V Číně našli řešení pro chodce civějící do chytrých telefonů. Mají vlastní pruh

V Číně se rozhodli vyřešit problém "zombíků s chytrými telefony" hodně netradičně - mají svůj pruh u frekventovaného obchodního centra.

Rozmohl se nám tady takový nešvar, jak by se řeklo hezky filmově. Chytré telefony prostoupily hluboko do našich životů a pozor si na ně musí dávat i řidiči. A to nejen proto, že nás všemi svými funkcemi rozptylují při řízení. Druhá strana problému je v chodcích.

Tento smartphone jenom tak nezničíte. Jmenuje se Land Rover, vydrží snad všechno

Tento smartphone jenom tak nezničíte. Jmenuje se Land Rover, vydrží snad všechno

Už jste to nejspíš někdy zažili, vřítí se na přechod či klidně mimo něj, zahleděni do obrazovky svého telefonu, neschopni vnímat okolí. Pro tento problém se už ve světě vžil pojem "smartphone zombies", který netřeba překládat.

V čínském městě Si-an před rušným obchodním centrem nechaly místní úřady namalovat na chodník pruh právě pro lidi zahleděné do smartphonů. V tomto místě často auta najíždějí na chodník ve stejné úrovni a vznikaly zde kolizní situace. Pruh je 60 centimetrů široký a 100 metrů dlouhý.

"Mladí lidé dnes žijí své životy velmi rychle. Neustále sledují své telefony. Tohle je bezpečné řešení. Pro ty, co se často koukají do telefonu je to určitá forma ochrany," řekl pro Oddity Central jeden z místních kolemjdoucích.

Zkoumal algoritmus semaforů, aby je vylepšil. Dostal ale mastnou pokutu

Zkoumal algoritmus semaforů, aby je vylepšil. Dostal ale mastnou pokutu

Také v České republice toto téma, podle Romana Budského z týmu dopravní bezpečnosti, začíná být aktuální. Chodci jsou totiž druhými nejčastějšími oběťmi dopravních nehod. Z 502 lidí, kteří vloni v Česku zahynuli na silnicích, jich byla pětina - přesně 101.

Právě kvůli takovým lidem opětovně stoupají počty střetů s chodci i na chráněných místech, jako jsou zejména přechody. "Loni tam zahynulo 18 lidí," vyčíslil Budský. Většina chodců umírá při nehodách v obcích (71) oproti 41, kteří zahynuli při dopravních nehodách mimo obce. Narůstá také počet usmrcených chodců za denního světla. To všechno odpovídá teorii, že podíl nepozorných s mobily vzrůstá.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků