješ si jak Trump odstavil socany zaříznul další dotace a jak to Tesla odnesla jsme viděli, třetina hodnoty firmy v pr*** a teď se zachraňuje exportem do zbývajících dotačních rájů.

ACZ
16. srpna • 7:37

Trump nic nezaříznul. Tesla přišla o dotace díky dotačnímu zákonu, který má odkjakživa limit pro dotace na elektromobily maximální roční produkci do 250tis. vozů. Jakmile výrobce tuto výrobní hodnotu překročí, o dotace přichází.Osobně dotace odmítám z principu, ale pokud už jsou, tento způsob se mi zdá jako nejvíce fér. "Dotace ti dáme než vyrosteš, pak už musíš sám." Tesla vyrostla a teď už musí sama.A jde jí to dobře, v posledním čtvrtletí trhla výrobní rekord.S Teslou bych si nedělal starosti, ta v USA nakonec převálcovala úplně všechny:
https://www.youtube.com/watch...
V animaci nejsou započítány rekordní výsledky posledního čtvrtletí, i tak je to ohromující nástup na vrchol.Tesla má vybdovaný image, který už dotační podporu nepotřebuje. Překročila rubikon problematiky dotací a už jen poroste.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dilema
16. srpna • 9:27

Co vlastně znamená "jde jí to dobře", když při těch rekordních prodejích ve 2Q měla ztrátu 408 milionů USD a celková ztráta za 1. pololetí 2019 činí 1,1 mild USD? Znamená to, že čím víc prodává, tím víc prodělává?

ACZ
16. srpna • 9:49

Na to jsou různé úhly pohledu podle toho jak intelektuálně a ekonomicky vyspělý je pozorovatel.Tesla stále není v pozici budování zisků, ale v pozici budování firmy. V tomto úseku je prakticky na začátku. To stojí obrovské peníze obzvláště v automobilovém průmyslu a obzvláště v pozici nastupující nové technologie, která je na trhu tak nová, že na ní nikdo není zvyklý, naučený, chybí základní infrastruktura a pod. Dnešní zavedené automobilky budovaly svoji aktuální pozici 50-100 let a to měli mnohem snazší výchozí pozice.Takže odpovědně měřitelným údajem v tomto případě u Tesly je rostoucí produkce, zisky nejsou a ještě řadu let nebudou na pořadu dne. A stejně by to měla/má každá automobilka, která nově vzniká.Nakonec ani konkurence v tuto chvíli neumí vyrábět elektromobily se ziskem a Tesle spíše závidí, jak už nyní dokáže elektromobily produkovat a mnohem levněji, než to dokážou zavedení matadoři. Ještě to nějaký čas nepůjde.

dilema
17. srpna • 17:54

Bohužel za tou rostoucí produkcí poněkud pokulhává kvalita a to může být i do budoucna docela problém (např.: https://bit.ly/2YZ8r68... ). Zkrátka jak se říká práce kvapná, málo platná. Kdoví, jak se budou vyvíjet počty reklamací těch aktuálně prodaných vozidel v průběhu příštích měsíců či let a jak to asi bude Tesla schopná řešit?

krakonoš
6. listopadu • 11:02

Zatím to vypadá tak, že v Teslách je kurvítko, které se za cca čtyři roky poondí, takže vozidlo se stane nepojízdné a opravit se to běžným způsobem nedá, (jak také dnes jinak, že?)

ACZ
17. srpna • 18:38

Doladit kvalitu výroby je jen otázka času. To není žádný budoucí problém. To pusťte z hlavy rovnou.

dilema
18. srpna • 8:21

Ne, budoucí problém by spíš mohla být kratší životnost většího množství těch nyní prodávaných kusů. Asi nebude příliš ekologické, pokud je nebude možné provozovat, protože budou čekat dlouho na opravu nebo to bude nutné vracet či předčasně sešrotovat?

ACZ
18. srpna • 11:11

To jsou úmyslně vykonstruované "překážky". Elektromobil má už teď delší životnost už z principu konstrukce a v čase se bude ještě prodlužovat a zlepšovat.Navíc kdo by chtěl jezdit ve stejném autě pořád dokola 10 let a déle? V budoucnu bude běžný nákup tzv. "na pořád" stále méně používanou variantou, už dnes převládají pronájmy, budoucnost jsou formy sdílení a pronájmu služby.

Xixao
14. prosince • 13:04

Myslis? Trebas nemecka autopujcovna po dodanych 15 kusech z tusim z 85 objednanych zakazku zrusila z duvodu mnoha zavad a neschopnosti tesly resit servis. Pak tu mame docela dost reklamaci na tema reznuti. A naslo by se toho vic.

r
26. listopadu • 16:19

ty si vůl :-)

dilema
18. srpna • 22:55

Páni, to jsem ani netušil, že když jsou to úmyslně vykonstruované "překážky", tak to jako ta Tesla vyrábí některé takové zmetky záměrně, aby tím víc bylo zatěžováno životní prostředí? Zajímavé je, že životnost při sdílení celkem rychle klesá, přestože si je spousta lidí pronajímá, aniž by s nimi jezdila. V Paříži už kvůli tomu zkracovala jedna firma pronajímající takové sdílené elektromobily. Pohonné ústrojí možná vydrží déle, ale ten zbytek prý byl od přespávajících bezdomovců značně poničen.

ACZ
19. srpna • 5:59

Aha, pán je kolovratek. Tak znovu:Doladit kvalitu výroby je jen otázka času. To není žádný budoucí problém. To pusťte z hlavy rovnou.A už se k tomu prosím nevracej. Nic z tvých představ nebude.

dilema
19. srpna • 22:04

Uvidíme, jaký podíl na tom doladění kvalit výroby budou mít nakonec ti příznivci Tesly, kteří si již model 3 koupili a nyní oprávněně (nikoliv "vykonstruovaně") se snaží domoci opravy nedostatků u svých vozů. Nebo myslíte, že by ty nedostatky ve výrobě snad mohla Tesla napravit rychleji, kdyby se všichni tvářili, že tyto nedostatky u jejich nových vozů neexistují a není třeba je reklamovat a napravit? Každopádně se obě tyto varianty nějakým způsobem projeví na budoucích prodejích a ekonomických výsledcích firmy, přestože si to zatím zjevně nedokážete představit.

JosVerstapen
16. srpna • 14:32

Ale současné automobilky - velké kolosy nemají na růžích ustláno. Nejenom že zisky se snižují, ale již Daimler vykázal ve 2 čtvrtletí ztrátu 1,6 mld EUR a to výhled se bude ještě zhoršovat. Bohužel je to díky EU a jejich emisním normám, ale i tak.

kkk
14. srpna • 11:08

V USA se v první polovině letošního roku prodalo celkem 148 704 tisíc elektromobilů, což je zvýšení oproti první polovině roku 2018 o 11,7 %. Nejvíce se prodává Tesla model 3, která dominuje trhu s téměř 49 %.https://oenergetice.cz/elektromobilita/prodej-el... ... Hele já si to uvědomujii,že je to je jasnej bankrot:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
krakonoš
6. listopadu • 11:00

Je otázka, kdo si koupí elektrokřáp i po tom, co ten první skončil na šroťáku. K hybridům se nevrátil skoro nikdo.

dilema
14. srpna • 14:42

Zajímavé je, jak se vyvíjí počet prodaných kusů za první půlrok, ale nějak se to nedává do souvislosti s finančními výsledky Tesly za stejné období, které byly zveřejněny již před 3 týdny. Pročpak asi, že by snad takové souvislosti bylo zapotřebí tajit? ;-)

runner42
14. srpna • 11:51

Určitě si uvědomuješ, jak strašně málo to je.
A pokud se podíváme na trend, tak je to meziročně brutální zpomalení. A to tak velké, že pokud bude trend pokračovat, nikdy se tržní podíl nedostane na 2%.

kkk
14. srpna • 16:05

Podle zveřejněných čísel bylo za první pololetí roku 2019 na 41 sledovaných trzích světa registrováno 765.000 elektromobilů, o neskutečných 92 % více než před rokem.https://www.auto.cz/tohle-jsou-nejprodavanejs... ... Já nevím jaké máte vzdělání, ale nárůst o 92% mě jako brutální zpomalení nepřipadá:-D Přestože německý automobilový trh v pololetí stagnoval, trh s elektromobily stoupl o 41 procent. Podíl elektromobilů na trhu se pak meziročně zvýšil na 2,6 procenta z 1,8 procenta.https://www.byznysnoviny.cz/2019/07/16/nemecko-poprve... ...

runner42
14. srpna • 16:17

Klasický diskuzní faul, tzv. záměna tématu neboli whataboutismus.
Sám si stanovil jako téma prodeje v USA, tak si svoji statistiku dotačních rájů strč do ****".

kkk
14. srpna • 16:26

Jo a ty USA vytáhnul vaš klon David:-D

runner42
14. srpna • 18:01

Ten psal obecně a Trumpa si vybral jako příklad.
Argumentovat čísly prodejů v USA jste začal vy, a když se vám nelíbí, vytáhnete statistiku mimo téma.
Někdo píše, že je v ČR neúroda brambor, vy napíšete kolik se sklidilo a jak je to skvělý, někdo vám vysvětlí, že je to málo protože před rokem to bylo na vysázenou plochu mnohem lepší a vy kontrujete úrodou brambor v Rumunsku. Prostě úplně mimo.

kkk
14. srpna • 18:15

Trump odstavil socany zaříznul další dotace,To je podle vás zrušil v EU a číně?:-D

runner42
14. srpna • 18:19

Teď už jste se stal zcela nesrozumitelným.

kkk
14. srpna • 18:38

No tak ještě jednou pro delfíny: David | 14. 08. 2019 07:22Hele ale uvědomuješ si jak Trump odstavil socany zaříznul další dotace a jak to Tesla odnesla jsme viděli, třetina hodnoty firmy v pr*** a teď se zachraňuje exportem do zbývajících dotačních rájů. O jakém trhu asi mluví:-D

kkk
14. srpna • 16:24

Vám připadá růst 12% V USA málo?A co je statisticky lepší než globální prodeje. PS nějak ztrácíte nervy:-D

runner42
14. srpna • 16:35

No výborně, už se blížíme.
Ano, je to málo. Protože minulý rok to bylo skoro 40%. Při zachování trendu to budou příští rok pouhá 4% a další rok dosáhnou limitu tržního podílu s nulovým růstem.A už jsme zpět u podstaty mého příspěvku. Škoda že nechápete psaný text hned, nerad někoho takhle vodím za ručičku.

kkk
14. srpna • 16:47

Nějak se opakujete : runner42 | 24. 01. 2017 12:20Ve skutečnosti "elektromobilní revoluce" (jak to tady nazval nějaký snílek) právě skončila, Co pro vás znamená "právě skončila" jenon bych chtěl upozornit na datum vašeho příspěvku, prostě další díl pohádek jako u těch baterií .PS asi by se vyplatilo vaše pohádky vydat knižně, pochopitelně s vaším svolením, mohl by to být trhak:-D

runner42
14. srpna • 17:13

Za mým příspěvkem z roku 2017 plně stojím. Stávající ochlazení zájmu o elektromobily v USA a Číně je jen důsledky procesů, které už běží třetím rokem. Obrat Německa a na jeho stupidním chovaní zavislých satelitů ještě chvíli zabere a budeme svědci čím dál extrémnějších excesů, jak si ekologisté budou uvědomovat, že realita je proti nim. Čeká nás pomalu se rozjíždějící ekonomická recese EU v návaznosti na devastaci energetiky, automobilového průmyslu a dopravy celkově. Brzo začnou Německu docházet prachy.

kkk
14. srpna • 17:26

Právě skončila=tři roky to je na vyšší dívčí.Co berete za martoš?:-D Jo a co ten můj diskusní faul s USA?

runner42
14. srpna • 17:42

Asi nemá smysl vysvětlovat dynamiku globální ekonomiky a politiky, že?
Podívejte se znova na můj příspěvek z roku 2017 a jeho kontext - hovořím o dosažení stavu, od kterého trajektorie vede k zániku. Nikoliv o tom, že od 2018 se neprodá jediné auto.Trvám na tom, že politická podpora elektromobilů se udrží nějakou dobu jen v těch nejvíce vygumovaných ekorájích, především v částech Evropy. Zbytek světa od této cesty ustupuje. Elektromobily se už podruhé neosvědčily, ekonomicky stále nedávají smysl a příchodem světové ekonomické recese se hra na elektromobilitu stane finančně neúnosná.Diskuzního faulu jste se dopustil v okamžiku, kdy jste v reakci na příspěvek hovořící o prodejích v USA reagoval nesouvisející celosvětovou statistikou.

mpolan
14. srpna • 18:13

Kdyby se elektromobily neosvědčily a nevyplatily, nebude je nikdo vyvíjet. A hle, co chvilku nový a nový vůz, kupodivu nejen elektrické supersporty, ale auta do běžného provozu.
Jako správný hlupák se příliš soustředíš na dotace a pomíjíš ten zbytek. Vidíš to jen svou optikou toho, kdo na to nemá.

Xixao
14. prosince • 12:31

Vyrabi se mnoho veci, jez jsou nesmyslne. Duvodem je zisk. Nic vic v tom nehledej.

runner42
14. srpna • 18:17

Vyvíjeny budou elektromobily přesně do okamžiku, dokud se těm co je vyvíjejí vyplatí je vyvíjet.
To je dream job - není vlastně co dělat a někdo sype prachy.

alien.cz
16. srpna • 8:16

Ani tohle bohudík neplatí.Tesle se nevyplatilo ještě nic, dluhy má značné, přesto vyvíjí elektromobily jako nikdo na světě i nadále, chystá nové modely, vývoj nových baterií, staví novou továrnu.

kkk
14. srpna • 18:10

Vy máte fakt problém s delším textem.Odkaz na prodeje USA byl reakcí na davidův příspěvek, původně jsme diskutovali o číně, Jo aha je to váš klon, beru to zpět:-D Právě jste skončil např.psaní u vás znamená pokračování další tři roky?(hovořím o dosažení stavu, od kterého trajektorie vede k zániku)ty tři roky se prodeje elektromobilů zvedaly.Takže zase okecávání vlastních pohádek:-D

runner42
14. srpna • 18:16

Hele já to vzdávám, vy poměřujete plán územního rozvoje obce optikou kočky domácí, co si našla nové teritorium na statku. Jj, ještě rok dva bude chytat víc a víc myší, takže super. Akorát pak ji přejede buldozer při bourání statku kvůli stavěné dálnici, o které se ví pět let dopředu.

kkk
14. srpna • 18:41

Jo jo dneska vám to fakt nejde, asi to bude tím matrošem:-D

kkk
14. srpna • 17:38

Jo a to, že evropa začíná bohužel zaostávat na tom se schodnem.

kkk
14. srpna • 17:39

Fuj,shodnem:-(

kkk
14. srpna • 12:01

Jasně další díl :-D

Princ Krasoň
14. srpna • 13:52

Tesla je v usa módní, asi jako byla prius. Hned, jak dorazí auta na elektriku, tím myslím Porsche, Audi, Mercedes, tahle mexická stavebnice končí.

mpolan
14. srpna • 15:05

To tady v různých obměnách tvrdíte už asi pět let, a pořád nic. Namísto toho lidi nečekají a kupují Tesly.

ACZ
16. srpna • 7:46

Přesně tak. Připomíná mi to hypotetickou situaci, kdy by např. Samsung a Huawei každý rok psali do novin, jak zlikvidují Apple, až začnou prodávat svůj první smartphone (v době, kdy by měl Apple na pultech už třeba iPhone 6) :-)Asi bychom se všichni popadali smíchy za břicho :-)Jen tak na okraj pro dokreslení, Porsche dnes ročně vyrobí pouhých cca 250 tis. aut. Porsche v elektromobilitě nikdy nebude mít žádný vliv. Ani Audi nebude killerem Tesly. Audi ročně vyrobí cca 1,4 milionů aut. Tesla dosáhne milionu elektromobilů ročně do tří let, už letos vyrobí téměř 400tis. vozů a to má před otevřením továrnu v Číně, která zdvojnásobí produkci.Audi nevyrobí milion elektromobilů ani za deset let. Doteď má jediný konkurenceschopný model, který se prodává sotva ve stovkách kusů měsíčně a neví si rady co s tím.

mpolan
13. srpna • 18:39

Vzhledem k tomu, že předchozí měsíc vylétly naopak registrace o 80 % z důvodu blížícího se konce dotací, je pokles pouze o 5 % vlastně skvělou zprávou. Kdyby to bylo jako jinde ve světě, pád po předchozím měsíci by byl výrazný, tady je skoro neznatelný.

LOL
14. srpna • 14:36

vzhledem ke krátkém času od ukončení dotací je třeba taky hledat důvod v dopravním zpoždění výroby. Tj. spousta lidí si auto koupila už dříve, ale dostala ho až v aktuálním měsíci.

Art Vandelay
13. srpna • 17:30

Neboj sa, pride Runner a ten ti to cele vysvetli. Uz aj Tesla mala stopnut vyrobu, lebo 7500 danovy rabat sa znizil na 1800, len nejak prepoved nevychadza. Inak hanba za taky nazov clanku.

runner42
14. srpna • 17:34

Tesla drtivě nejvýnosnější short americké burzy, skoro 4x výnosnější, než druhý v pořadí."Tesla short-sellers have seen $2.98 billion of mark-to-market gains year to date "https://finance.yahoo.com/m/e0431779-600f-3421-aa87... ... Jak se daří tvým akciím, rostou, rostou? :-D

krakonoš
6. listopadu • 10:58

Lidé jsou blbí a věří reklamám, takže ten předražený křáp koupí a pak začnou řešit dojezd, (čím víc topíte, nebo chladíte, tím méně jezdíte), nabíjení, a po několika málo letech i životnost baterií. Momentálně je elektroauto normálně použitelné pouze v případě, že má kouli, za níž je přivěšen vozík s elektrocentrálou, která se při poklesu kapacity baterie pod 60% automaticky nahodí a dobíjí za jízdy. Takže, jako golfový vozík, nebo nákupní taška pro popojíždění po obchodních centrech ano, ale na dovolenou do Chorvatska se s tím jet nedá.

racky
27. listopadu • 23:43

Kazdy ma jine potreby a nekomu staci dojezd 400-500km. To ze vam nestaci, neznamena, ze vsechny elektromobily jsou spatne. Nejspise jste vyjimecny clovek s vyjimecnyma potrebama, ale takovych je treba 5%. Nas obycejnych je vetsina a nam to muze vyhovovat. Nelibi se mi tahle ceska natura, ktera hazi hnuj vsude kolem sebe aniz k tomu existuje duvod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
22. dubna • 9:41

no, nevím. Na cesty do 400 km si můžu pořídit docela fáro v plné palbě za půl míče, které natankuju za 5 minut na každém rohu a se spolehlivostí, která překročí 10 let provozu.Oproti tomu elektrodebilní klika tu nabízí "americkou Dacii" jménem Tesla, která stojí minimálně 1,2 melounu (za to se dá pořídit už GTčko jako je Stinger s nekompromisním třílitrem, případně slušně vybavená prémie nižší střední) a jejíž životnost je dána baterkama (a kdo tvrdí, že ne, tak ten lže.)

Tony
23. ledna • 12:29

Líbí se mi Tesla. Ano, jezdím většinou kratší trasy, do města, do práce, výlety do 100km, ale cca 2x do roka potrebuji, tak jako 95% řidičů dojed, který nemá Elektroauto. Musel bych mít dvě auta a to se mi nechce... 😀 Můj rok starý diesel má velmi nízké emise a nádrž 70l...

kkk
13. srpna • 19:04
Doc. Ludovít Krasoň
13. srpna • 17:53

To může kdokoliv, komu z elektromobilů nešiblo v bedně. Podívejte se kluci na podmínky získání spz u spalováku a pak elektromobilu.

Pavel F.
13. srpna • 22:14

A co je na těch podmínkách zvláštního?

Troll Ejbus
13. srpna • 23:09

Jsou nastaveny ve prospěch elektrovozů. Tudíž jejich nadějné prodeje jsou pouze pod vlivem umělých pravidel. Není to dobrovolné rozhodnutí. Čína si vyrábí baterky z vlastních zdrojů, tak proč ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
14. srpna • 8:43

Jo, sorry, já zapomněl, že se bavíš o Číně. Já se domníval, že tvoje zmínka byla o ČR.

kkk
13. srpna • 16:22

Navíc prodeje za jeden měsíc nejsou důležité,rozhodující je pololetí nebo celý rok, a tam je to: Poř. Země Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční změna [%]
1. Čína 430.700 +111
2. USA 116.200 +87
3. Norsko 36.300 +74 https://www.auto.cz/tohle-jsou-nejprodavanejs... ...

Doporučujeme

Články odjinud