V Česku už koupíte VW ID.3 s dojezdem 542 km. Nevyhnul se však kompromisům

Volkswagen dále rozšiřuje nabídku elektromobilu ID.3 a nyní přijíždí i slušně vybavená verze s velkou baterií.

Zatímco stále čekáme na tu vůbec nejlevnější variantu Volkswagenu ID.3, která by se měla cenou pohybovat okolo 800.000 Kč, u českého zastoupení se nabídka variant elektromobilu dále rozšiřuje směrem nahoru. K mání už je totiž i verze s největší baterií o kapacitě 77 kWh a elektromotorem o síle 150 kW (204 koní), která má zajistit kombinovaný dojezd 542 km.

Nový VW Golf už taky jezdí na CNG. Čistě na zemní plyn zvládne okolo 400 km

Nový VW Golf už taky jezdí na CNG. Čistě na zemní plyn zvládne okolo 400 km

Největší baterie je zatím dostupná u jediné výbavové úrovně Tour, která začíná na ceně 1.231.900 Kč a je tedy v současnosti druhou nejdražší variantou ID.3 v nabídce. Dražší je pouze standardní specifikace s menší 58 kW baterií a na maximum vybavenou úrovní Max za 1.235.900 Kč. Pro srovnání v této cenové úrovni (od 1.189.900 Kč) se pohybuje i Škoda Enyaq iV 80 s dojezdem až 510 km.

Za tuto cenu je očekávatelné, že i verze Tour s 77kWh baterií je vybavena opravdu dobře, a to především v rámci obsažených paketů. Balíček Infotainment Plus tak zajistí standardně head-up displej s rozšířenou realitou, schopnější infotainment s 10palcovým displejem nebo indukční nabíjení telefonu. V paketu Design Plus jsou zase chytré IQ. LED Matrix světlomety, zadní LED svítilny s animací a tónovaná zadní okna.

Škoda udělala jasno v interiérech Enyaqu iV. Toto nám mají připomínat, souhlasíte?

Škoda udělala jasno v interiérech Enyaqu iV. Toto nám mají připomínat, souhlasíte?

Po stránce komfortu dostává tato specifikaci ID.3 paket Comfort Plus s dvouzónovou klimatizací, variabilní podlahou zavazadlového prostoru, čtyřmi USB-C porty, elektricky sklopnými vyhřívanými zrcátky nebo vyhříváním předních sedadel a volantu. Rozšířený paket Assistance Plus pak standardně přidává i asistenta pro jízdu na dálnici a pro změnu jízdního pruhu, předkolizní systém PreCrash, zadní kameru či bezklíčový přístup. Objevuje se však i adaptivní tempomat a asistent při odbočování vlevo.

Uvnitř dále nechybí sedadla ergoActive s nastavením ve 12 směrech a masážní funkcí, rozšířené ambientní osvětlení s výběrem 30 barev nebo pedály z ušlechtilé oceli s logy „Play“ a „Pause“. Exteriér ID.3 je v této výbavně doplněn černě lakovanými prvky včetně prahů dveří nebo detailů v předním nárazníku. Nakonec s větší baterií přichází i možnost nabíjet stejnosměrným proudem výkonem až 125 kW (normálně 100 kW), AC nabíjení zůstává na 11 kW.

VW nechal znova nahlédnout do továrny na elektromobily. Hlavní hvězdou je ID.4

VW nechal znova nahlédnout do továrny na elektromobily. Hlavní hvězdou je ID.4

Na druhou stranu s ohledem na těžší baterii a nutnost Volkswagenu udržet provozní hmotnost elektromobilu na přijatelné úrovni musí verze s větším dojezdem existovat s několika kompromisy, přesněji po stránce dostupné výbavy. ID.3 s 77kWh baterií je tak dostupné pouze ve čtyřmístné konfiguraci interiéru, nelze jej vybavit panoramatickou střechou ani nosičem na kola. S ohledem na hierarchii výbav je pak model dostupný pouze s většími 19palcovými koly.

Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh: Technická data a česká cena
Výbava Tour
Největší výkon [kW] 150
Točivý moment [N.m] 310
Kapacita akumulátorů [kWh] 77
Max. dojezd WLTP [km] 542
Nabíjení [min] cca 38 (DC 125 kW, 80 %)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9
Max. rychlost [km/h] 160
Provozní hmotnost [kg] 1934
Základní cena [Kč] 1.231.900 Kč

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

dnes | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků