V Číně našli řešení pro chodce civějící do chytrých telefonů. Mají vlastní pruh

V Číně se rozhodli vyřešit problém "zombíků s chytrými telefony" hodně netradičně - mají svůj pruh u frekventovaného obchodního centra.

Rozmohl se nám tady takový nešvar, jak by se řeklo hezky filmově. Chytré telefony prostoupily hluboko do našich životů a pozor si na ně musí dávat i řidiči. A to nejen proto, že nás všemi svými funkcemi rozptylují při řízení. Druhá strana problému je v chodcích.

Tento smartphone jenom tak nezničíte. Jmenuje se Land Rover, vydrží snad všechno

Tento smartphone jenom tak nezničíte. Jmenuje se Land Rover, vydrží snad všechno

Už jste to nejspíš někdy zažili, vřítí se na přechod či klidně mimo něj, zahleděni do obrazovky svého telefonu, neschopni vnímat okolí. Pro tento problém se už ve světě vžil pojem "smartphone zombies", který netřeba překládat.

V čínském městě Si-an před rušným obchodním centrem nechaly místní úřady namalovat na chodník pruh právě pro lidi zahleděné do smartphonů. V tomto místě často auta najíždějí na chodník ve stejné úrovni a vznikaly zde kolizní situace. Pruh je 60 centimetrů široký a 100 metrů dlouhý.

"Mladí lidé dnes žijí své životy velmi rychle. Neustále sledují své telefony. Tohle je bezpečné řešení. Pro ty, co se často koukají do telefonu je to určitá forma ochrany," řekl pro Oddity Central jeden z místních kolemjdoucích.

Zkoumal algoritmus semaforů, aby je vylepšil. Dostal ale mastnou pokutu

Zkoumal algoritmus semaforů, aby je vylepšil. Dostal ale mastnou pokutu

Také v České republice toto téma, podle Romana Budského z týmu dopravní bezpečnosti, začíná být aktuální. Chodci jsou totiž druhými nejčastějšími oběťmi dopravních nehod. Z 502 lidí, kteří vloni v Česku zahynuli na silnicích, jich byla pětina - přesně 101.

Právě kvůli takovým lidem opětovně stoupají počty střetů s chodci i na chráněných místech, jako jsou zejména přechody. "Loni tam zahynulo 18 lidí," vyčíslil Budský. Většina chodců umírá při nehodách v obcích (71) oproti 41, kteří zahynuli při dopravních nehodách mimo obce. Narůstá také počet usmrcených chodců za denního světla. To všechno odpovídá teorii, že podíl nepozorných s mobily vzrůstá.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků