V českých dálničních tunelech se začne jezdit stovkou. Nejprve ve Valíku

Ředitelství silnic a dálnic připravuje rekonstrukci tunelu Valík na dálnici D5 u Plzně.
V českých dálničních tunelech se začne jezdit stovkou. Nejprve ve Valíku

Zřejmě již v listopadu by řidiči, kteří se po dálnici D5 spojující Prahu přes Plzeň s dálničním přechodem Rozvadov, mohli začít jezdit skrz tunel Valík stokilometrovou rychlostí.

Dosud se zde z rychlosti 130 km/hod musí brzdit na osmdesátku. Informaci o záměru Ředitelství silnic a dálnic přinesl Český rozhlas. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla kvůli tomu nestačí pouze změnit číslo na digitálních panelech před vjezdy do tunelu.

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

"Je třeba změnit vnitřní provozní předpisy a provést rekonstrukci systému dopravního značení, včetně přepočtu a revitalizace osvětlení na vyšší rychlost," uvedl Rýdl pro Radiožurnál. Záměr se také musí projednat s dopravními policisty a hasiči. Zatím ale vůbec není jisté, zda ke změně rychlosti skutečně dojde. "Zatím jde pouze o projekt Ředitelství silnic a dálnic. Určitě budeme řešit, zda je to bezpečné a jestli je k takovému opatření důvod," uvedl mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Valík je otevřený od podzimu roku 2006. Měří necelých čtyři sta metrů. Přesto jsou v něm instalovány všechny technologie jako v tunelech, které jsou mnohonásobně delší. Možnost jízdy vyšší rychlostí slibovalo ŘSD již při otevření před dvanácti lety.

Pokud se zvýšení rychlosti podaří ve Valíku prosadit, mohly by následovat i další moderní tunely na tuzemských dálnicích. Česko by v tomto směru pouze následovalo vyspělé okolní země. Konkrétně například Rakousko či Německo.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků