V Česku vzniká první nabíječka Supercharger pro Tesly, bude u D1

Vana666  |  06. 06. 2016 12:20

Jestli bude energie pocházet z obnovitelných zdrojů, znamená to že ta nabíječka bude připojena vlastním samostatným kabelem na Lipno ?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 06. 2016 20:23

Nie. Bude tam prístrešok a ten bude pokrytý fotovoltaickými panelmi a tie budú vyrábať zelenú elektrickú energiu. Videl som to na jednom propagačnom obrázku.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  06. 06. 2016 21:18

Ano, panely z jednoho přístřešku dodají energii šesti superchargerům a ještě několika dalším nabíječkám. A teď ještě tu o Karkulce prosím.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  07. 06. 2016 09:05

Technicky by to asi šlo. Prostě by se dobíjelo jen tou energií z fotovoltaických panelů ve chvílích, kdy svítí slunce. Jen by se tím ta doba dobíjení poněkud protáhla někam k blízkosti nekonečna?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  07. 06. 2016 17:12

Samozrejme, že je to nezmysel, ono to aj bolo myslené ironicky. Výkonnosť panelov na takej úrovni nie je a druhá vec je akumulácia energie pre nabíjanie v čase, keď slnko nesvieti.

Ale ten obrázok som naozaj videl

Odpovědět  |   | 
Radovanelektro  |  09. 06. 2016 09:34

Trošku Vám rozšířím obzory, asi jako většině přítomných petrolheadů na autorevue.cz. To prosím neberte jako urážku od nás elektrikářů, jak se to obecně používá, ale jako prosté označení vyznavačů hluku, vibrací a jedů v ovzduší, prostě někdo rád holky, někdo vdolky.
Tesla zahrnuje kromě vesmírného programu Space X taky Solar City a Gigafactory. Solar City dodává po USA na klíč do pronájmu kompletní FVE na střechy rodinných domů i firem. Garantuje přitom, že nájem bude menší než Vaše dosavadní platby za elektřinu. Z Gigafactory je před nedávnem začala doplňovat bateriemi Tesla Power Wall, kam se ukládají přebytky FVE vyrobené elektřiny k pozdějšímu využití (noc, zataženo atp.). Přístřešky nad Superchargery ve slunnějších oblastech vybavovala FVE od jisté doby automaticky, nyní je doplňuje i bateriemi. Je to v rámci komplexního systému využití čisté sluneční energie, energetické nezávislosti a minimálního vlivu na distribuční síť propagovaného vedením Tesla Motors.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  07. 06. 2016 17:12

Samozrejme, že je to nezmysel, ono to aj bolo myslené ironicky. Výkonnosť panelov na takej úrovni nie je a druhá vec je akumulácia energie pre nabíjanie v čase, keď slnko nesvieti.

Ale ten obrázok som naozaj videl

Odpovědět  |   | 

Ne, bude tam baráček a v něm bude sedět parta trpaslíků a ty budou šlapat do pedálů s dynamem. Viděl jsem to na jednom obrázku.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  07. 06. 2016 09:11

Je vhodné mít nějakou zálohu pro případ, že by nesvítilo slunce. Jestli tam budou trpaslíci třít ebonitové tyče liščím ohonem nebo kolotočem roztáčet generátor, to asi zavisí hlavně na rozhodnutí investora?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  06. 06. 2016 12:25

Zaujalo mě toto: "Energie bude pocházet z obnovitelných zdrojů."
Jak dokáže EON ze sítě odebírat jen "zelenou" elektřinu? Copak to jde?

Odpovědět  |   | 

Ano jde to:

"ABC_108, Pá, 2016-06-03 12:56
V tomto případě se samozřejmě jedná o obchodní záležitost, Eon nakoupí určitý objem elektřiny z obnovitelných zdrojů a ten potom prodá zákazníkům, kteří si to přejí. Čím více zákazníků nakoupí zelenou elektřinu, tím menší podíl jí Eon koupí z jiných zdrojů, např. uhelných elektráren. Fyzicky samozřejmě nelze zjisti, z kterého zdroje elektřina pochází, pokud bude poblíž nabíjecích stanic připojená tepelná elektrárna, tak proud poteče nejpravděpodobněji z ní. Je to čistě administrativní věc, ale svůj význam má, protože podporuje výrobce obnovitelné energie a znevýhodňuje fosilní elektrárny."

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  06. 06. 2016 23:05

Rozumím, elektřina ve skutečnosti bude pocházet z uhlí, zákazníkovi se ale naúčtuje proud třeba z větrné elektrárny v Holandsku a všichni budou z té ekologie úplně paf.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  06. 06. 2016 23:31

Ano, takže v překladu podvod na zákazníky. Jelikož v ČR je zelené elektřiny asi 13 %, kolik z ní asi nakoupí zrovna EON? Pár procent. To je skutečně výhra a opravdu velice znevýhodňuje fosilní elektrárny
A také nechápu jak toto podporuje výrobce obnovitelné energie, když, pokud se nepletu, výkup a dokonce i ceny garantuje stát?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 06. 2016 00:02

Nebo jinak - všude jinde bude elektřina úplně stejně zelená jako tady. Protože se prostě vykoupí všechna a zbytek se dovyrobí klasicky.
Jezdit tedy někam speciálně pro zelenou elektřinu je opravdu jen obchodní trik.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  06. 06. 2016 13:07

Dojezd modelu S je při vhodných klimatických podmínkách nějakých 380 km. Nabití plné kapacity baterií vyjde až na 500 Kč.
Kde je ten "levný" provoz?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  06. 06. 2016 14:46

A to ještě elektromobily zdarma parazitují na silniční síti, kterou ve formě spotřebních daní z PHM platí majitelé spalovacích aut. Až to stát v rámci narovnání tržního prostředí dodaní i elektromobilům, bude jejich provoz ještě dražší

Odpovědět  |   | 
Marwiner  |  07. 06. 2016 07:47

Za elektřinu se žádná spotřební daň neplatí? A podívej se kolik si stát vytahá z ČEZ na dividendech.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  07. 06. 2016 09:18

Jestli netušíte, jaký je rozdíl mezi spotřební daní a dividendami, možná by to bylo vhodné sjednotit. Tedy buď zavést spotřební daň i na elektřinu (spotřebovanou v dopravě), anebo naopak by se z prodeje PHM, alkoholu a cigaret neplatila spotřební daň, ale jen dividendy?

Odpovědět  |   | 
Marwiner  |  07. 06. 2016 12:31

Čti pořádně a pak se pokoušej někoho setřít.
Píšu, že se platí spotřební daň A navíc stát tahá dividendy z ČEZ. Ze zákonné definice se sice spotřební daň za jakoby neplatí, ale zvyšování cen regulačním úřadem, za účelem zvednutí zisků polostátního ČEZ a zamáznutí dotací za zelenou energii, není nic jiného než skrytá spotřební daň.

Odpovědět  |   | 
honza  |  07. 06. 2016 13:07

Peníze vybrané na dotace OZE a poskytované soukromým subjektům asi nejdou do fondu dopravní infrastruktury. Elektřina k provozu vozů by měla být zatížena DPH, příspěvkem na OZE a ještě navrch spotřebkou... Věřitelé Tesly to rádi zaplatí.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  07. 06. 2016 13:19

Je v tom názvosloví i významech pojmů opravdu zmatek a proto by se to mělo nějak sjednotit. Že by daňové úniky vznikaly nejen při krácení/nezaplacení spotřebních daní (jako třeba při použití spotřebně nezdaněných rostlinných olejů coby PHM), ale i krácení/neplacení současných ekologických daní (případně i dividend ) z elektřiny. Asi by to vypadalo tak, jako když si kdysi Felix Holzmann v jedné scénce coby čísník stěžoval, že mu tam host nechal dvacku tuzéra a utekl mu bez placení. Nicméně použití elektřiny pro pohon vozidel je v podstatě obdoba použití rostliných olejů pro stejný účel. Obojí je tak nějak podobně ekologické.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  06. 06. 2016 15:50

A prečo by tá Tesla nabíjala pomaly na nabíjačke E.ONu za 500 Kč, keď môže hneď vedľa na superchargeri nabíjať rýchlo zadarmo?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 06. 2016 16:24

Už víme, že milovníci elektromobilů neumí myslet a nezvládají fyziku 7. třídy ZŠ. Tak nás nemůže zaskočit, že ani nechápou psaný text složitostí tak pro žáka 5. třídy.

Odpovědět  |   | 
Rrrr  |  06. 06. 2016 16:57

Já to chápu tak že to zařízení sice bude typ Tesla Supercharger ale jeho služby nebudou zadarmo jako například v USA, tak?
Nevím jak Eon zajistí že do Tesel poteče jenom čistá elektřina vyrobená třeba z vlaštovčích prdů, ale ono je to jedno, nadšenci do Tesly stejně ví že když to teče ze zdi a nesmrdí to tak je to bezemisní... "smrď řidičům dýzlů, jsou to vrázi!!"

Odpovědět  |   | 
Mičurin  |  06. 06. 2016 20:22

Řidiči dýzlů zjišťují, že existují kultivované a opravdu ekologické alternativy. Není to jen o Tesle.

Odpovědět  |   | 
Ing. Chroustal  |  07. 06. 2016 08:15

Jistě, až bude elektromobil ekologická a ekonomická volba koupím si ho taky. Cca 2025, odhaduju..

Odpovědět  |   | 
Moik  |  06. 06. 2016 21:52

Hech... Runner si naběhl... Prostě tam bude X stojaný Tesly a Y stojanů E.ON... co je na tom k nepochopení? Tesla SC bude zdarma, protože na něm může nabíjen stejně jen Tesla a ostatní budou za vražedných 7Kč/kW.
A to mám zrovna Leafa...

Mimochodem...nabíjet doma se dá od 1Kč/kW = tesla udeje 400km za 85Kč.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 06. 2016 23:07

Samozřejmě, že máš elektromobil. Tím jen potvrzuješ, že vlastnictví elektromobilu je diagnóza.

Každý i obecní idiot z článku chápe, že to celé staví na svoje náklady EOn a nechá si zaplatit vše, bez ohledu na technologii nabíjení.

Jen vlastníkům elektromobilů je to potřeba vysvětlit nejméně třikrát.

To je fakt materiál tohle....

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 06. 2016 06:04

I ty coby obecní idiot by sis mohl přečíst původní zdroj a zjistit, že cats zvanou Supercharger plati Tesla, neb Eonu poslali všimne na danou stavbu a plus Superchargery, v diskuzi na hybridů to celé rozepisuje přímo paní že společnosti Eon ;) to že tady je to v textu zprávy napsáno špatně je jen ukázka lajdáctví zdejšího redaktora.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  08. 06. 2016 09:05

Uznávám, že vlastnictví elektromobilu může někomu připadat jako diagnóza. Ale to není jen elektromobil. Já měl stejnou diagnózu, když jsem si sám vyráběl mapy do PDA a běhal s externí GPS po prvních keškách a sám je tehdy kladl. Nebo jsem měl první chytrý mobil v době, kdy k nim byla tužka a všichni si ze mě dělali prdel, že tlačítkáč a že baterka - měli pravdu. Nebo jsem dával fotky na internet v době, kdy mi všichni dnešní uživatelé facebooku nadávali, že nemůžu dávat (byť neveřejně) fotky na web atd atd. Za těch 15 let, co vydělávám se objevilo takových hraček...

V podstatě je to strašně nepohodlnej život furt prošlapávat cestu.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  07. 06. 2016 07:43

Píšeš blbosti, vieš o tom? Ten text je tu napísaný blbo, pretože nabíjanie Tesly je zadarmo ako všade na svete. Na stránkach teslaklubu to potvrdil priamo hovorca e.onu. Takže nabudúce, aby si nebol za ... hm ... vykastrovaného býka, najprv rozmýšľaj, potom píš ...

Odpovědět  |   | 
honza  |  07. 06. 2016 10:13

Cena elektřiny v nabíječce Tesly je zaplacena ve vysoké nákupní ceně auta a permanentní podnikové ztrátě = zaplatili věřitelé. Tohle asi nebude fungovat moc dlouho.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 06. 2016 13:56

kazdy kdo si Teslu S a X koupi zaroven zaplati cca 60 tisic korun ($2500) navic za nabijeni na SC, u modelu 3 to asi bude zpoplatnene jako polozka v priplatcich, a ted si spocitej kolik bys musel nabit kWh abys tech 60 tisic vycerpal, prumerna cena elektriny pro koncoveho zakaznika v CR je 3.60, Tesla se dostane diky urcitym tarifum zrejme na ceny okolo 1-2 korun, ale ikdyby jsem brali tech 3.60, tak je to 16666kWh elektriny, pri prumeru 20kWh na 100km sjem na cca 83 tisicich ujetych km, pokud by to byli 2 koruny tak to bude odpovidat najezdu cca 150 tisic km s nabijenim ciste na Superchargerech, kolik takovejch lidi asi tak bude co nabijej jen u Superchargeru a ujedou tak treba 80-150 tisic km? (Tesla tusim uvadi ze statisticky majitele Tesel na Superchargerech nabiji jen okolo 20% veskereho nabijeni, maj o tom celkem prehled neb vsechny jejich auta jsou neustale online a data posilaj Tesle)

Odpovědět  |   | 
honza  |  07. 06. 2016 14:32

Jen mi potvrzuješ, že žádný oběd není zadarmo... Bude zajímavé, kde si státy vynahradí výpadek spotřební daně z paliv. Na rozdíl od nich se totiž elektřina používá především mimo auta a v současných hodinách není poznat, zda natekla do auta nebo plotny na sporáku.

Odpovědět  |   | 
honza  |  07. 06. 2016 14:37

PS: samotná nabíječka, pozemek a náklady spojené s jeho držbou taky něco stojí.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 06. 2016 15:31

a proto jsou u "zpoplatnenych" verejnych nabijecek vyssi ceny nez na jake muzes s elektromobilem dosahnout pri domacim nabijeni

majitel EV ktery ma i tarif na elektrinu reflektujici ze ma EV se muze dostat az na cenu 1.1 koruny za kWh, u zpoplatnenych verejnych nabijecek je cena za kWh treba 6-10 korun a nekde se jeste plati i za straveny cas na dane nabijecce ;)

rychlodobijeci stojan s 3 standardem se da poridit za 27 tisic eur, instalace a uvedeni do chodu a udrzba ci samotnej provoz pak stoji podobnou sumu, obycejna 3 fazova zasuvka u parkovaciho mista pak vyjde asi na 300 eur, to si holt musej spocitat sami ty spolecnosti ci lide co nabijeni nabizej, jak a kde se jim to vyplati

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 06. 2016 15:27

rocne se na spotrebni dani za paliva vybere mezi 75-85 miliardama, tedy nijak zavratne cislo, i bez aut samotnej CEZ dava rocne statu vydelat cca tretinu teto sumy, spotrebni dan za paliva se u verejnosti extremne precenuje, neb treba kuraci na spotrebni dani statu davaji cca 40 miliard, paliva jak vidis nekdy ani ne dvojnasobek

stacilo by zavest silnicni dan, mytne pro osobni vozidla v nejake smesne castce co proste zvysis spotrebni dan na elektrine o smesnych par set %, elektrina je v CR nesmyslne levna a nedanena jak by mela bejt, zvyseni spotrebni dane na elektrinu o 4000% by znamenalo ze se vybere stejna castka jako na palivech, tedy okolo 85 miliard a pritom prumerna rodina by rocne na elektrine zaplatila jen o cca 2000 korun vic, varianta silnicni dane a mystneho je ale lepsi a ferovejsi reseni, a nakonec to tak i dopadne

Odpovědět  |   | 
Míra  |  06. 06. 2016 23:32

Toper: No v elektrárně

Odpovědět  |   | 
Radovanelektro  |  09. 06. 2016 09:38

Nabití baterie je samozřejmě zdarma. To jen redaktor napsal článek tak nešikovně, že z něj automaticky není jasné, že půlka nabíjecí stanice se Superchargery funguje v režimu Tesla - tedy pro majitele automobilů této značky zdarma - a druhá půlka jsou komerční stojany E.ONu, za něž si nechává platit za odebranou kWh.
Drtivá většina Tesel (model S, modely X automaticky) má doživotní nabíjení zdarma v ceně vozu. Jen nejslabší varianty s bateriemi 60 kWh měly nabíjení volitelně za příplatek, nejprve 2, později 2,5 tisíce USD.
Takže Tesly jen zastaví a nabíjejí, my ostatní s menšími elektromobily platíme.

Odpovědět  |   | 
alien5  |  06. 06. 2016 20:04

Tento SC stavi Eon takze se na nem bude platit takze i ta mala vyhoda ze Tesly maji nabijeni na SC pada heh.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 06. 2016 20:29

To je blbosť, bude to klasický supercharger, takže pre Tesly S zdarma a nikto iný si tam nenabije.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 06. 2016 20:31

Marku, ty neumis cist, nebo jsi jenom naprosto tupy?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  06. 06. 2016 21:12

Supercharger je pro vozy Tesly zdarma,patří firmě Tesla a nikdo jiný než Tesla tuhle nabíječku zpoplatnit prostě nemůže.

Odpovědět  |   | 

Hehe jak to máte všichni popletený

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 06. 2016 23:07

Milan, Moik, Marek... partička elektropozitivních myslitelů

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  07. 06. 2016 07:39

Môj príspevok nižšie platí aj pre chudáka runnera42 ...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  07. 06. 2016 17:23

Ak myslíš mňa, tak neviem, z čoho usudzuješ...

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  07. 06. 2016 07:35

Čo tak namiesto úbohého nadávania si prečítať aj iné zdroje? Aby si nebol za ...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  07. 06. 2016 17:21

Tak ma oprav, ak sa mýlim.

Napísal som, že tie stojany supercharger budú úplne rovnaké ako sú superchargery všade vo svete a že nabíjanie na nich bude zdarma. Samozrejme, len pre majiteľov Tesly, ktorí to majú zaplatené už v cene auta. Ostatné stajany budú mať iné koncovky a nabíjanie na nich bude spoplatnené a bude prístupné aj pre ostatné elektroautá.

Nechám sa poučiť, čo je na tom špatne, čo som teraz popísal?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 06. 2016 06:07

Zvláštní, jsi i na hybrid.cz a tedy ho asi i ctes, přesto sem píšeš informací která není pravdou a na hybrid.cz je napsána jinak, máš nějaký důvod ke zdejšímu lhaní o tom že pro Tesly to bude zpoplatněné?

Odpovědět  |   | 
Milan  |  06. 06. 2016 21:10

Samozrejme, ze supercharger bude zadarmo, ako aj vsetky ostatne vo svete... Tento clanok je napisany trocha zamlzujuco, plati sa len u styroch zvysnych stojanov, 6 SC stojanov je len pre Tesly a zadarmo: http://cs.tesla-club.eu/forum-tema/supercharger-v... ... (piaty príspevok od hovorcu E.ONu)

Odpovědět  |   | 

lol slušně domotanej článek

tady aspoň nějaký fotky z místa činu
http://epavel.rajce.idnes.cz/SC_Vystrkov/...

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

další fotky
http://www.google.cz/maps/place/BENZINA/@49.52... ...

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

Otvíračka s papalášema
pátek 24. června 2016 od 10:00 hodin

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 06. 2016 23:02

Samozřejmě, že máš elektromobil. Tím jen potvrzuješ, že vlastnictví elektromobilu je diagnóza.

Každý i obecní idiot z článku chápe, že to celé staví na svoje náklady EOn a nechá si zaplatit vše, bez ohledu na technologii nabíjení.

Jen vlastníkům elektromobilů je to potřeba vysvětlit nejméně třikrát.

To je fakt materiál tohle....

Odpovědět  |   | 

Druhá Tesla Super nabíječka se otevře v srpnu v Praze.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 06. 2016 09:01
Lovap  |  07. 06. 2016 09:53

Čoho je to presne začiatok? Ak by si bol trochu informovaný tak by si vedel, že na začiatku predaja Tesly Modelu S, bol pre nižšie verzie (60 kWh) prístup na Supercharger za jednorazový poplatok - až vyššie verzie to mali "v cene" auta. Pri Modeli 3 to bude rovnaké ...

Odpovědět  |   | 

Každej jenden elektron ze SC zaplatili zákaznici dávno dopředu, takže je vše při starém :D

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
alien5  |  07. 06. 2016 13:54

Tesla S a X zadatmo nabijeni ostatni tesly pouze pokud si daji priplatek za nabijeni tzn: 3 a asi tip Y.

Odpovědět  |   | 
mykanec  |  07. 06. 2016 22:59

Při dnešní průměrné ceně benzínu 30,- a spotřebě 6 litrů na 100 kilometrů ujede auto při útratě 60.000,- za palivo asi 33.333 kilometrů.
To je odhadem zhruba 2-3 roky.
Za těch 60.000,- má Tesla palivo po celou dobu životnosti vozu, čili řádově stovky tisíc kilometrů.
Doufám, že se nebudeme hádat o haléře na "momentální" ceně paliva nebo o pár deci na spotřebě.
Každý si může vzít kalkulačku/Excel a spočítat si to dle svého ročního nájezdu a průměrné spotřeby. Cena paliva asi teď zase půjde pořád nahoru.
zdroj dnešní ceny paliva: http://www.mbenzin.cz/Ceny-benzinu-a-nafty...
60.000,- je $2500 × 24 (přibližný kurz dolaru)
$2500 je příplatek za doživotní (vozu) používání superchargeru zdarma

Odpovědět  |   | 
Jig  |  08. 06. 2016 08:38

S ohledem na jaký segment dosud tesla cílí si nemyslím, že by její majitelé to auto měli déle jak 2-3 roky. Tedy tankování zdarma je příjemný bonus, který však majitelé hodně přeplácejí* (pokud se bavíme v parametrech reálného použití). Ani do toho nezohlednuji fakt, že SC se podílí na nabíjení z 20%.
(*Myšleno ne pouze nabíjení, ale i celková cena auta)

Odpovědět  |   | 
Radovanelektro  |  09. 06. 2016 09:46

Je to případ od případu, ale podle majitelů Tesel Model S, co znám v ČR, SR, AT a DE, v Evropě využíváme síť SC daleko více, než v USA. Tam je Tesla většinou používána na denní dojíždění do práce v řádech okolo 100 km jedním směrem, nabíjí obvykle pomalým způsobem přes noc doma nebo přes den na pracovišti, kdy auto parkuje. Na SC při dálkových jízdách víkendových nebo výletech a výpravách po Státech. V Evropě s Teslami mnoho majitelů jezdí dálkové jízdy a vyloženě po SC. Taky tady máme fenomén bohatých důchodců západní Evropy, kdy někteří jezdí mimo zimu Teslou turisticky po místech osazených SC a pronajímají svůj byt nebo dům. Jen na zimu se vrací. To jsou obvykle elektromobilisté, kteří vyrostli na trojčatech Mitsubishi iMiev/Citroen C Zero/Peugeot Ion, později koupili první Nissan Leaf a ten pak vyměnili za Teslu Model S. Pro ně je tohle konečná a jejich vůz navždy, protože nic dokonalejšího zatím není. Navíc se jim to auto průběžně zdarma vylepšuje dálkově změnami firmware. O online nejnovějších mapách (Nissan třeba po 2 letech chce za aktualizaci 3,5 tisíce Kč), stále aktualizované síti SC a DC (Destination chargers, síť hotelů, obchodů a restaurací či památek a turistických atrakcí, kde mají pomalé nabíjení pro Tesly obvykle 400V 32A) a různých nabídkách naprogramování chování vozu nemluvě.

Odpovědět  |   | 
Jurazhor  |  08. 06. 2016 16:23

Super server, Teda tady se dýcky tak na směnu!

:) :)


Odpovědět  |   | 
Jurazhor  |  08. 06. 2016 16:25

Pardon, nasměju, blbej naseptavac

Odpovědět  |   | 
mykanec  |  08. 06. 2016 16:35

pro zapřisáhlé odpůrce i obránce firmy Tesla dva dnešní odkazy:
http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita... ...
http://www.kurzy.cz/zpravy/401616-baron-tesla... ...

Odpovědět  |   | 

Baron si jen přitápí pod kotlem, aby mu vynášeli jeho fondy

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 46 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

včera | | 14 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 52 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta