V Česku vznikla unikátní edice BMW i3 a i8. Vyvolávací cena: 10 milionů!

Vozy v exkluzivní edici Starlight nelze koupit odděleně, desetimilionová cenovka však rozhodně nemusí být konečná. Výtěžek poputuje nadaci VIZE 97.

BMW i3 a i8 se na našem trhu prodávají už dost dlouho na to, aby si je každý zapamatoval, a hlavně ve velkých městech je bral jako takovou součást běžného dne. Sám na sobě ale pozoruji, jak mají ve skutečnosti silnou auru. V uplynulých letech jsem s oběma vozy najel docela dost, a snad zatím nenastala situace, kdy bych se za nimi neotočil. V davu totiž nikdy nezapadnou.

Teď si ale představte, že mohou být ještě nápaditější a exkluzivnější. Stačilo, aby se dali dohromady ti správní lidé a vzniklo něco, co nemá obdoby nejenom u nás, ale rovnou na celém světě. Na mysli mám jedinečnou edici Starlight, kterou dnes české zastoupení BMW představilo novinářům. Podle fotek vás možná napadne, že jsou to jenom „íčka“ v jiných než obvyklých barvách, jenže to není pravda.

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

Za návrhem stojí designér Zoltán Matuška, a jak už název edice napovídá, má připomínat svítící hvězdy noční oblohy. Možností bylo hned několik, všechny ale spojovalo jediné – zlato. Ano, při tvorbě exkluzivního lakování bylo skutečně použit zlatý prach s ryzostí téměř 24 karátů, což je prý nejvíce pro danou konzistenci.

Karoserie jsou pokryty celkem čtyřmi vrstvami zlatého prachu, z nichž ta poslední je nanesena ručně. Prakticky však bylo potřeba udělat celolak, protože černá barva, která pokrývá zadní části vozidel, není v běžné nabídce dostupná. Aby byla celá struktura chráněna, kryje ji šest vrstev čirého originálního laku BMW. Fakticky tak oba vozy mohou do kartáčové myčky a nic by se jim nestalo, ale proboha, kdo by to dělal?

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Aby toho nebylo málo, zlato najdete také v interiéru. Například na výdeších ventilace, středovém panelu nebo prahových lištách. Pokud si k tomu připočítáte karbon, konopí, eukalyptové dřevo, výtažky z olivových listů, kterými je dosaženo odstínu kůže, či ovčí vlnu, je zajímavých materiálů na dvě auta až až. Každý z vozů je navíc opatřen plaketou nesoucí název edice a strohý nápis „one of one“.

Více než jeden kus od každého modelu nevznikne, navíc jejich pořízení není snadné. Edice je totiž nedělitelná, musíte tedy koupit oba vozy najednou, a ještě ke všemu přeplatit další zájemce. Prodej totiž bude probíhat formou aukce a vyvolávací cena je 10.000.000 korun. Vozy věnovalo české zastoupení BMW a výtěžek aukce půjde na dobročinné účely – konkrétně nadaci VIZE 97 Dagmar a Václava Havlových.

Autoškola trochu jinak. V Londýně můžete jízdy absolvovat v BMW i8

Autoškola trochu jinak. V Londýně můžete jízdy absolvovat v BMW i8

Budete-li si chtít vozy prohlédnout, můžete. Od 21. června budou vystaveny v pražském dealerství společnosti Invelt. Následně se objeví i na karlovarském filmovém festivalu, konkrétně ve dnech 4. a 5. července. Technika vozidel je sériová.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků