V českých dálničních tunelech se začne jezdit stovkou. Nejprve ve Valíku

Ředitelství silnic a dálnic připravuje rekonstrukci tunelu Valík na dálnici D5 u Plzně.
V českých dálničních tunelech se začne jezdit stovkou. Nejprve ve Valíku

Zřejmě již v listopadu by řidiči, kteří se po dálnici D5 spojující Prahu přes Plzeň s dálničním přechodem Rozvadov, mohli začít jezdit skrz tunel Valík stokilometrovou rychlostí.

Dosud se zde z rychlosti 130 km/hod musí brzdit na osmdesátku. Informaci o záměru Ředitelství silnic a dálnic přinesl Český rozhlas. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla kvůli tomu nestačí pouze změnit číslo na digitálních panelech před vjezdy do tunelu.

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

"Je třeba změnit vnitřní provozní předpisy a provést rekonstrukci systému dopravního značení, včetně přepočtu a revitalizace osvětlení na vyšší rychlost," uvedl Rýdl pro Radiožurnál. Záměr se také musí projednat s dopravními policisty a hasiči. Zatím ale vůbec není jisté, zda ke změně rychlosti skutečně dojde. "Zatím jde pouze o projekt Ředitelství silnic a dálnic. Určitě budeme řešit, zda je to bezpečné a jestli je k takovému opatření důvod," uvedl mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Valík je otevřený od podzimu roku 2006. Měří necelých čtyři sta metrů. Přesto jsou v něm instalovány všechny technologie jako v tunelech, které jsou mnohonásobně delší. Možnost jízdy vyšší rychlostí slibovalo ŘSD již při otevření před dvanácti lety.

Pokud se zvýšení rychlosti podaří ve Valíku prosadit, mohly by následovat i další moderní tunely na tuzemských dálnicích. Česko by v tomto směru pouze následovalo vyspělé okolní země. Konkrétně například Rakousko či Německo.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků