V Číně našli řešení pro chodce civějící do chytrých telefonů. Mají vlastní pruh

V Číně se rozhodli vyřešit problém "zombíků s chytrými telefony" hodně netradičně - mají svůj pruh u frekventovaného obchodního centra.

Rozmohl se nám tady takový nešvar, jak by se řeklo hezky filmově. Chytré telefony prostoupily hluboko do našich životů a pozor si na ně musí dávat i řidiči. A to nejen proto, že nás všemi svými funkcemi rozptylují při řízení. Druhá strana problému je v chodcích.

Tento smartphone jenom tak nezničíte. Jmenuje se Land Rover, vydrží snad všechno

Tento smartphone jenom tak nezničíte. Jmenuje se Land Rover, vydrží snad všechno

Už jste to nejspíš někdy zažili, vřítí se na přechod či klidně mimo něj, zahleděni do obrazovky svého telefonu, neschopni vnímat okolí. Pro tento problém se už ve světě vžil pojem "smartphone zombies", který netřeba překládat.

V čínském městě Si-an před rušným obchodním centrem nechaly místní úřady namalovat na chodník pruh právě pro lidi zahleděné do smartphonů. V tomto místě často auta najíždějí na chodník ve stejné úrovni a vznikaly zde kolizní situace. Pruh je 60 centimetrů široký a 100 metrů dlouhý.

"Mladí lidé dnes žijí své životy velmi rychle. Neustále sledují své telefony. Tohle je bezpečné řešení. Pro ty, co se často koukají do telefonu je to určitá forma ochrany," řekl pro Oddity Central jeden z místních kolemjdoucích.

Zkoumal algoritmus semaforů, aby je vylepšil. Dostal ale mastnou pokutu

Zkoumal algoritmus semaforů, aby je vylepšil. Dostal ale mastnou pokutu

Také v České republice toto téma, podle Romana Budského z týmu dopravní bezpečnosti, začíná být aktuální. Chodci jsou totiž druhými nejčastějšími oběťmi dopravních nehod. Z 502 lidí, kteří vloni v Česku zahynuli na silnicích, jich byla pětina - přesně 101.

Právě kvůli takovým lidem opětovně stoupají počty střetů s chodci i na chráněných místech, jako jsou zejména přechody. "Loni tam zahynulo 18 lidí," vyčíslil Budský. Většina chodců umírá při nehodách v obcích (71) oproti 41, kteří zahynuli při dopravních nehodách mimo obce. Narůstá také počet usmrcených chodců za denního světla. To všechno odpovídá teorii, že podíl nepozorných s mobily vzrůstá.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků