V Číně stvořili elektrický supersport. Je nejrychlejší na světě

Exotický supersport má být nejrychlejším elektromobilem světa na silnici i na Nürburgringu. Značka NewEV tímto na autosalonu v Los Angeles představuje řadu NIO, jejímž je model EP9 pouhým začátkem.

Svým výrazným stylingem má EP9 upozornit na řadu NIO, pod kterou vznikne první masový elektromobil značky již příští rok. Svůj základ sdílí s plánovaným monopostem Formule E.

Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere 2,7 sekundy, což je sice o něco více než v případě Tesly Model S P100D, avšak rekordmanem je v maximální rychlosti. Ta činí 312 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pohonné ústrojí je tvořeno dvěma lithium-iontovými bateriemi chlazenými vodou, napojenými na čtyři elektromotory o celkovém výkonu 1 341 koňských sil a 1480 Nm maximálního točivého momentu. Každý elektromotor pohání jedno kolo.

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

Byť EP9 není žádným cvalíkem, jeho 1 735 kilogramů znamená více než dvousetkilovou nevýhodu oproti Ferrari LaFerrari nebo Mclarenu P1. Baterie si vybírají svou daň, kterou ani karbonový monokok nezvládne zkrotit.

Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Záležet si v Číně dali na aerodynamice. I přes maximální rychlost přes 300 kilometrů je EP9 stavěný především na přítlak. V rychlosti 240 km/h se dokáže díky soustavě tunelů a spoilerů přitlačit dodatečnou hmotností 2,5 tuny. V zatáčkách má k perfektní ovladatelnosti přispět i aktivní odpružení s variabilní světlou výškou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér dýchá závodní atmosférou. Dvě hluboká sedadla a všudypřítomná karbonová vlákna dávají řidiči najevo, že tento čínský supersport je nutné brát vážně.

Start prodeje dosud nebyl oznámen, stejně jako cena. Očekávat se však dá velmi omezená série, která bude dělat jméno zmíněnému masovému modelu. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků