V Číně zařízli dotace na elektromobily. Následek na sebe nenechal dlouho čekat

Pokles prodejů osobních automobilů v nejlidnatější zemi světa s sebou táhne dolů také zájem o elektromobily a plug-in hybridy. V Číně klesl minulý měsíc prodej elektrifikovaných aut o 4,7 procenta, poprvé za uplynulé dva roky.

Počet prodaných elektrických aut se v červenci zastavil přibližně na 80 tisících kusech, uvádí Čínská asociace výrobců automobilů (CAAM). Analytici situaci dávají do kontextu především s padajícími prodeji osobních aut obecně. Klesají již třináct měsíců v kuse, v červenci se počet prodaných vozidel snížil o 4,3 procenta ve srovnání s rokem předešlým.

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Ještě v červnu zájem o auta s alternativním pohonem vzrostl o 80 procent, na čínské silnice se dostalo 152 tisíc nových elektrických aut. Touhu po vlastnění elektromobilu mezi Číňany v červnu poháněly především končící dotace na jejich pořízení. Od nich Peking v některých kategoriích o prázdninách upouští. „Změna dotační politiky je nepochybně jeden z důvodů poklesů,“ uvedl pro Reuters Chen Shihua z CAAM.

Michal Půr: Babiš jednou povolí. Dotace na elektromobily jsou nevyhnutelné

Michal Půr: Babiš jednou povolí. Dotace na elektromobily jsou nevyhnutelné

Kvůli červencovému poklesu prodejů CAAM zmírnila výhled letošních prodejů elektrických vozů z 1,6 na 1,5 milionu aut. Pesimističtější výhled asociace předpokládá také v rámci celého trhu s osobními auty, meziročně se v nejlidnatější zemi světa letos může prodat až o pět procent vozů méně, celkem asi 26,7 milionu aut. Obdobně reagovali také významní producenti elektrických aut, například společnost Geely. Ta pro letošní rok zhoršila výhled tržeb a zisku.

Elektrické Nio ES6 ujede až 510 km. Číňané plánují rozšíření prodeje i do Evropy

Elektrické Nio ES6 ujede až 510 km. Číňané plánují rozšíření prodeje i do Evropy

Již v červnu deník Financial Times upozornil, že klesající prodeje aut mohou stát život mnoho čínských automobilových start-upů a menších výrobců. Celkem by z trhu mohlo zmizet více než deset firem, které díky elektromobilnímu boomu získaly na investicích přes deset miliard dolarů (přes 230 miliard korun). Mezi nimi se nachází například výrobce Nio.

Autor: Michal Tomeš

Článek vyšel na serveru E15.cz >>>

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 104 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků