pro zapřisáhlé odpůrce i obránce firmy Tesla dva dnešní odkazy:http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita... ... http://www.kurzy.cz/zpravy/401616-baron-tesla... ...
Baron si jen přitápí pod kotlem, aby mu vynášeli jeho fondy :-D
Super server, Teda tady se dýcky tak na směnu! :) :)
Pardon, nasměju, blbej naseptavac
Při dnešní průměrné ceně benzínu 30,- a spotřebě 6 litrů na 100 kilometrů ujede auto při útratě 60.000,- za palivo asi 33.333 kilometrů.To je odhadem zhruba 2-3 roky.Za těch 60.000,- má Tesla palivo po celou dobu životnosti vozu, čili řádově stovky tisíc kilometrů.Doufám, že se nebudeme hádat o haléře na "momentální" ceně paliva nebo o pár deci na spotřebě.Každý si může vzít kalkulačku/Excel a spočítat si to dle svého ročního nájezdu a průměrné spotřeby. Cena paliva asi teď zase půjde pořád nahoru.zdroj dnešní ceny paliva: http://www.mbenzin.cz/Ceny-benzinu-a-nafty... 60.000,- je $2500 × 24 (přibližný kurz dolaru)$2500 je příplatek za doživotní (vozu) používání superchargeru zdarma
S ohledem na jaký segment dosud tesla cílí si nemyslím, že by její majitelé to auto měli déle jak 2-3 roky. Tedy tankování zdarma je příjemný bonus, který však majitelé hodně přeplácejí* (pokud se bavíme v parametrech reálného použití). Ani do toho nezohlednuji fakt, že SC se podílí na nabíjení z 20%. (*Myšleno ne pouze nabíjení, ale i celková cena auta)
Je to případ od případu, ale podle majitelů Tesel Model S, co znám v ČR, SR, AT a DE, v Evropě využíváme síť SC daleko více, než v USA. Tam je Tesla většinou používána na denní dojíždění do práce v řádech okolo 100 km jedním směrem, nabíjí obvykle pomalým způsobem přes noc doma nebo přes den na pracovišti, kdy auto parkuje. Na SC při dálkových jízdách víkendových nebo výletech a výpravách po Státech. V Evropě s Teslami mnoho majitelů jezdí dálkové jízdy a vyloženě po SC. Taky tady máme fenomén bohatých důchodců západní Evropy, kdy někteří jezdí mimo zimu Teslou turisticky po místech osazených SC a pronajímají svůj byt nebo dům. Jen na zimu se vrací. To jsou obvykle elektromobilisté, kteří vyrostli na trojčatech Mitsubishi iMiev/Citroen C Zero/Peugeot Ion, později koupili první Nissan Leaf a ten pak vyměnili za Teslu Model S. Pro ně je tohle konečná a jejich vůz navždy, protože nic dokonalejšího zatím není. Navíc se jim to auto průběžně zdarma vylepšuje dálkově změnami firmware. O online nejnovějších mapách (Nissan třeba po 2 letech chce za aktualizaci 3,5 tisíce Kč), stále aktualizované síti SC a DC (Destination chargers, síť hotelů, obchodů a restaurací či památek a turistických atrakcí, kde mají pomalé nabíjení pro Tesly obvykle 400V 32A) a různých nabídkách naprogramování chování vozu nemluvě.
Tesla S a X zadatmo nabijeni ostatni tesly pouze pokud si daji priplatek za nabijeni tzn: 3 a asi tip Y.
http://www.euro.cz/byznys/levna-tesla-3-ma-h... ... A to je jen zacatek...
Každej jenden elektron ze SC zaplatili zákaznici dávno dopředu, takže je vše při starém :D
Čoho je to presne začiatok? Ak by si bol trochu informovaný tak by si vedel, že na začiatku predaja Tesly Modelu S, bol pre nižšie verzie (60 kWh) prístup na Supercharger za jednorazový poplatok - až vyššie verzie to mali "v cene" auta. Pri Modeli 3 to bude rovnaké ...
Druhá Tesla Super nabíječka se otevře v srpnu v Praze.
Samozřejmě, že máš elektromobil. Tím jen potvrzuješ, že vlastnictví elektromobilu je diagnóza.Každý i obecní idiot z článku chápe, že to celé staví na svoje náklady EOn a nechá si zaplatit vše, bez ohledu na technologii nabíjení.Jen vlastníkům elektromobilů je to potřeba vysvětlit nejméně třikrát.To je fakt materiál tohle....
Otvíračka s papalášema pátek 24. června 2016 od 10:00 hodin
další fotkyhttp://www.google.cz/maps/place/BENZINA/@49.52... ...
lol slušně domotanej článek :-Dtady aspoň nějaký fotky z místa činuhttp://epavel.rajce.idnes.cz/SC_Vystrkov/...
Samozrejme, ze supercharger bude zadarmo, ako aj vsetky ostatne vo svete... Tento clanok je napisany trocha zamlzujuco, plati sa len u styroch zvysnych stojanov, 6 SC stojanov je len pre Tesly a zadarmo: http://cs.tesla-club.eu/forum-tema/supercharger-v... ... (piaty príspevok od hovorcu E.ONu)
Tento SC stavi Eon takze se na nem bude platit takze i ta mala vyhoda ze Tesly maji nabijeni na SC pada heh.
Zvláštní, jsi i na hybrid.cz a tedy ho asi i ctes, přesto sem píšeš informací která není pravdou a na hybrid.cz je napsána jinak, máš nějaký důvod ke zdejšímu lhaní o tom že pro Tesly to bude zpoplatněné?
To je blbosť, bude to klasický supercharger, takže pre Tesly S zdarma a nikto iný si tam nenabije.
Marku, ty neumis cist, nebo jsi jenom naprosto tupy?
Tak ma oprav, ak sa mýlim.Napísal som, že tie stojany supercharger budú úplne rovnaké ako sú superchargery všade vo svete a že nabíjanie na nich bude zdarma. Samozrejme, len pre majiteľov Tesly, ktorí to majú zaplatené už v cene auta. Ostatné stajany budú mať iné koncovky a nabíjanie na nich bude spoplatnené a bude prístupné aj pre ostatné elektroautá.Nechám sa poučiť, čo je na tom špatne, čo som teraz popísal?
Čo tak namiesto úbohého nadávania si prečítať aj iné zdroje? Aby si nebol za ...
Milan, Moik, Marek... partička elektropozitivních myslitelů
Ak myslíš mňa, tak neviem, z čoho usudzuješ...
Môj príspevok nižšie platí aj pre chudáka runnera42 ... :-D
Supercharger je pro vozy Tesly zdarma,patří firmě Tesla a nikdo jiný než Tesla tuhle nabíječku zpoplatnit prostě nemůže.
Hehe jak to máte všichni popletený :-D:-D:-D
Dojezd modelu S je při vhodných klimatických podmínkách nějakých 380 km. Nabití plné kapacity baterií vyjde až na 500 Kč.Kde je ten "levný" provoz?
Nabití baterie je samozřejmě zdarma. To jen redaktor napsal článek tak nešikovně, že z něj automaticky není jasné, že půlka nabíjecí stanice se Superchargery funguje v režimu Tesla - tedy pro majitele automobilů této značky zdarma - a druhá půlka jsou komerční stojany E.ONu, za něž si nechává platit za odebranou kWh. Drtivá většina Tesel (model S, modely X automaticky) má doživotní nabíjení zdarma v ceně vozu. Jen nejslabší varianty s bateriemi 60 kWh měly nabíjení volitelně za příplatek, nejprve 2, později 2,5 tisíce USD.Takže Tesly jen zastaví a nabíjejí, my ostatní s menšími elektromobily platíme.
Toper: No v elektrárně :-))
A prečo by tá Tesla nabíjala pomaly na nabíjačke E.ONu za 500 Kč, keď môže hneď vedľa na superchargeri nabíjať rýchlo zadarmo?
Už víme, že milovníci elektromobilů neumí myslet a nezvládají fyziku 7. třídy ZŠ. Tak nás nemůže zaskočit, že ani nechápou psaný text složitostí tak pro žáka 5. třídy.
Píšeš blbosti, vieš o tom? Ten text je tu napísaný blbo, pretože nabíjanie Tesly je zadarmo ako všade na svete. Na stránkach teslaklubu to potvrdil priamo hovorca e.onu. Takže nabudúce, aby si nebol za ... hm ... vykastrovaného býka, najprv rozmýšľaj, potom píš ... :-D
Cena elektřiny v nabíječce Tesly je zaplacena ve vysoké nákupní ceně auta a permanentní podnikové ztrátě = zaplatili věřitelé. Tohle asi nebude fungovat moc dlouho.
kazdy kdo si Teslu S a X koupi zaroven zaplati cca 60 tisic korun ($2500) navic za nabijeni na SC, u modelu 3 to asi bude zpoplatnene jako polozka v priplatcich, a ted si spocitej kolik bys musel nabit kWh abys tech 60 tisic vycerpal, prumerna cena elektriny pro koncoveho zakaznika v CR je 3.60, Tesla se dostane diky urcitym tarifum zrejme na ceny okolo 1-2 korun, ale ikdyby jsem brali tech 3.60, tak je to 16666kWh elektriny, pri prumeru 20kWh na 100km sjem na cca 83 tisicich ujetych km, pokud by to byli 2 koruny tak to bude odpovidat najezdu cca 150 tisic km s nabijenim ciste na Superchargerech, kolik takovejch lidi asi tak bude co nabijej jen u Superchargeru a ujedou tak treba 80-150 tisic km? (Tesla tusim uvadi ze statisticky majitele Tesel na Superchargerech nabiji jen okolo 20% veskereho nabijeni, maj o tom celkem prehled neb vsechny jejich auta jsou neustale online a data posilaj Tesle)
Jen mi potvrzuješ, že žádný oběd není zadarmo... Bude zajímavé, kde si státy vynahradí výpadek spotřební daně z paliv. Na rozdíl od nich se totiž elektřina používá především mimo auta a v současných hodinách není poznat, zda natekla do auta nebo plotny na sporáku.
rocne se na spotrebni dani za paliva vybere mezi 75-85 miliardama, tedy nijak zavratne cislo, i bez aut samotnej CEZ dava rocne statu vydelat cca tretinu teto sumy, spotrebni dan za paliva se u verejnosti extremne precenuje, neb treba kuraci na spotrebni dani statu davaji cca 40 miliard, paliva jak vidis nekdy ani ne dvojnasobekstacilo by zavest silnicni dan, mytne pro osobni vozidla v nejake smesne castce co proste zvysis spotrebni dan na elektrine o smesnych par set %, elektrina je v CR nesmyslne levna a nedanena jak by mela bejt, zvyseni spotrebni dane na elektrinu o 4000% by znamenalo ze se vybere stejna castka jako na palivech, tedy okolo 85 miliard a pritom prumerna rodina by rocne na elektrine zaplatila jen o cca 2000 korun vic, varianta silnicni dane a mystneho je ale lepsi a ferovejsi reseni, a nakonec to tak i dopadne
PS: samotná nabíječka, pozemek a náklady spojené s jeho držbou taky něco stojí.
a proto jsou u "zpoplatnenych" verejnych nabijecek vyssi ceny nez na jake muzes s elektromobilem dosahnout pri domacim nabijenimajitel EV ktery ma i tarif na elektrinu reflektujici ze ma EV se muze dostat az na cenu 1.1 koruny za kWh, u zpoplatnenych verejnych nabijecek je cena za kWh treba 6-10 korun a nekde se jeste plati i za straveny cas na dane nabijecce ;)rychlodobijeci stojan s 3 standardem se da poridit za 27 tisic eur, instalace a uvedeni do chodu a udrzba ci samotnej provoz pak stoji podobnou sumu, obycejna 3 fazova zasuvka u parkovaciho mista pak vyjde asi na 300 eur, to si holt musej spocitat sami ty spolecnosti ci lide co nabijeni nabizej, jak a kde se jim to vyplati
Hech... Runner si naběhl... Prostě tam bude X stojaný Tesly a Y stojanů E.ON... co je na tom k nepochopení? Tesla SC bude zdarma, protože na něm může nabíjen stejně jen Tesla a ostatní budou za vražedných 7Kč/kW.A to mám zrovna Leafa...Mimochodem...nabíjet doma se dá od 1Kč/kW = tesla udeje 400km za 85Kč.
Uznávám, že vlastnictví elektromobilu může někomu připadat jako diagnóza. Ale to není jen elektromobil. Já měl stejnou diagnózu, když jsem si sám vyráběl mapy do PDA a běhal s externí GPS po prvních keškách a sám je tehdy kladl. Nebo jsem měl první chytrý mobil v době, kdy k nim byla tužka a všichni si ze mě dělali prdel, že tlačítkáč a že baterka - měli pravdu. Nebo jsem dával fotky na internet v době, kdy mi všichni dnešní uživatelé facebooku nadávali, že nemůžu dávat (byť neveřejně) fotky na web atd atd. Za těch 15 let, co vydělávám se objevilo takových hraček... V podstatě je to strašně nepohodlnej život furt prošlapávat cestu. :-P
I ty coby obecní idiot by sis mohl přečíst původní zdroj a zjistit, že cats zvanou Supercharger plati Tesla, neb Eonu poslali všimne na danou stavbu a plus Superchargery, v diskuzi na hybridů to celé rozepisuje přímo paní že společnosti Eon ;) to že tady je to v textu zprávy napsáno špatně je jen ukázka lajdáctví zdejšího redaktora.
Já to chápu tak že to zařízení sice bude typ Tesla Supercharger ale jeho služby nebudou zadarmo jako například v USA, tak?Nevím jak Eon zajistí že do Tesel poteče jenom čistá elektřina vyrobená třeba z vlaštovčích prdů, ale ono je to jedno, nadšenci do Tesly stejně ví že když to teče ze zdi a nesmrdí to tak je to bezemisní... "smrď řidičům dýzlů, jsou to vrázi!!"
Řidiči dýzlů zjišťují, že existují kultivované a opravdu ekologické alternativy. Není to jen o Tesle.
Jistě, až bude elektromobil ekologická a ekonomická volba koupím si ho taky. Cca 2025, odhaduju..
A to ještě elektromobily zdarma parazitují na silniční síti, kterou ve formě spotřebních daní z PHM platí majitelé spalovacích aut. Až to stát v rámci narovnání tržního prostředí dodaní i elektromobilům, bude jejich provoz ještě dražší
Za elektřinu se žádná spotřební daň neplatí? A podívej se kolik si stát vytahá z ČEZ na dividendech.
Jestli netušíte, jaký je rozdíl mezi spotřební daní a dividendami, možná by to bylo vhodné sjednotit. Tedy buď zavést spotřební daň i na elektřinu (spotřebovanou v dopravě), anebo naopak by se z prodeje PHM, alkoholu a cigaret neplatila spotřební daň, ale jen dividendy? ;-)
Čti pořádně a pak se pokoušej někoho setřít. Píšu, že se platí spotřební daň A navíc stát tahá dividendy z ČEZ. Ze zákonné definice se sice spotřební daň za jakoby neplatí, ale zvyšování cen regulačním úřadem, za účelem zvednutí zisků polostátního ČEZ a zamáznutí dotací za zelenou energii, není nic jiného než skrytá spotřební daň.
Je v tom názvosloví i významech pojmů opravdu zmatek a proto by se to mělo nějak sjednotit. Že by daňové úniky vznikaly nejen při krácení/nezaplacení spotřebních daní (jako třeba při použití spotřebně nezdaněných rostlinných olejů coby PHM), ale i krácení/neplacení současných ekologických daní (případně i dividend :-)) ) z elektřiny. Asi by to vypadalo tak, jako když si kdysi Felix Holzmann v jedné scénce coby čísník stěžoval, že mu tam host nechal dvacku tuzéra a utekl mu bez placení. Nicméně použití elektřiny pro pohon vozidel je v podstatě obdoba použití rostliných olejů pro stejný účel. Obojí je tak nějak podobně ekologické. ;-)
Peníze vybrané na dotace OZE a poskytované soukromým subjektům asi nejdou do fondu dopravní infrastruktury. Elektřina k provozu vozů by měla být zatížena DPH, příspěvkem na OZE a ještě navrch spotřebkou... Věřitelé Tesly to rádi zaplatí.
Zaujalo mě toto: "Energie bude pocházet z obnovitelných zdrojů."Jak dokáže EON ze sítě odebírat jen "zelenou" elektřinu? Copak to jde?
Ano jde to:"ABC_108, Pá, 2016-06-03 12:56V tomto případě se samozřejmě jedná o obchodní záležitost, Eon nakoupí určitý objem elektřiny z obnovitelných zdrojů a ten potom prodá zákazníkům, kteří si to přejí. Čím více zákazníků nakoupí zelenou elektřinu, tím menší podíl jí Eon koupí z jiných zdrojů, např. uhelných elektráren. Fyzicky samozřejmě nelze zjisti, z kterého zdroje elektřina pochází, pokud bude poblíž nabíjecích stanic připojená tepelná elektrárna, tak proud poteče nejpravděpodobněji z ní. Je to čistě administrativní věc, ale svůj význam má, protože podporuje výrobce obnovitelné energie a znevýhodňuje fosilní elektrárny."
Ano, takže v překladu podvod na zákazníky. Jelikož v ČR je zelené elektřiny asi 13 %, kolik z ní asi nakoupí zrovna EON? Pár procent. To je skutečně výhra a opravdu velice znevýhodňuje fosilní elektrárny :-)A také nechápu jak toto podporuje výrobce obnovitelné energie, když, pokud se nepletu, výkup a dokonce i ceny garantuje stát?
Nebo jinak - všude jinde bude elektřina úplně stejně zelená jako tady. Protože se prostě vykoupí všechna a zbytek se dovyrobí klasicky. Jezdit tedy někam speciálně pro zelenou elektřinu je opravdu jen obchodní trik.
Rozumím, elektřina ve skutečnosti bude pocházet z uhlí, zákazníkovi se ale naúčtuje proud třeba z větrné elektrárny v Holandsku a všichni budou z té ekologie úplně paf.
Jestli bude energie pocházet z obnovitelných zdrojů, znamená to že ta nabíječka bude připojena vlastním samostatným kabelem na Lipno ?
Nie. Bude tam prístrešok a ten bude pokrytý fotovoltaickými panelmi a tie budú vyrábať zelenú elektrickú energiu. Videl som to na jednom propagačnom obrázku.
Ne, bude tam baráček a v něm bude sedět parta trpaslíků a ty budou šlapat do pedálů s dynamem. Viděl jsem to na jednom obrázku.
Je vhodné mít nějakou zálohu pro případ, že by nesvítilo slunce. Jestli tam budou trpaslíci třít ebonitové tyče liščím ohonem nebo kolotočem roztáčet generátor, to asi zavisí hlavně na rozhodnutí investora? ;-)
Ano, panely z jednoho přístřešku dodají energii šesti superchargerům a ještě několika dalším nabíječkám. A teď ještě tu o Karkulce prosím.
Samozrejme, že je to nezmysel, ono to aj bolo myslené ironicky. Výkonnosť panelov na takej úrovni nie je a druhá vec je akumulácia energie pre nabíjanie v čase, keď slnko nesvieti.Ale ten obrázok som naozaj videl :-)
Trošku Vám rozšířím obzory, asi jako většině přítomných petrolheadů na autorevue.cz. To prosím neberte jako urážku od nás elektrikářů, jak se to obecně používá, ale jako prosté označení vyznavačů hluku, vibrací a jedů v ovzduší, prostě někdo rád holky, někdo vdolky. Tesla zahrnuje kromě vesmírného programu Space X taky Solar City a Gigafactory. Solar City dodává po USA na klíč do pronájmu kompletní FVE na střechy rodinných domů i firem. Garantuje přitom, že nájem bude menší než Vaše dosavadní platby za elektřinu. Z Gigafactory je před nedávnem začala doplňovat bateriemi Tesla Power Wall, kam se ukládají přebytky FVE vyrobené elektřiny k pozdějšímu využití (noc, zataženo atp.). Přístřešky nad Superchargery ve slunnějších oblastech vybavovala FVE od jisté doby automaticky, nyní je doplňuje i bateriemi. Je to v rámci komplexního systému využití čisté sluneční energie, energetické nezávislosti a minimálního vlivu na distribuční síť propagovaného vedením Tesla Motors.
Technicky by to asi šlo. Prostě by se dobíjelo jen tou energií z fotovoltaických panelů ve chvílích, kdy svítí slunce. Jen by se tím ta doba dobíjení poněkud protáhla někam k blízkosti nekonečna? ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.