V Česku se nejvíce kradou škodovky a volkswageny

V Česku se nejvíce kradou škodovky a volkswageny

Zloději si v Česku nejvíce potrpí na vozy značek Škoda a Volkswagen. Vyplývá to z odhadu Policejního prezídia, který zveřejnil server iDnes. V roce 2003 bylo ukradeno přes 21 tisíc vozů, z toho více než deset tisíc škodovek. Další v pořadí jsou volkswageny se třemi tisíci vozy, fiaty s patnácti stovkami, peugeoty s 1 300 a renaulty s 1 270 vozy. Za letošní rok se počet ukradených auto nepatrně snížil o tisíc kusů; čísla jsou platná k 15. prosinci daného roku.

To, že se nejvíce kradou škodovky, je celkem logické. Prodá se jich nejvíce, takže poměr ukradených vozů k celku odpovídá podílu škodovek na českém trhu. Zájem zlodějů také souvisí s tím, že ukradené škodovky je poměrně snadné prodat, ať už v celku nebo na náhradní díly. Od ledna to ale budou mít zloději těžší, začne totiž platit elektronická databáze všech aut, které projdou STK. Budou se rovněž velice důkladně kontrolovat identifikační znaky všech aut, které projdou přes hranice, píše iDnes. v Maďarsku, kde systém už funguje několik let, se počet ukradených vozů snížil o třetinu. Základem bude pečlivá kontrola kódu VIN.

Další podrobnosti najdete v článku na iDnes.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků