Japonský crossover důkladně zapracoval na designu, dostal i mnohem lepší infotainment.
Od své premiéry před zhruba třemi a půl lety si v Evropě pořídilo model Qashqai více než 350.000 zákazníků, v Česku jde ale v posledních letech o docela přehlížené auto. Považte: v roce 2023 u nás bylo registrováno 479 kusů a o rok dříve to bylo jenom 442 kusů. Přitom konkurence u nás registruje vyšší jednotky tisíc kusů ročně. Snad pomůže omlazení, které zejména zvenčí vzali u Nissanu z gruntu.
Zcela nová příď se inspirovala u staré japonské plátové zbroje, výplň čelní masky je tvořena lesklými čárkami ve smyslu interpunkčního znaménka. Stejný motiv je použit i u diodového denního svícení, které je jednou ze tří částí světel – nad ním se nachází ještě klasické světlo se statickým přisvětlování do zatáček a blinkr. Vzadu pak najdeme nová čirá LED světla a upravený nárazník. Nově jezdí Qashqai v základní výbavě na 18“ kolech, pro vyšší specifikace jsou k dispozici devatenáctky a dvacítky.
Uvnitř se zákazníci mohou nově těšit na čalounění z Alcantary na palubní desce, výplních dveří, středové loketní opěrce a polstrování pro kolena. Další možností je pravá kůže, k dispozici je také koženka.
Z hlediska infotainmentu dostává Qashqai jako první Nissan systém s integrovanou sadou Google včetně map, hlasového asistenta, možností ovládat klimatizaci hlasem a přístupem k aplikacím. Díky aktualizovanému dálkovému přístupu Nissan Connected se dají zavírat okna, zamykat dveře nebo vůz najít. Zajímavou možností je imobilizace na dálku v případě krádeže.
Z hlediska pohonu zůstává vše při starém – k mání bude čtyřválcová 1.3 DIG-T Mild Hybrid s výkonem 103 nebo 116 kW, a také provedení e-Power se 140kW elektromotorem, jemuž dodává energii tříválcová patnáctistovka.