V Číně mají duhový tunel. Řidičům má usnadnit přechod ze světla do tmy

V centrální Číně vzniká unikátní tunel. Zajímavý není svou délkou, měří pouze 400 metrů, ale svým zpracováním. Než se řidiči dostanou přímo do tunelu, a tedy pod umělé osvětlení, projedou několik desítek různě barevných bran. Kromě estetického hlediska je tím hlavním cílem snaha zmírnit přechod z denního světla na umělé osvětlení a naopak.

Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách  

Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách  

Projekt se jmenuje Cheng Avenue a stát bude blízko města Čeng-čou. Střed tunelu je klasický, na obou koncích ale na něj navazují zmíněné brány. V severní části jich je 40, v jižní ještě o čtyři více. Mění se také jejich rozestup. Zatímco v části nejblíže tunelu jsou od sebe vzdáleny pouze 80 cm, na konci již mezi sebou mají 27 metrů.

Praha neuzavře Smetanovo nábřeží pro auta, alespoň prozatím

Praha neuzavře Smetanovo nábřeží pro auta, alespoň prozatím

Se vzdáleností se pak mění také barva. Jakmile opustíte tunel, pojedete nejprve pod tmavě modrými branami, které postupně přejdou přes zelenou, oranžovou až po světle fialovou. Odstínů je dohromady dvanáct. Údajně jde o projekt, který zatím nemá na světě obdoby. Stavba vyšla Čínu v přepočtu na bezmála 400 milionů korun.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zdroj: inventorspot.com

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků