V Číně stvořili elektrický supersport. Je nejrychlejší na světě

Exotický supersport má být nejrychlejším elektromobilem světa na silnici i na Nürburgringu. Značka NewEV tímto na autosalonu v Los Angeles představuje řadu NIO, jejímž je model EP9 pouhým začátkem.

Svým výrazným stylingem má EP9 upozornit na řadu NIO, pod kterou vznikne první masový elektromobil značky již příští rok. Svůj základ sdílí s plánovaným monopostem Formule E.

Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere 2,7 sekundy, což je sice o něco více než v případě Tesly Model S P100D, avšak rekordmanem je v maximální rychlosti. Ta činí 312 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pohonné ústrojí je tvořeno dvěma lithium-iontovými bateriemi chlazenými vodou, napojenými na čtyři elektromotory o celkovém výkonu 1 341 koňských sil a 1480 Nm maximálního točivého momentu. Každý elektromotor pohání jedno kolo.

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

Byť EP9 není žádným cvalíkem, jeho 1 735 kilogramů znamená více než dvousetkilovou nevýhodu oproti Ferrari LaFerrari nebo Mclarenu P1. Baterie si vybírají svou daň, kterou ani karbonový monokok nezvládne zkrotit.

Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Záležet si v Číně dali na aerodynamice. I přes maximální rychlost přes 300 kilometrů je EP9 stavěný především na přítlak. V rychlosti 240 km/h se dokáže díky soustavě tunelů a spoilerů přitlačit dodatečnou hmotností 2,5 tuny. V zatáčkách má k perfektní ovladatelnosti přispět i aktivní odpružení s variabilní světlou výškou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér dýchá závodní atmosférou. Dvě hluboká sedadla a všudypřítomná karbonová vlákna dávají řidiči najevo, že tento čínský supersport je nutné brát vážně.

Start prodeje dosud nebyl oznámen, stejně jako cena. Očekávat se však dá velmi omezená série, která bude dělat jméno zmíněnému masovému modelu. 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků