V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

Že jste o automobilce Lotus dlouho neslyšeli? Pokud patříte mezi její fanoušky měli byste zbystřit. Chystají se totiž velké změny.

Automobilka Lotus patří, stejně jako například Volvo nebo Proton, pod čínského giganta Geely. Lotus původně patřil Protonu, ale čínská společnost odkoupila majoritní podíl jak Lotusu, tak i Protonu. V současnosti vyrábí Lotus čtyři sportovní modely: Elise, Exige, Evora a okruhovou hračku 3-Eleven.

Podle všeho se ale modelová paleta již brzy rozšíří a nebude to o nic jiného, než o dnes prodejně velmi populární SUV. Sportovně zaměřený mastodont by se měl postavit proti Porsche Cayenne, představí se již příští rok a měl by využívat techniku od Volva.

Rolls-Royce vs. Brexit: Luxusní automobilce hrozí zastavení výroby

Rolls-Royce vs. Brexit: Luxusní automobilce hrozí zastavení výroby

Proč automobilka učiní tento krok? Britská automobilka se chce stát přední luxusní celosvětovou značkou. Jakkoli podivně to zní, může jim to vyjít. K dispozici totiž mají čínské miliardy. Podle poslední úvahy čínské společnosti to mělo být konkrétně 43 miliard.

Veškeré kroky učiněné při výrobě britských SUV bude mít nyní čínská společnost z první ruky. V hlavním městě Wu-chan totiž plánuje výstavbu výrobny, do které investuje téměř třicet miliard korun. Kromě Lotusu se zde budou vyrábět i automobily Geely. Plánovaná kapacita výroby je 150.000 vozů ročně.

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

To ale neznamená, že Britové přijdou o práci. V poslední době mají například plné ruce práce s vývojem unikátního hypersportu, jehož koncept by se měl představit ještě v tomto roce. Navíc se zde stále budou vyrábět dosavadní sportovní modely.

Nové SUV by mělo být podle všeho sportovně zaměřené. Můžeme tak očekávat tmavě zelenou verzi Alfy Romeo Stelvio se žlutými doplňky? Zřejmě ano. Uniklé snímky z patentového úřadu si můžete prohlédnout nahoře v galerii.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků