V Česku se poprvé staví na šesti dálnicích současně

42 komentářů

Honza
8. května • 19:21

Musím říci, že můj velký obdiv má chorvatská dálnice z Karlovace do Splitu - postavená za cca 3 roky! - vedena převážně krajem Lika - což jsou samé skály; cestou několik delších tunulů - proč to nejde u nás?

U nás se otevře úsek o 17 km tzv. D3 a jsou z toho velké oslavy... Chorvatský model - tedy stavbu přenechají investorovi a ten si pak sám vybírá mítné se mě zdá velice dobrý, pomůže i zaměstnanosti, omezí tranzit kamionů atd. - samozřejmě cesta je pak dražší, ale já si rozhodně raději nějaký ten drobák připlatím, což se mě zdá zpravedlivější, než dálniční známka...
Honza
 
 

Shr3k
10. května • 14:54

Víte, ono kutat v chorvatském vápenci a v české žule, rule, čediči a znělci je docela rozdíl. Celé Chorvatsko bylo dřív dno moře, pokryté korály, které se později naštosovalo do současných hor (teda ono se štosuje i dál). K nám spadl meteorit, navíc si tady klidně vyvřelo pár desítek sopek a tak se perfektně staví pouze na naplaveninách v údolích řek.

Rada
7. května • 14:58

obrazky nejdou otevirat v Opere !!!!!

Pete
7. května • 15:32

To je mezi klávesnicí a rukama Mám Operu a běží to f pohodě.

Till
6. května • 20:06

Nová dálnice D1 od Vyškova je důležitá !
1. Protože úsek od Vyškova do Vrchoslavic je 17 km rovinka takže se tam bude pěkně pomalu jezdit !
2. Současná silnice je hodně nebezpečná  a neekologická  !
3. Na cestě od Vyškova kolem Prostějova do Olomouce bude menší provoz takže tam bude míň nehod  !

Till
6. května • 20:18

Tak teď jsem pěkně nas....  !!!
Psal jsem to třikrát protože se mi vždycky zobrazila nějaká chyba  !!!
No nic.

Till
6. května • 19:48

Dálnice z Vyškova je důležitá !
1. Protože úsek od Vyškova do Vrchoslavic je 17 km rovinka ! Takže se tam bude pěkně pomalu  jezdit !
2. Současná silnice je opravdu hodně nebezpečná a neekologická  !
3. Bude menší provoz na úseku od Vyškova kolem Prostějova do Olomouce ! A to se mi líbí  !!! Je tam totiž celkem dost velký provoz a počet nehod  !

Till
6. května • 19:32

Ta dálnice od Vyškova je hodně důležitá !
1. Protože úsek od Vyškova do Vrchoslavic 17 km , je bez zatáček, téměř úplně rovný ! Takže se tam bude dobře a hlavně pomalu jezdit !
2. No a ještě nemůžu zapomenout na to, že ta současná rychlostní silnice, je strašně nebezpečná  !

Libor
6. května • 16:05



tímto tempem, tj. nějakých 80 km dálnic za 5 let se dostaneme na cílovou úroveň někdy za 30 let a to už budeme všichni pomalu před důchodem. Já teda doufám, protože jezdím hodně a delší trasy, že po volbách se snad konečně přestanou vyhazovat desítky miliard na sociální dávky a zbytečné úřady a za ušetřené peníze se začne budovat dopravní síť odpovídající civilizované zemi ve středu Evropy. Zatím se mi zdá, že silnice jsou rok od roku v horším stavu. A čistě subjektivní pocit - nesrovnávám s Německem, Rakouskem či Itálií, ti jsou a dlouho budou opravdu někde jinde než my, ale řekl bych, že lepší silnice mají třeba už i Chorvati a my se začínáme pomalu, ale jistě blížit někam na úroveň Polska, který má v EU asi nejhorší cesty.

Modrák
6. května • 22:23

Podle zkušeností bude ODS dělat to co minule. I kdyby jen nerozšířila sféru přivídělku i na centrální úroveň a šla podle programu, tak tam mají snižování daní a ne šetření na politicích a stavbu dálnic.

Pete
6. května • 16:22

Přesně tak, stavět stavět stavět. Jako prioritu vidím předělat D1 a zrušit ty příšerné díry a panely.

hp
6. května • 16:38

Ja vim, ze je to detail, ale nejsou to zadne panely. Ty spary na dalnici jsou dilatacni.

RedBaron
11. května • 21:42

panely nepanely, je to prostě ratatatatatata a tomu se opravdu nedá říkat dálnice.

nocni dric
6. května • 18:16

tu a tam se jeste v zakladu,dole pod asfaltem najde neaky panel

Modrák
6. května • 11:23

Tak, aby bylo jasno. Takže, největší tempo růstu dálnic, naplánováno za Zemana, rozjezd za Špidly. Naopak nejméně a ještě útlum za Klauze.
Staví se maximálně, sice po kouskách, ale tak, že nejsou na víc peníze. Ekologové můžou s vesnicemi zdržovat podle médií jak chtějí, ale skutečně by republikově blokovali růst, teprve poukud by se na stavbu sehnalo aspoň 2x tolik miliard.
Ty šílený plány jihočechů a podobých se můžou ... , nezaměstnanost přez 15procent a 15let přezírání se musí napravit na Ostravsku a ÚsteckoMostecku.

Dusan
6. května • 16:33

Osobne si myslim, ze naopak Ostrava se mela nechat ladem, protoze tam alespon nejaka cesta vede. Na jih Cech (a to nejsem Jihocech a jezdim tam minimalne) nevede skoro nic nemluve o faktu, ze ekonomicky je pro republiku mnohem prioritnejsi spojeni se sousedy z EU jako je Rakousko nebo Nemecko nez hypoteticke prumyslove zony v Ostrave. Jenze D47 se stavi proto, ze Ostravsko je jedno z mala mist kde jsou socani schopni udelat nejaky volebni vysledek, tak se uplaci volici jak to jen jde. Ovsem za prachy nas vsech.

kambala
6. května • 21:16

Ty jsi ale ocas... :( Vzpamatuj se.

pajik
6. května • 21:04

boze, ty si vul, polsko, slovenko neni EU? Kolik lidi zije v JC? SM je druha nejlidnatejsi oblast po Praze. Tazke ji vyuzije dost lidi.

Dusan
7. května • 22:30

Nez zacnes titulovat ruznymi zvirecimi prizvisky, tak se zkus podivat na nas objem obchodu s Polskem versus obchod s Nemeckem. Spojeni se Slovenskem mame docela slusne, do Blavy je to z Brna po dalnici kousicek. S Rakouskem nemame zadne dalnicni spojeni s Nemeckem jedno.
Opakuji, ze spojeni s Ostravou existuje a neni nikterak pretizene oproti napriklad transfer tahum pres Cechy, kde se uz ted neda jezdit. Doject z Prahy do Ceskych Budejovic trva nekdy dele nez cesta na Ostravu a to je to mene nez tretina vzdalenosti!

Pepr
6. května • 12:45

To je pravda,za CSSD se na D47 tolikrat klepalo kladivkem na zahajeni stavby,ze tam uz zadny delnik nemusi makat.

pst
6. května • 11:05

Ja tedy absolutne nechapu proc se stavi D47 od Vyskova misto od Ostravy. Kdyz srovnam celou cestu do Ostravy s cestovanim do CB, HK, KV i jinych, tak je to az na jeden spund v okoli Hranic na Morave relativne pohoda. Takze misto aby zprovoznili nejdrive cast D47 priblizne od Lipniku, tak stavi znova alternativu k sice celkem nebezpecne ceste ale presto alespon hotove pres Prostejov.

prst
6. května • 12:04

Popravdě, ani já to nechápu.
Kdyby nějak inteligentně vyřešili spojnici OV-Příbor a zběsilý úsek Hranice/Bělotín (obchvaty, rozšíření FM-Příbor) a většinu cesty spravili (protože je místy v šíleném stavu), tak ta dálnice ani není potřeba.
A k tomu spojnice OL - HK, tak tu D1/D47 ani tolik nepotřebujem.

Jony
6. května • 13:26

to prst: vzdyt v Ostrave se taky stavi, premosteni u Rudne a dale na černý potok...

Lemming
6. května • 10:10

Ja myslim, ze by se dalnice meli stavet v tom poradi, v jakem se naplanovali. Takze jako prvni by se mela udelat R47, ktera uz je naplanovana skoro 70 let

jiri
6. května • 13:31

A konecne by se mela zacit stavet taky R43 !!

Lemming
6. května • 14:16

Sorry, nejak se mi to popletlo - myslel jsem samozrejme R43.

Mac2
6. května • 10:17

Jenže ty plány se pořád mění. Pokud vím, tak za komančů měla třeba D1 pokračovat někam k Uh. Hradišti a Starému Hrozenkovu a pak na Slovensko. A dnes má vést na sever. Asi se ale všichni shodnem, že problém je v pouze jedné spojnici východ-západ. K čemu bude ta R47 nebo prodloužená D1, když se to pak všechno naštosuje do dlouhé kolony u Brna

Petr Broža
6. května • 11:50

A tady by pomohla R35; někdo by to měl politikům říct

Haya
6. května • 10:06

je patnáct roků po revoulci a dálnice se staví jak za války

Enzo
6. května • 9:25

Jaké mají termíny Rakušáci u dálnice Wien Brno? Na mapě Rakouska jsem viděl naplánovaný úsek až do Mistlebachu i s obchvatem Vídně.
Dále bych se přimluvil za brzké postavení R35 Hradec-Olomouc. Kdy se má budovat tato rychlostní komunikace?

anawarr
6. května • 11:05

to by nesměli pořed ekologové zdržovat!!!! dnes již připravená severní varianta je neustále zdržována spolkem pseudosvětců
 
jo a k hlavnímu tématu: nezaměstnaným do ruk lopataty a krumpáče a stavět, jako za hitlera.

ondra
6. května • 19:15

zrovna tahle varianta (severní) je naprostý omyl, vede zbytečně členitým terénem s množstvím převýšení, bylo by potřeba spousty mostů a tunelů - takže je zbytečně drahá a má značné množství úseků, kde by bylo nutné snížit rychlost (kvůli stoupání apod...), co by to způsobilo v zimě snad ani raději neuvažovat... a navíc - což považuju za podstatné - ji nelze stavět etapově, tj. její výstavba by byla časově nejnáročnější...
"jižní" varianta je mnohem rozumější, terén se tolik nevlní - je levnější a má méně rychlostních omezení než na "severní", navíc víceméně kopíruje současnou silnici, takže by ji šlo stavět na etapy - mnohem rychleji...
nejsem žádný ekologický aktivista, při zjišťování informací o variantách této "dálnice" mi prostě přijde jižní jako značně výhodnější, severní se prosadila jenom proto, že představitelé český třebový a ústí nad orlicí silně lobovali... chápu je, ale připojení dvou měst by nemělo být prioritou (myslím, že dálnice je hlavně kvůli tranzitu a rychlé dopravě na delší vzdálenosti...), měla by se prostě racionálně vybrat varianta levnější, snáze proveditelná, rychleji realizovatelná a provozně výhodnější... a to "jižní" splňuje

Mac2
6. května • 9:47

Hradec-Olomouc by mě taky zajímala. Co vím, tak je to po technické stránce tak náročná (a drahá) stavba (hodně členitý terén), že se do toho nikomu nechce. Termín stavby není určen, ale určitě se nezačne před rokem 2010 To budou dřív rozšiřovat D1 na tři pruhy.

Pete
6. května • 9:53

Silnice Hradec Olomouc by mohla dost pomoci D1, aby nebyla tak vytížená, že by třeba ani tři pruhy nebyly potřeba. Už se o tom mluvilo dřív.

Mac2
6. května • 10:07

To my řidiči víme, ale odpovědní politici a úředníci ne Ti pořád prosazují rozšíření D1 a odložení výstavby R35. Podobně bledé je to i s dálnicí do Budějovic. Místo toho se staví vcelku zbytečná dálnice do Ostravy (je tam hezká cesta už dnes) a prodlužuje se D1 do nějakých zapadákovů (obyvatelé Kroměříže a Zlína ať prominou) kam jezdí jen místní a pro tranzit to nemá žádný význam. Fakt by mě zajímalo, který v.. rozhoduje o prioritách při stavbě dálnic v ČR

kambala
6. května • 21:13

Zbytečná dálnice do Ostravy? Chjo... :((

Riccardo
6. května • 16:08

Ty hňupe jel jsi někdy do Ostravy ? Já bych takové jak jsi ty zabil ....

p3k
6. května • 13:48

Mac: nesji ty náhodou z prahy, že to tak vidíš v pohodě a nezaujatě. Ostrava je stále bez dálnice a tu tebou vychvalovanou cestu z příbora na lipník, rádoby čtyřproudovku (ve skutečnosti nebezpečná nudle), ta je taková právě proto, že se na Ostravsko s dálnici kašlalo vždy, a tak když se začla rozpadat + plno smrťáků, nezbývalo než ji opravit, (kdo po ní jezdil asi ví o čem je řeč). Na ostravsko se nehrnou investoři (myslím ty co chtějí postavit výrobnu na zelené louce) mimo jiné proto, že má bídné spojení.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mac2
6. května • 15:11

Sorry, nechtěl jsem se nikoho dotknout. Zbytečná není žádná dálnice. Samozřejmě, že ta D47 má význam a současná cesta není ideální. Ale proč tu cestu chtějí za každou cenu udělat hned a na jiné úseky kašlou? Kdyby dodělali Hradec-Olomouc místo D47, tak bude cesta z Ostravy do Prahy nebo dál na západ pro Ostraváky rychlejší. A spokojených řidičů bude víc (lidi z Olomoucka, Šumperska, ...)
Do Ostravy jezdím málo, obvykle jezdím po D1 Praha-Slavkov a trasu Praha-Šumperk. A stejně špatné je to všude - na D1 se už někdy docela bojím, protože poslední rok je to totální absolutně přetížená džungle a úsek Poděbrady, Vlkov pod Oškobrhem, Hradec Králové je podle mě nejnebezpečnější v celé ČR.

Petr Broža
6. května • 15:30

Nejenom že je D1 přetížená, ale na mnoha místech extrémně zničená. Když testuji auta s tvrdším podvozkem, je to děs. Sám mám na autě sportovní tlumiče a je to děs, zejména úsek Brno-Vyškov plus kousek okolo 120 km (přesně to nevím).

Marek_Litzman
6. května • 16:20

To ještě není nic oproti milované Ivanovické dálnici (pro neznalé - rygloly jako na polňačce a část je omezená na 80, část není omezená (resp. na 130), ale kvalitou by měly být tak na 50.)

Petr Broža
6. května • 11:41

D1 ale nevede do Zlína  Podle mého názoru je každá dálnice důležitá, např. D1+R49 výrazně pomohou rozvoji zlínského kraje.

Doporučujeme

Články odjinud