V Česku vznikla unikátní edice BMW i3 a i8. Vyvolávací cena: 10 milionů!

Vozy v exkluzivní edici Starlight nelze koupit odděleně, desetimilionová cenovka však rozhodně nemusí být konečná. Výtěžek poputuje nadaci VIZE 97.

BMW i3 a i8 se na našem trhu prodávají už dost dlouho na to, aby si je každý zapamatoval, a hlavně ve velkých městech je bral jako takovou součást běžného dne. Sám na sobě ale pozoruji, jak mají ve skutečnosti silnou auru. V uplynulých letech jsem s oběma vozy najel docela dost, a snad zatím nenastala situace, kdy bych se za nimi neotočil. V davu totiž nikdy nezapadnou.

Teď si ale představte, že mohou být ještě nápaditější a exkluzivnější. Stačilo, aby se dali dohromady ti správní lidé a vzniklo něco, co nemá obdoby nejenom u nás, ale rovnou na celém světě. Na mysli mám jedinečnou edici Starlight, kterou dnes české zastoupení BMW představilo novinářům. Podle fotek vás možná napadne, že jsou to jenom „íčka“ v jiných než obvyklých barvách, jenže to není pravda.

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

Za návrhem stojí designér Zoltán Matuška, a jak už název edice napovídá, má připomínat svítící hvězdy noční oblohy. Možností bylo hned několik, všechny ale spojovalo jediné – zlato. Ano, při tvorbě exkluzivního lakování bylo skutečně použit zlatý prach s ryzostí téměř 24 karátů, což je prý nejvíce pro danou konzistenci.

Karoserie jsou pokryty celkem čtyřmi vrstvami zlatého prachu, z nichž ta poslední je nanesena ručně. Prakticky však bylo potřeba udělat celolak, protože černá barva, která pokrývá zadní části vozidel, není v běžné nabídce dostupná. Aby byla celá struktura chráněna, kryje ji šest vrstev čirého originálního laku BMW. Fakticky tak oba vozy mohou do kartáčové myčky a nic by se jim nestalo, ale proboha, kdo by to dělal?

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Aby toho nebylo málo, zlato najdete také v interiéru. Například na výdeších ventilace, středovém panelu nebo prahových lištách. Pokud si k tomu připočítáte karbon, konopí, eukalyptové dřevo, výtažky z olivových listů, kterými je dosaženo odstínu kůže, či ovčí vlnu, je zajímavých materiálů na dvě auta až až. Každý z vozů je navíc opatřen plaketou nesoucí název edice a strohý nápis „one of one“.

Více než jeden kus od každého modelu nevznikne, navíc jejich pořízení není snadné. Edice je totiž nedělitelná, musíte tedy koupit oba vozy najednou, a ještě ke všemu přeplatit další zájemce. Prodej totiž bude probíhat formou aukce a vyvolávací cena je 10.000.000 korun. Vozy věnovalo české zastoupení BMW a výtěžek aukce půjde na dobročinné účely – konkrétně nadaci VIZE 97 Dagmar a Václava Havlových.

Autoškola trochu jinak. V Londýně můžete jízdy absolvovat v BMW i8

Autoškola trochu jinak. V Londýně můžete jízdy absolvovat v BMW i8

Budete-li si chtít vozy prohlédnout, můžete. Od 21. června budou vystaveny v pražském dealerství společnosti Invelt. Následně se objeví i na karlovarském filmovém festivalu, konkrétně ve dnech 4. a 5. července. Technika vozidel je sériová.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků