V českých dálničních tunelech se začne jezdit stovkou. Nejprve ve Valíku

Ředitelství silnic a dálnic připravuje rekonstrukci tunelu Valík na dálnici D5 u Plzně.
V českých dálničních tunelech se začne jezdit stovkou. Nejprve ve Valíku

Zřejmě již v listopadu by řidiči, kteří se po dálnici D5 spojující Prahu přes Plzeň s dálničním přechodem Rozvadov, mohli začít jezdit skrz tunel Valík stokilometrovou rychlostí.

Dosud se zde z rychlosti 130 km/hod musí brzdit na osmdesátku. Informaci o záměru Ředitelství silnic a dálnic přinesl Český rozhlas. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla kvůli tomu nestačí pouze změnit číslo na digitálních panelech před vjezdy do tunelu.

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

"Je třeba změnit vnitřní provozní předpisy a provést rekonstrukci systému dopravního značení, včetně přepočtu a revitalizace osvětlení na vyšší rychlost," uvedl Rýdl pro Radiožurnál. Záměr se také musí projednat s dopravními policisty a hasiči. Zatím ale vůbec není jisté, zda ke změně rychlosti skutečně dojde. "Zatím jde pouze o projekt Ředitelství silnic a dálnic. Určitě budeme řešit, zda je to bezpečné a jestli je k takovému opatření důvod," uvedl mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Valík je otevřený od podzimu roku 2006. Měří necelých čtyři sta metrů. Přesto jsou v něm instalovány všechny technologie jako v tunelech, které jsou mnohonásobně delší. Možnost jízdy vyšší rychlostí slibovalo ŘSD již při otevření před dvanácti lety.

Pokud se zvýšení rychlosti podaří ve Valíku prosadit, mohly by následovat i další moderní tunely na tuzemských dálnicích. Česko by v tomto směru pouze následovalo vyspělé okolní země. Konkrétně například Rakousko či Německo.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků