V Česku stvořili monstrum. Tato Škoda Superb má 404 koní a brutální zvuk

Česká firma HotHatch Shop, která se zabývá úpravami vozů koncernu Volkswagen, si vzala do parády nejsilnější Škodu Superb. Výsledek je skutečně impozantní.

Pro Škodu Superb třetí generace je aktuálním výkonovým vrcholem 206 kW poskytovaných dvoulitrovým čtyřválcem TSI, docela málo se však hovoří o tom, že tomu tak nebude na věky. Koncern Volkswagen totiž nahradí stávající jednotku EA888 stejně objemným agregátem s Millerým cyklem, což jde v současnosti vidět u Volkswagenu Passat. Motor 2.0 TSI/206 KW už si do něj u nás neobjednáte a je potřeba vyčkat na náhradu výkonem 200 kW.

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Výkon 206, respektive 200 kW, rozhodně není nízký, přesto se však najdou firmy, které poskytují originální úpravy v podstatě na míru. Jednou z nich je společnost HotHatch Shop sídlící v Praze, která se zabývá úpravou vozů koncernu VW pomocí dílů americké společnosti APR. V minulosti jsme už od ní viděli různé „šílenosti“, přičemž jednou z nich je Škoda Superb 2.0 TSI, kterou uvidíte v přiložených videích.

Původně sériový motor prošel úpravou zahrnující instalaci karbonového sání, karbonového vedení vzduchu, sportovního katalyzátoru, mezichladiče stlačeného vzduchu, a samozřejmě úpravou řídicí jednotky motoru a převodovky DSG. To všechno s využitím dílů od APR. Třešinkou na dortu je klapkový výfuk Supersprint Catback, který můžete vidět v galerii.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Výsledkem je 301 kW (404 koní), 520 N.m a zrychlení 0-100 km/h za 4 sekundy. Standardní Superb 2.0 TSI 4x4 DSG má 206 kW (280 koní) v 5600 otáčlách za minutu, točivý moment 350 N.m (1700-5600 otáček) a sprint z klidu na 100 km/h zvládne za 5,8 s. Superb, který uvidíte v přiložených videích, tak trumfuje i sériové Audi RS3, jehož pětiválec poskytuje 400 koní, 480 N.m a vůz je se s ním na stovku dostane za 4,1 s.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků