V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

Že jste o automobilce Lotus dlouho neslyšeli? Pokud patříte mezi její fanoušky měli byste zbystřit. Chystají se totiž velké změny.

Automobilka Lotus patří, stejně jako například Volvo nebo Proton, pod čínského giganta Geely. Lotus původně patřil Protonu, ale čínská společnost odkoupila majoritní podíl jak Lotusu, tak i Protonu. V současnosti vyrábí Lotus čtyři sportovní modely: Elise, Exige, Evora a okruhovou hračku 3-Eleven.

Podle všeho se ale modelová paleta již brzy rozšíří a nebude to o nic jiného, než o dnes prodejně velmi populární SUV. Sportovně zaměřený mastodont by se měl postavit proti Porsche Cayenne, představí se již příští rok a měl by využívat techniku od Volva.

Rolls-Royce vs. Brexit: Luxusní automobilce hrozí zastavení výroby

Rolls-Royce vs. Brexit: Luxusní automobilce hrozí zastavení výroby

Proč automobilka učiní tento krok? Britská automobilka se chce stát přední luxusní celosvětovou značkou. Jakkoli podivně to zní, může jim to vyjít. K dispozici totiž mají čínské miliardy. Podle poslední úvahy čínské společnosti to mělo být konkrétně 43 miliard.

Veškeré kroky učiněné při výrobě britských SUV bude mít nyní čínská společnost z první ruky. V hlavním městě Wu-chan totiž plánuje výstavbu výrobny, do které investuje téměř třicet miliard korun. Kromě Lotusu se zde budou vyrábět i automobily Geely. Plánovaná kapacita výroby je 150.000 vozů ročně.

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

To ale neznamená, že Britové přijdou o práci. V poslední době mají například plné ruce práce s vývojem unikátního hypersportu, jehož koncept by se měl představit ještě v tomto roce. Navíc se zde stále budou vyrábět dosavadní sportovní modely.

Nové SUV by mělo být podle všeho sportovně zaměřené. Můžeme tak očekávat tmavě zelenou verzi Alfy Romeo Stelvio se žlutými doplňky? Zřejmě ano. Uniklé snímky z patentového úřadu si můžete prohlédnout nahoře v galerii.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků