V Česku stvořili monstrum. Tato Škoda Superb má 404 koní a brutální zvuk

Česká firma HotHatch Shop, která se zabývá úpravami vozů koncernu Volkswagen, si vzala do parády nejsilnější Škodu Superb. Výsledek je skutečně impozantní.

Pro Škodu Superb třetí generace je aktuálním výkonovým vrcholem 206 kW poskytovaných dvoulitrovým čtyřválcem TSI, docela málo se však hovoří o tom, že tomu tak nebude na věky. Koncern Volkswagen totiž nahradí stávající jednotku EA888 stejně objemným agregátem s Millerým cyklem, což jde v současnosti vidět u Volkswagenu Passat. Motor 2.0 TSI/206 KW už si do něj u nás neobjednáte a je potřeba vyčkat na náhradu výkonem 200 kW.

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Výkon 206, respektive 200 kW, rozhodně není nízký, přesto se však najdou firmy, které poskytují originální úpravy v podstatě na míru. Jednou z nich je společnost HotHatch Shop sídlící v Praze, která se zabývá úpravou vozů koncernu VW pomocí dílů americké společnosti APR. V minulosti jsme už od ní viděli různé „šílenosti“, přičemž jednou z nich je Škoda Superb 2.0 TSI, kterou uvidíte v přiložených videích.

Původně sériový motor prošel úpravou zahrnující instalaci karbonového sání, karbonového vedení vzduchu, sportovního katalyzátoru, mezichladiče stlačeného vzduchu, a samozřejmě úpravou řídicí jednotky motoru a převodovky DSG. To všechno s využitím dílů od APR. Třešinkou na dortu je klapkový výfuk Supersprint Catback, který můžete vidět v galerii.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Výsledkem je 301 kW (404 koní), 520 N.m a zrychlení 0-100 km/h za 4 sekundy. Standardní Superb 2.0 TSI 4x4 DSG má 206 kW (280 koní) v 5600 otáčlách za minutu, točivý moment 350 N.m (1700-5600 otáček) a sprint z klidu na 100 km/h zvládne za 5,8 s. Superb, který uvidíte v přiložených videích, tak trumfuje i sériové Audi RS3, jehož pětiválec poskytuje 400 koní, 480 N.m a vůz je se s ním na stovku dostane za 4,1 s.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků