Původně jsem se na ně moc těšil (lehká malá auta s točivým motor od Toyoty s malou spotřebou a PR), když jsem je ale uviděl, tak mě to přešlo. Vzhled: C1 a 107 se mi vyloženě nelíbí, Aygo docela jo. Interiér: Že by byl příliš útulný se říct nedá. Proč proboha nedali otáčkoměr jako standard do přístrojové desky (a hlavně v základní výbavě)? Dávají ho jen do vyšších výbav a jen takové divné tykadlo. Cena: Aygo úplně mimo. C1 a 107 jsem už viděl od 200 tis., ale ten vzhled a otáčkoměr mě odrazují. Když to shrnu, parádně zmršili nadějné auta.
Ten otáčkoměr je naopak náramě stylový
Jestli je stylový, tak jsem asi konzervativní. Bohužel ale v základu není
...a opet je to ocene.
No problém je skutečně v tom, že tahle miniautíčka tu nejsou tolik potřeba. Uplatnění najdou jen opravdu ve velkých městech, kde je problém s parkováním. A jediné takové velké město je tu Praha. Takže se prodá pár kusů tam a zbytek není kam prodat. V ostatních městech není pro takové mikroauto prakticky žádný důvod. To už je lepší Yaris, který stojí stejně, vejde se do něj víc, je bezpečnější, má lepší motory, a mimo Prahu nejsou takové problémy s parkováním. Pro mikroauto je skutečně potřeba specifický trh, který u nás moc není. Jet takovým autem s malým motorem někam dál je velké utrpení. Už i Yaris s motorem 1.0 je děs na okreskách, předjíždění je potřeba pořádně promyslet. A to je čtyřválec s lepším průběhem výkonu než tříválec. Ale i ten čtyřválec točí při vyšších rychlostech strašné otáčky a na dálnici to rozjet na 130 trvá tak dvě minuty, nehledě na aerodynamický hluk. Čili mikroauto se hodí jen tak pro dojíždějící ze satelitu do velkého města, nejlépe pro manželku, ale nikoli s dětmi, takže nejspíše novomanželku nebo starší ženu s již odrostlými dětmi, nebo bez dětí. Kdyby to tu chtěli prodávat masově jako malé sociální auto, muselo by to stát tak maximálně sto tisíc, což je asi nedosažitelné. To by museli vyrábět tak v Číně, kde se pracuje za ubytování a stravu. No, hrůza.
To Martin: Mas pravdu, okrem velkych miest, Praha, Brno, Bratislava atd. nie je u nas trh na tieto trojicky. Som rad, ze sa nasiel aspon niekto zo vsetkych diskutujucich, co sa autom aj previezli. Ja som mal C1 viac ako 3000 km, a mozem skonstatovat: super priestranne, vykonne, velmi usporne 4-5l/100km, tiche aj pri dialnicnych rychlostiach (130-150km/h), vyborna ovladatelnost, atd.Zapory: vysoka cena, vibracie na volnobech a to je vsetko. Taketo auto je najma do mesto a aj ako preve auto pre niekoho vobec, resp. druhe auto do rodiny.
Všichni mluvíte o problémech s parkováním. Já mám zkušenost, že těch situací moc není aby tam auto délky 3,5 m vešlo a 4,0 m už ne. Buď tam prostě ten parkovací chlívek najdeš, nebo nenajdeš a jestli máš auto o půl metr delší nebo kratší mi zas tak velký rozdíl nepřipadá. To spíš mají problémy auta nad 5 metrů, že máloklo ty parkovací chlívky na ně dimenzuje.
S tím parkováním souhlasím - jezdím léta po městě s auty kolem 4,20. Kde je díra po Fabii (nedo dřív po Favoritu), tam se obvykle vejdu taky, protože v Čechách se dost často neparkuje úplně na tělo. Tohle zaklínání malou délkou je asi trochu součást reklamy.
To je snad jasné. Už jak se ta továrna stavěla, tak jsem říkal, že ty auta budou sice "česká" ale půjdou na export. Vůbec by mě nanapadlo, žeby si to měl někdo v CZ kupovat kromě pár jedinců. Dyť za tolik penez takové prdítko, kdo by si to u nás koupil? To snad bylo jasné, že v tuzemsku ne. Pro CZ je atraktivní Logan atd. Navíc za ty prachy co stojí nové auto z Kolína je pohádková ojetina. Ty auta měli stát cca 160.000 kč, pak by o prodejnosti mělo smysl mluvit. Ale takhle? Samozřejmě, že ne a pokud někoho počet prodaných kolíňáků v tuzemsku nemile překvapil, tak je dotyčný najivka. Na tyto auta, podobně jako na Smart není náš trh vhodný.
V Koline nasadili cenovou politiku:"Pockame kdo to koupi za vysokou cenu. /pro image, exkluzivitu, protoze je to ceske, ../ Pak slevnime, treba budeme davat slevy 50tis v salonu."Tu prvni fazi uz maji za sebou /a zjistili, ze jim na to s*re pes/ takze ted ocekavam fazi slevneni. Osobne nevidim duvod, abych si jedno poridil. Ani ten design se mi nelibi.
Ke srovnání ceny panda-aygo-fiat se dá bez problému sehnat hluboko pod 200 tisíc,a i pandu jtd bez klimy jsem videl za cca 260,takže asi tak.
osobne jsem se na Aygo sel podivat a projel se s nim...musim uznat, ze bych to auto nechtel...je to pro mne takova motokara...a nejvetsim zaporem je jednoznacne cena. Nevydelavam zrovna malo, ale proste selsky rozum mi rika ani nahodou. Tyto mala auta maji mit cenu 150000KC, potom zaplavi svet...Ja osobne bych pro nej za ty penize zasel misto mopedu:)
Taky dost záleží na tom, co zkrátka chcete. Někdo se chce lišit a může si to dovolit, pak vezme Aygo. Někomu stačí standard a taky na to nemá. Pak jde do Fabky. Záleží na prioritách. Myslím, že u nás se lidi moc lišit nechtějí, jinak by tu přeci nejezdilo tolik škodovek. Nemám pravdu? A taky poměr cena/výkon na tom kolínští asi nebudou nejlépe. Šetřilo se, kde se mohlo a cena vysoká.
Mozna by ses mel podivat na test co tady na tato auta byl, tak laciny kram pripomina auta 20let stary... uplne vsim. Setrilo se na kazdem sroubku a vysledkem neni cena kterou by clovek ocekaval, 150tisic ale naprosto nekonkurencni astronomicka castka... a o to tu jde. Ty auta nemaji se style m spolecneho vubec nic, stylove auto musi vypadat pekne zvenku i zevnitr, byt necim zajimave, to se tady jaksi nevyvedlo a ani to nebyl cil podle toho jak to dopadlo.
To, ze se resitlo, to je pravda. Nicmene napr. prisrojovka me prijde docela zajimava. I z venku to je docela pekny. Ale kazdej na to muzem mit jinej nazor - tohle je dost subjektivni...
No pokud se chce clovek lisit tak nejlepsi je obouchany Spartak nebo 1202jka, vetsi rozdil oproti dnesnim vozidlum na nasich silnicich se tezko dosahne. Cim se ale lisi treba Aygo, ktere i po strance designu je spise prumerne od sve bezne konkurence mi stale unika.
Treba tim ,ze to je toyota... Proste maly Acko od mercedesu si naci lide taky koupi a to stoji 850tKc.
No nevím,jak jsem tady četl v testu o kvalitě řazení u Toyoty Aygo,tak i těch 78 kusů je extrémně moc!
no mna by zaujmala statistika celkovo v EU.musia uz byt nejake pocty.diku mna je imidzovka smart,mini a nie tieto trapne vozitka.
tak za Smart a Mini si synku priplatis, konkretne za 1 Mini bys poridil 2 tyhle trapny auticka ... jinak 3čata jsou podle me trochu mimo - celkove. Vyhrozovani bezkonkurecne nizkou cenou vyslo na prazdno a o uzitkovosti se moc mluvit neda
I když to celkově vzato asi není špatné auto, tak kombinace výše uvedených faktorů je smrtící. Proč je něco, na čem je vidět jak strašně moc se při výrobě šetřilo nabízeno tak draze je záhada...... (navíc je to vyrobeno v relativně velmi levné zemi, což sice není pro stanovení konečné ceny podstatné, ale i tak...)
Bohužel žijeme v zemi, kde hlavním argumentem je velikost kufru a TDI pod kapotou a proto tady auta jako Aygo/C1/107 nemají moc šanci. Nicméně ty malé vozítka mají něco do sebe. Racoinálně uvažující čech by si nikdy nekoupil Smart za více, než 400k , ale já jsem byl víc než spokojený. Stejně tak bude člověk spokojený s jedním z těchto vozů, pokud v tom nehodlá jezdit s rodinou na dovolenou...
O velikosti kufru bych v případě Ayga vůbec nemluvil, auto co má kufr 139 litrů není pořádně ani tou nákupní taškou. Stačí, že mám psa, kterého vozím v kufru, a mám jasno, že se poohlédnu po něčem jiném, ani k tomu nepotřebuji mít rodinu a jezdit s ní na dovolenou.
Hmm, tak to je pak na h..o Ferrari, Porsche a vubec vsechno, co neni 5D, kombi nebo SUV/MPV, ze? A co takova Fabia Sedan, Peugeot 407, Octavia liftback - taky sracky, ze? Tomu rikam objektivni hodnoceni - "ja mam psa, tak je to auto na hovno". Bomba, jen tak dal.
Než příště něco napíšeš, zkus trochu zauvažovat.Za prvé, já jsem nenapsal, že "mam psa, tak je to auto na hovno" - napsal jsem, že pro mne není použitelné, kdo nepotřebuje kufr, nemusí mu to vadit. Napsal jsem to v reakci na tvrzení, že kdo má rodinu a jezdit s ní na dovolenou, bude mít s kufrem problém - já k tomu jenom přidal, že problém bude mít taky ten, kdo má psa, nic víc. Co je na tom neobjektivního?Za druhé, ano, máš pravdu, že pro toho, kdo potřebuje v autě vozit psa je "na h..o Ferrari i Porsche" (jinak 3D není problém, ani Octavia liftback, ta má pět dveří, jezdí jich docela hodně, můžeš se někdy podívat) - problém je v tom, že od auta do města bych větší kufr očekával, lidí, co potřebují vozit psa po městě, není zase až tak málo - sporťáky typu Ferrari, pokud vím, nejsou primárně určeny k ježdění po městě, ale k něčemu úplně jinému, nebo máš na věc jiný názor?Já říkám, že pro mě Aygo není a myslím, že pro nikoho, kdo potřebuje vozit psa - nevím, co je na tom neobjektivního a nechápu tvoji směšnou reakci.
Skyline: On ale rikal SUBJEKTIVNI nazor na Aygo. Rikal, ze ma psa a proto je MU takove auto na dve veci, a ze se poohlidne po jinem. Nikde nerikal, ze je to auto na dve veci pro vsechny lidi. Pouze pro NEHO.
Ano, ale to prece neni subjektivni nazor na Aygo, to je nazor na jakekoliv auto, kam se pes nevejde a nema s Aygem jako takovym nic spolecneho. Proste kritika za kazdou cenu. Schvalne se podivam na jine diskuse, jestli kazdy sedan a liftback poctive kritizuje. Head napsal jasne, ze ten, kdo kufr nepotrebuje, bude spokojen. Reakce "ale ja ho potrebuju, tak je to nanic" je v tomto kontextu naprosto zbytecna a nicnerikajici, protoze Head uz to popsal sam dost jasne.
Každý sedan je bez pátých dveří vzadu, a naopak auto, který má vzadu 5. dveře není sedan, chápeš? Proto je přirozené, že v kufru žádného sedanu psa neodvezeš.Aygo ale není sedan, má 5D, a přesto v něm neodvezeš psa, to je ten rozdíl, chápeš?Proto nemám důvod kritizovat sedany, ale 5D auta s malým kufrem, a ještě jenom s upozorněním, že se nehodí pro lidi se psem, chápeš?Nerozumím poznámce o liftbacku, tak se myslím standardně označují auta s 5D, ne se 4D.
Liftback je treba Octavia nebo Mondeo 5D, chapes? Chces tedy rict, ze ve Fabii bezne psa vozis? Hmm, zajimave...
Psa vozím buď ve Felicii (v pohodě) nebo v Leonu (i když má cca 330 litrů, má docela dost "vodorovnou"střechu 5. dveří, takže to vyjde skoro nastejno, jako v té Feldě...).Do Fabie by se mi vlezl asi taky ale do Ayga spíš ne, kufr je fakt bída (pro psa).
Na pojem liftback bych byl opatrný. Ono je to defacto sedan, se splývavou zádi a s "otevíratelným" zadním oknem. Octavia je zdařilý příklad liftbacku. Každopádně jsou automobilky, které se tomuto pojmu brání. Taková Mazda 6 5D není liftback, ale hatchback, dle hodnocení Mazdy a nechce ani slyšet o nějakém liftbacku a je na toto poměrně citlivá
ty jsi vuuuul .. pro Jirku v tomhle vyberu jsou auta k nepouziti,tak jak pise, poohledne se jinde ... jako zase nekdo jinej bude koukat do tohoto segmentu ... nikde nenapsal, ze to jsou auta na hovno ...
Hodně často jsem se setkával s reakcemi, jako je tahle "já mám ..." ,spoustě lidí se Smart líbil, ale naprostá většina řekla, že by si ho nekoupila, protože tam nic nenaloží...se stejným problémem bojují "trojčata z Kolína"
Pominu-li design, ktery je u Smartu hrozny, pak z hlediska prakticnosti je na tom kolinska trojka o dost lip - ma 5 dveri, odveze celkem pohodlne ctyri lidi a kdyz veze dva, vejde se tam toho pomerne dost (u Smartu nemas co kam sklopit, u Ayga ano). Jak uz jsem psal i jinde, ja bych si nikdy nekoupil Pandu, Picanto nebo Matiz, ale Aygo me chytlo designem a technikou a s velikosti kufru si behem cest do prace (90% prazdny, 10% tak jedna-dve tasky) nedelam starosti. Jako druhe auto do rodiny super. Ale cena za tohle auto (kdyz se podivas jinam, tak i za stejne vybavenou Pandu) je desna. Kazdopadne bych rad slysel nazor nejakeho kupce Pandy, proc si koupil ji a ne Aygo nebo treba 107. Nechce se mi verit, ze ten kufr odradi tolik lidi (vzhledem k urceni auta).
Většinu času jsem jezdil sám a možnost sklopit sedadlo spolujezde umožnila, že jsem v klidu jezdil se snowboardem na hory. A mimoto co jiného jezdí za 3l nafty Ale to k tomu nepatří, jde o to, že spousta lidí odsoudí něco, aniž by se s tím setkala (projela) jen proto, že jednou za rok jim bude něco chybět...Věděl jsem, že Smart je prcek, ale on není určen jako "hlavní" auto, stejně jako trojčata. Když potřebuji něco většího vzít, půjčím si auto od rodičů, ale to je jen jednou za čas a proč bych kvůli těm chvilkám měl přijít o to všechno, co malé auto ve městě umožní.
Tak to ses vcelku specifickej pripad, ja jezdim na snb minimalne ve dvou (teda jako na ty hory, ne pak na tom jednom snb ). Takze Smart by byl malej, Aygo pro 2 uplne v pohode (ale stejne bych vzal radsi svoje soucasny auto a Aygo by bylo na vikend doma). A presne tak, spousta lidi to odsuzuje, ale ja proste smysl kufru u druheho auta do rodiny moc nechapu. Navic, vetsina kritiku na to auto stejne nema a jen placaji nesmysly, staci se podivat v jakekoliv diskusi, kolik lidi pise naproste kraviny, svedcici o tom, ze se ani nenamahali podivat na stranku vyrobce. Ja mam sedan, rodice kombi, takze na prevoz neceho vetsiho (za rok a pul jednou) muzu zajit k nim. Nebudu prece jezdit kombikem kvuli tomu, ze "mozna za dalsi rok a pul se to bude hodit". Ale to je kazdeho vec, kdyz to nekomu nevadi, at si klidne priplati, stat ho za vyssi odvedene DPH jedine pochvali
V roce 1996 jsme vybirali druhe auto do domacnosti. Chteli jsme neco maleho a tak zvanou "imidzovku". Zrovna se objevil Ford Ka a bylo rozhodnuto. Kdyz srovnam stare Kacko a dnesni kolinska trojcata, tak pri rozdilu 9 let jejich uvedeni do vyroby nevidim zadny prinos. Velikost a uzitna hodnota je stejna, v interieru tvrdy plast a hektary lakovaneho plechu, sucha zakladni vybava. Neni se co divit, ze se neprodavaji. Staci vzit rocni prodej Fordu Ka z minulych let a podelit jej dvema, protoze zakaznik ma dnes vetsi vyber v kategorii mini vozu nez na konci 90. let a toto cislo muzeme prijmout jako predpokladany prodej pro nase trojcatka. Cesky zakaznik chce za uskudlene penize naco navic a to v nabidce kolinskych chybi.P.S.: doporucuji precist si cenik, az se objevi diesel. To bude teprve mazec :)
Toyota Aygo stojí s nafťákem +50 tisíc...
koukam ze cesky narod je zdeformovany, kupovat jako "imidzovku" laciny kram stluceny cernochama nekde na lince v mexiku kladivem, to je teda opravdu síla. vzdycky sem si myslel, ze "imidzovka" je od jaguara veys, ale asi sem zaspal dobu
Pardon, pan je nejspis znalec, ale plete si slovo luxus a slovo trendy (pro pubertaky cool). Pro mne je "imidzovka" auto, ktere zrovna leti a lidem se libi (relativne nizka cena neni prekazkou). Trendy jsou platikove Swatchky a ne Braitlingy za 200 tisic. Ani Jaguar za 2 mega nezvedne image sedlakovi. A v 1996 jsme vice zajmu budili cernochy stlucenym manzelcinym Kackem, nez moji Omegou, ktera byla ctyrikrat drazsi (taky se ctyrikrat vice kazila).
heh, tak zrovna brEitlingy mam a pod pojmem imidzovka si urcite nepredstavim "budit zajem stlucenym manzelcinym Kackem"
Skoda dalsich komentaru ... Jen by mne zajimalo, jestli ty Breitlingy pochazi z prazskeho obchodu pana Dusaka nebo z vietnamskeho trziste (v lepsim pripade z dovolene v Thajsku).
ne, koupil jsem je na pracovní cestě do Indie na trzisti za 5 německejch marek
Tedy divim se proc se oni divi ze neprodali 2400 aut.Kdyz mohu mit za 270kKc Getz (ktery je pekny) s temer maximalni vybavou a s klimatizaci tak proc bych si kupoval neco co je mensi a stejne drahe pri nizsi vybave?Nehlede na to ze Getz je stejne veliky jako Fabia.
Myslím, že prodej v česku automobilka moc neřeší. Spíš by mě zajímalo, kolik se jich prodalo v Evropě. Nebo ty čísla jsou celkový prodej? To snad ne?
Tady dokázali, jak je česká výroba levná. Už z počátku bylo jasné, že se tyto vozy u nás nemohou kvůli ceně chytit. Ale vedení prohlásilo, že auto jsou převážně na vývoz a český trh je nezajímá. Dobře jim tak.
No nevím, mám takovej pocit, že ste tenhle článek nepochopili. Já bych to viděl trochu jinak. Pokud si dobře pamatuju, tak chtěli prodat na našem trhu hodně aut. To číslo si nepamatuju,a le bylo to min. 800 ks první rok od každého výrobce. K těmto číslům se ani zdaleka neblíží a rok je už pomalu v čudu. Podle tohoto plánu investovali do reklamy. Měla to být konkurence pro Fabiu Junior a pro Pandu a podobná auta. Tou konkurencí se nestala. Důvodů je víc. Vysoká cena, je to malý a kvalita. MYslím, že zde je ten zásadní problém. Takže to, že si z toho nic nedělají není dle mého soudu pravda. Myslím, že dělají, protože ani jinde to dle mého úsudku není žádná sláva. Když ty auta porovnám třeba s Pandou, tak je to zoufalé.
O planu nic nevim a myslim, ze hosi z Kolina nejsou blbci, aby si nespocitali, ze tolik aut, kolik pises, nemuzou prodat. Kolinata nejsou ani nahodou konkurenci pro Fabii Junior nebo Pandu, jsou to mala imageova vozitka a vedle obludy Junior (ktery je navic mnohem levnejsi) se opravdu stavet nechteji (podle tve logiky je BMW 1 konkurenci pro C5). Nicmene je-li zasadnim problemem kvalita, tak tomu rikam vtip tydne. Jestli je Aygo min kvalitni, nez Fabia, tak to je pak nejspis Wartburg vzorem spolehlivosti a Lexus neujede bez opravy ani deset kilometru... Hlavnim a myslim, ze jedinym problemem je CENA. Me se treba libi Aygo, ale 5D s klimou (verze Cool+) stoji 314900 a kdyz prihodim mlhovky a elektrony (18k), jsem na 332900 - a to je za auto teto velikosti naprosto brutalni cena. Takze cilovou skupinou jsou prachati lidi, kteri to koupi manzelce/detem na dojizdeni do prace/skoly/hypermarketu, pripadne sobe do velkomestskych, vecne ucpanych ulic. Jenze takovych lidi u nas neni zase tolik. A k Pande - ta je mozna mnohem praktictejsi, ale krabicoidni design pusobi vedle Ayga jak Felicia vedle 147 GTA. Srovnavas jabka s hruskama.
Nesmis zas az tak podlehat reklame. Obavam se, ze trojka z Kolina je imagovka jenom v hlavach svych tvurcu. Ta zminovana jednicka od BMW ma alespon nejakou pridanou hodnotu (kvalita, podvozek, vzhled) oproti sve stejne velke a mnohem levnejsi konkurenci, jenze trojka z Kolina nenabizi vubec nic. At se na ne divam jak divam unika cim chteji zaujmout proti beznym vozitkum teto velikosti. A ta cena je fakt vysoka, kdyz si do toho clovek necha dokoupit klimatizaci (coz je dneska must have zalezitost) a trosku dalsi vybavy tak uz je trojka nejenom drazsi nez Yaris, ale skoro odpovida Corolle a naprosta vetsina "manzelek prachatych lidi" bude radeji jezdit v Corolle nez Aygu.
Jake reklame? Nemaje televizi, videl jsem reklamni spot na Aygo jen jednou, na Citroen ani na Pazouta jsem snad nevidel nic, mozna jedna stranka v nejakem magazinu. Soudim podle toho, co vidim na ulici. Takze klid. Co ma srovnatelnou velikost s Aygem a je lepsi? Cekam na seznam. Ano, u nas bude manzelka radsi jezdit Corollou, ale jsou mista (jaky to sok pro Dusana), kde tomu tak neni. Ja bych bral Aygo na jezdeni do prace hned. Ale za ty prachy ani nahodou. Jinak receno, mit ty penize, jdu do toho. Ale treba me oslnis tim seznamem stejne malych a lepsich aut natolik, ze bych se rozhodl pro neco jineho. Uvidime.
Ale v cem proboha spociva tak kvalita ci dokonce vylucnost nerkuli image? Je pravda, ze jsem v tom nesedel (to auticko je trosinku pod mou rozlisovaci urovni), ale podle testu jde o auta s prumernym motorem, podprumernym interierem na kterem jsou videt uspory kde se dalo, minimalnim kufrem, prumernou vybavou, nadprumernou cenou? Jakou maji tato auta vyhodu proti Getzu, Pande a podobnych autickam srovnatelne velikosti nesrovnatelne ceny?
Ja Aygo videl zive a sedel jsem v nem, zatim nejel. Pocity veskrze priznive a kdyz to vidis na ulici, rozhodne to nevypada jako oskliva krabice Panda nebo Picanto. Proste to vypada o tridu lip. Getz sem neplet, ten je stejne velky, jako Fabia. Jinak nejak nechapu, proc sis vybral sama negativa. Interier je podle me (i podle nekterych testu) nadprumerny, nikoliv podprumerny. Motor je podprumerny cim? Vykonem? Asi tezko. Spotrebou? To uz vubec ne. Do mesta idealni, na nic vic si - na rozdil od nekterych jinych - nehraje. Minimalni kufr - ano, ale vymenou za nadprumerne misto pro 4. Vybava je na urovni tridy spis lepsi prumer a cena je (presto, ze i me prijde jako drsna), na urovni konkurence (viz nize). A vyhoda proti Pande? Pro me treba to, ze je to Toyota, s peknym designem a nadprumernou technikou. A ted par faktu o te tve "nesrovnatelne cene" Pandy (ber to jako upozorneni do budoucna, ze kdyz necemu nerozumis a jsi liny si to najit, bude lepsi byt ticho):Zaklad Aygo 5D: 264900 Kc.Zaklad Panda: 214900 Kc. Dorovnani na Aygo: ABS (EBD vubec nejde, Aygo standard), airbag spolujezdce, nastavitelny volant, radio s cd: 250900. Za tech 14000 navic dostanu u Ayga 10 kW vykonu a navzdory mensimu objemu i 5 Nm. To vse pri vyssi pohotovostni hmotnosti a presto o litr (!) nizsi spotrebe u Ayga (ve meste dokonce 1.7 litr/100 km a to je sakra rozdil). Nehlede na nizsi PR. Jedinou nevyhodu tak predstavuje mensi kufr. Takze ja vidim jen same vyhody, jedinou nevyhodou je ten kufr. Nechapu, proc porad kazdy hleda u Ayga prakticnost MPV, kdyz ji ani konkurence zdaleka nenabizi. A jak je videt na prikladu Pandy, "levny" Fiat zas tak levny neni, ma-li srovnatelnou vybavu. U me jasne vitezi Aygo.
design Panda versus Aygo je dosti diskutabilní téma, proč je Panda nejprodávanější auto ve své třídě - protože se kupujícím nelíbí ??? to jestli je design IN se ukáže za 8 let a ne půl roku po premiéřei kdyby reálná spotřeba byla o litr vyšší u Pandy tak rozdíl v ceně motoru se mi nevrátí ani po 100.000 km (úspora 0,30 Kč/km je u auta které je dražší víc než o 50tKč zanedbatelná). Raději ocením motor který je kultivovaný, jede už odspodu (což se ve městě hodí) i když nedisponuje takovým měrným výkonem jako skvělé VVTi. Asi je lepší každej měsíc natankovat o 100Kč víc než platit leasing o 1.000 Kč dražšíEBD je součástí každého moderního systému ABS - jsou však značky které se množstvím zkratek v prospektech snaží zákazníka ubezpečit že kupuje nadprůměrně vybavené auto I kdyby měla "kolíňata" v základu ESP a 4 airbagy tak v ČR neuspějí - cena je tady až na prvním místě a bezpečnost je pro naprostou většinu kupujících městského auta pro jednoho na X. místě
To, jestli je desing "in" se ukaze za 8 let? Uff, to si snad delas prdel, nebo nerozumis tomu, co "in" vlastne znamena. Srovnatelne Aygo stoji o 14k vic. Pri prumerne spotrebe 4.6 l/100 km u Ayga a 5.7 u Pandy a cene benzinu 30 kc/l bude matematika nasledovna:Pri 10k km:Aygo: 4.6x(10000/100)x30=13800Panda: 5.7x(10000/100)x30=17100To je rozdil 3300 kc na 10k km, tedy rozdil v cene se zaplati po 42k km (takze ta tvoje matika o 100k km trochu kulha). K tomu se pridava rozdil cca 720 kc rocne, o ktere ma Aygo nizsi povinne ruceni. Keci o "kultivovanem motoru" svedci o tom, zes ani v jednom z nich nejel a dokonce byls i liny si jen zjistit technicke udaje obou motoru. Nenavist vuci Japoncum a jejich naskoku v technice ti zaslepila oci, ale uz jsem si zvykl na tuny svetaznalych prispevatelu, ktery tvrdi kokotiny typu "16V je na houby, netahne vocpoda vole, vosum veee je jako vole nejlepsi, i kdyz nema vykon". ABS u Pandy EBD opravdu ma. Ale Fiat taky patri k tem znackam, ktere se snazi mnozstvim zkratek v prospektech zakaznika ubezpecit, ze kupuje nadprumerne vybavene auto, protoze v prospektu je to taky (nikoliv ovsem na webu, ze ktereho jsem vcera cerpal). Takze ten jazyk vyplazujes spis na sebe. CR a bezpecnost - tady mas bohuzel pravdu. Znam lidi, co nadavaji na povinne pouzivani detske sedacky s tim, ze je to drahy, coz je v kontextu s radiem za 10k ponekud trapna vymluva
To Skyline:prosimtě aspoň neplácej nesmysly, Panda ve verzi Dynamic je za 229 900, pokud tam dám rádio, který nemá oproti Aygu přidám 5500, ale máš navíc centrál, elektrický okýnka, dělený zadní opěradla, no nic, takže 234 000 nebo 264 900 bez těch věcí co má panda, tzn 30000 rozdíl, ten samozřejmě těma okýnkama, centrálem a dělenýma opěradlama padá. ABS smozřejmě EBD má, ale jaksi Fiat to tam ani nepíše, páč dneska je to už samozřejmost, ale Toyota, která neoblbuje zkratkama to v ceníku má. No tak tolik k cenovému srovnání. Motor máš o objemu 1.2 s točákem o 9 Nm větším než v Toyotě. Poznáš to nejvíc v kopci a na dálnici. Celkový dojem z kvality, sedni do obojího a panda prostě vyhrává na celé čáře, dovírání dveří, odhlučnení motoru a podvozku. Vibrace a zvuk tříválce jsou v Aygu (za ty prachy) neúnosné.O designu se snad nechceš ani vážně bavit, to je tak subjektivní záležitost, že jednoznačně nic hodnotit nebo soudit ty nemůžeš, fajn líbí se ti, pro mě je to zace laciná hračka a víc mě oslovuje Panda. Podotýkám, že s oběma auty jsem najel dost kilometrů. Jo a ke spotřebě, v reálu je rozdíl tak 0,5-0,7 litru ve prospěch Ayga.
Ja a nesmysly? Panda Dynamic stoji 253900. Je sice hezke, zes tam zapocital slevu, kterou momentalne Fiat dava, ale ta je naprosto irelevantni. Zbytek nema cenu komentovat, kdyz si neumis ani muj prispevek precist (viz ten nesmysl s EBD). Dokonce sis ani nevsiml, ze srovnavam 1.1 v Pande s 1.0 v Toyote, opravdu si nemyslim, ze tech 20% objemu navic nebude poznat. Ale jezdi si klidne dal Pandou, me je to celkem jedno. Jen kdyz sem pises, zkus si nejdriv poradne precist, na co reagujes, nesrovnavej jabka s hruskama a nevydavej cenu po sleve za cenu zakladni. Pak s tebou mozna bude i rozumna debata.
Bože, nevím co je irelevantního na okamžitém porovnání aktuálních cen? Vezmu peníze a jdu koupit, dneska je to tak jak jsem psal. Hodnotily se náklady na obě auta, je spodivem, že Panda s lepším motorem a lepší výbavou je levnější, pokud bys chtěl ještě větší cenový debaklo pro Aygo, budiž vezmi si základní Pandu. Nesmysl o EBD píšeš ty , na jedný straně píšeš, že Fiat se pořád vytahuje zkratkama, na druhou stranu je pravdou, že na webu, ze kterého jsem čerpal informace, má zkratku EBD uvedenou jen Toyota. Jestli si nemyslíš, že ten objem poznáš, pak s tebou nemá cenu diskutovat, já obě auta řídil, ne jen viděl. Reagoval jsem na tvůj příspěvek o cenovém srovnání, to snad obsah mého příspěvku celkem snadno naznačil, pokud ti to nedošlo omlouvám se a sděluji ti to teď. Pandou nejezdím, hodnotím jí jako příliš sdařilou konkurenci pro trojčata z Kolína. O cenách už jsem to psal, ale budiž znova, nezajímá mě ceníková cena, zajímá mě za kolik si to auto teď koupím, btw. sleva na Pandu je velmi dlouhodobá, takže se stává víceméně ceníkovou cenou. Zkus nejřív trošku přemýšlet a neosočovat jiný, že srovnávaj hrušky s jablkama. Se mnou debata možná určitě je, u tebe si jistej nejsem, rezolutní odsuzování designu je jen špičkou ledovce.
Proste zduvodnuj to jak chces, image, vyhodou ze auto je male nebo kdovi jeste cim, ale proste u nas to nikdo nechce a je otazka jestli bude chtit. Je to proste drahe vozitko do ktereho nema cenu cpat penize
Ve srovnatelne vybave je o 14000 drazsi, nez Panda. Podle tve logiky nema tedy cenu cpat penize ani do ni? 5.6% "navrch" neni zadna hruza a u nas, kde si kazdy radsi koupi predrazenou Fabii, nez stejne vybaveny a celkove lepsi Getz o klidne 30% draz mi ten tvuj argument prijde trochu ujety. Chyba neni vzdycky v aute. V soucasnosti jsou nejsledovanejsi TV porady reality show - znamena to, ze jsou lepsi, nez dobry film? Premyslej nad tim.
Nemam nad cim premyslet, a nesrovnavam to s pandou. Je to proste male, drahe a tim to konci A je to nazor cele tehle republiky. Muze se ti to nelibit, muzes s tim nesouhlasit, ale to je tak jedinny co s tim muzes delat.A ta siiilene predrazena fabie. Tak mi mistre vymysli napr LEVNEJSI alternativu v fabii kombi. Ha?
No my jsme kapku specifický trh.Kdybych na to měl , tak to manželce koupím a a vsadím se že bych nebyl sám.U nás si nové auto ( repsektive 2 ) může dovolit málokdo.¨( t.j. Starej má velký, stará ma malý ..auto :) )Jinak cílovka je jasná, auto pro ženský do města- druhé auto do rodiny- image.U nás se moc poměřuje cena výkon a to u těchto kousků je problém.Proto nebyli stvořeny.
Jen pro zpestření přídám pár čísel.Peugeot investoval do reklamy v České republice přes 18 milionu korun (billboardy, televize, rádia, auta jako výhra v soutěži) a prodal 171 kusů. Jeden kus ho tak stál na reklamě cca 105 000 Kč.Citroen investoval do reklamy v ČR cca 8,7 milionu korun a prodal 58 kusů, což je cca 150 000 Kč na jedno auto.Info k Toyotě není dostupné, ale nebude se nijak lišit. Pokud bereme v úvahu, že průměrná prodejní cena je okolo 270 000 Kč tak automobilky prozatím dost výrazně dotují prodeje ze své kapsy.
Zajimava cisla, v teto perspektive zatim cesky trh velkou radost TPCA neudelal. Pokud jde o Toyotu, nasel jsem zminku o planu, ktery mluvil o 350 ks na tento rok. Takze optimismem v Toyote nesetrili, popravde me to prekvapuje, protoze ta cena je vazne desna, navic nemoznost mit 3D s klimatizaci prodejum urcite nepomaha. Marketing se podle tech cisel evidentne snazi, ale ovoce to (zatim) neprinasi. Pristi rok jich chce Toyota prodat 800, tak jsem zvedav, jak moc (jestli vubec) sve plany upravi. Mozna nas ale ceka predvanocni slevovy masakr a jeste vetsi reklamni nalejvarna na tema "jak nemas Aygo, nejses cool. Kup si Cool+ se slevou 50k a budes o 46.37% kchulovejsi". Jsem zvedav, v nasi zemicce s podprumernym poctem dostatecne prachatych zakazniku, kde je automobilovy trh stale deformovan pocitem "ja mam vetsi auto, taxem vetsi king", nemaji podobna mala auta na ruzich ustlano, a to ani kdyz jsou vyrazne levnejsi. Jak rikam, Aygo se mi libi moc, ale 333k na nakupni tasku proste nemam.
čau no slyšel jsem že dámy dají 10 000 - 15000 USD za kabelku - TOALETNÍ nebo plesovou z tohoto pohledu je to auto levné ))
Jenze tyto damy nejezdi Aygem, ale Rollsem s ridicem Jedine, ze by se jim libil design natolik, ze by si ho koupili misto trpaslika na zahradku
To mne teda zajima, proc si vsichni kupujou krabicoudni fabie a prave ta zihadla si moc lidi nekoupi, pokud chce nekdo stylovy auto, tak si stejne koupi neco v nizsi stredni tride, v jejichz velikosti se necha na karoserii neco vymyslet, ale tezko u aut o pul az metr kratsich. navic u nas se dost na tu prakticnost taky kouka, nejsme v Italii, kde se malych vozitek proda hodne proto, ze na to maji a v tech autech jezdi vsichni a je to do malych ulicek vyhodny, u nas se v tom clovek na jizni spojce mezi kamionama jenom boji.
a) taky me zajima, proc se tolik prodava Mondeo, kdyz za ty prachy muzes mit BMW 1 - vazne to nechapes?b) ja snad tvrdim, ze to auto je urceno k nam? Mit penize a bydlet v satelitu u Prahy nebo Brna, tak prave Aygo je mym favoritem cislo 1. Myslim, ze Toyota moc dobre vi, proc to auto neni levnejsi, nez Yaris. Pro cesky trh totiz urceno rozhodne neni. Nebo si snad myslis, ze kdyz se Tuareg montuje v Bratislave, tak je to auto pro Slovaky? Proboha vzpamatuj se! Bylo by mozna dobre si uvedomit, ze poptavka po Aygu moc elasticka neni, nebo alespon ne v pasmu, ve kterem se automobilce vyplati. Navic, auto se prodava teprve chvili a bombasticke akce na sebe nenechaji dlouho cekat. Jsme v Cechach, tady se nehraje na skutecnou cenu, ale na ten pocit, ze nekdo "zaplati min". Zajdi si k Fordu nebo k Peugeotu, tam ti o tom neco reknou.
Promiň, ale nemůžu s tebou souhlasit. Všude na světě platí, že když vydám určitý peněžní obnos, tak za něj očekávám odpovídající hodnotu/množství/kvalitu - jediné, kde tohle neplatí je tam, kde se hraje právě na "image" - problém je, že alespoň podle mého názoru do této kategorie trojčata nepatří. Jediné, čím jsou vyjímečné, je jejich velikost-malost a to je na "image" dost málo.
"Nesouhlasit" se mnou je taky to jedine, co s tim muzes delat. Ze u tebe image nema jeste neznamena, ze ji nema u nikoho (a vice -mene zavisi na marketingu, jak uspesne z toho imageovku udela). Ja treba nepovazuju za nic zazracneho AR nebo BMW, o Audi nemluve a presto svou image maji. Ja bych za oholene BMW 3 s podprumernym ctyrvalcem taky nedal 800k, ale holt jsou taci, kteri daji. To stejne u Ayga - ona ta "malost" neni zas tak zanedbatelna a kazdy ma jine priority. Konkretne Aygo navic nabizi - podle me jako jedine z trojcat - skutecnou image diky svemu designu. 107 nebo C1 jsou doslova hnusny, ale zase jsme u toho stejneho - bude spousta takovych, kterym se naopak libit budou a ja s tim nic nenadelam (a je mi to celkem jedno).
Jako celek je Aygo povedené auto, jen některé detaily zarazí. A ta cena také není lidová.
Vsak ja rikam porad, ze neni lidova. Jenze - nekdo mi tady predhazoval Pandu, ktera je ve srovnatelne vybave levnejsi jen o 14k, navic se slabsim a zravejsim motorem. Designove navic Panda sice lidove vypada, ale cenou je na tom v podstate jak Aygo, takze v teto souvislosti se Toyota nejevi byt zas tak drahou. A k tem detailum - nevim, co konkretne mas na mysli a zajimalo by me, jak se s temi detaily poprala konkurence, treba zrovna Panda?
hmmm,chlapci mate trocha posunutu logiku.O polovicu mensie auto navonok neznamena o polovicu nizsiu cenu.Ak je auto mensie ide tam o par kg menej plechu, plastov, no ostatne naklady zostavaju konstantne.Skor by som povedal ze pri mensom aute ak chceme docielit rovnako ucinne bezpecnostne opatrenia, odhlučnenie a komfort musia sa pouzit kvalitnejsie materiály a náročnejšie technológie a to cenu tlačí neuveriteľne hore.Problem nieje v cene, problem je ze malo zarabame, v SR aj v CR.
Aha. Tak proc jsou velky auta tak drahy, kdyz je to jen par plechu navic? Ja chci passata za 350 tisic!
vyrobna cena je urcite nizsia, no kazdy chce zit.
Chlapce, muzes prosim najit, kde v mem prispevku je zminka o tom, ze si myslim, ze mensi auto=mensi cena? "Problem nieje v cene, problem je ze malo zarabame, v SR aj v CR"To je opravdu ukazka brilantni logiky. Problem proste JE v cene, protoze kdo tady chce cokoliv prodat, musi si uvedomit, kolik za to muze chtit, aby byl uspesny. Toyota nasadila velmi vysokou cenu a nejspis vi, co dela - vzdyt Aygo je drazsi, nez Yaris (a novy Yaris urcite nebude stat v zakladu o moc vic, nez 259900, ktere stoji Aygo)! Problem je v tom, ze nekteri tady nechapou, o cem to auto vlastne je.
hmm,a ja hlupak som si myslel ze cenu najviac ovplyvnuju vyrobne naklady. A to cenu v skutocnosti vytvaraju odbornici ktori sa pozru kolko ludia maju peniaze, plesnu po bruchu a vytvoria cenu. Takze Yaris by mal stat v nemecku 10 000 EUR, v CR 4 000 EUR, v SR 3 000 EUR a v indii 200 EUR. Ja ta milujem. Idem vratit diplom a teba za ministra cien.
Pokud si vazne myslis, ze cenu ovlivnuji "najviac vyrobne naklady", tak ten diplom opravdu vrat. Dalsi diskuse s clovekem, ktery vi o fungovani ekonomiky tolik, co ty, neni mozna. Ale klidne si kup Variana/Samuelsona (nejspis uz je mas oba), cti si o "dokonale konkurenci", narysuj si par grafu, kde TC=FC+VC a kde pri TC=TR mas nulovy zisk. Mozna napises zajimavy dodatek do mikroekonomie, ale do realne sveta vubec nelez. PS: Otazka k zamysleni: kdyz ty vyrobni naklady tak moc ovlivnuji cenu, jak je mozne, ze v USA stoji auta o 1/3 min, nez tady a jsou vyrazne levnejsi i po zapocteni dani a cel? Jak je mozne, ze Yaris, ktery je vetsi a vyrabeny ve Francii je levnejsi, nez Aygo, vyrabene u nas? Kde jsou vyssi vyrobni naklady? U nas? Jak je mozne, ze Skoda je v zapadni Evrope LEVNEJSI, nez u nas? O kolik jsou nizsi vyrobni naklady na Fabii na export, nez na tu, co se proda tady? Ach jo...
Skyline ma castecnou pravdu . Jde o to , CO zahrnete do vyrobnich nakladu . Kazdopadne ciste vyrobnmi naklady ( bez vyvoje , reklamy , prostitutek pro management VW atd) jsou obvykle jen kolem 30-40% z prodejni ceny auta , cim je auto drazsi , tim se to procento snizuje , takze u takovyho Maybacha to bude sotva 20% .Jak se ti vyrobci aut maji , meli by chvilku podnikat v IT , aby vedeli, co je to konkurence a tlak na cenu Treba u takový provařený Fobie HTP je výrobní cena netto cca 3000 - 3500 EUR
Nevím, v jakém žiješ světě, ale v tom, ve kterém žiju já, nemají výrobní náklady s koncovou cenou mnoho společného. Tvoje představa o tvorbě cen je možná blízko realitě.
Hmmm.. Ja "nezarabam" malo, ale taky neznam moc lidi, kterym je jedno, co za svoje penize dostanou. A ty auta za ty penize proste nestoji..
hmmm, nie tak konfrontacne.Je mi uprimne jedno kolko zarabas.Ak podla teba to auto nema taku hodnotu tak si ho nekupis a kupis si ine ktore sa ti bude pacit viacej a to je prave na tom krasne, ze je moznost takeho vyberu, zatial. Zatial preto ze ked sa znacky zglobalizuju tak budes mat taky naprd vyber ako v USA medzi domacimi vyrobcami. Kto bol vie o com hovorim.
omlouvám se, ale fakt nevím co znamená "zarábené", prosím překlad.
vydelane. zas junior, co nezna sk.
Takova auta by mela byt od 180 000kc a ani tak by nebyly prodeje zadna slava
Je to hnus velebnosti... Drahy, mrnavy, plechovy i kdyz hezky.Z.
Snad ty auta nevyrabeji jen pro cesky trh, tak to neni takova katastrofa. Jinak souhlasim, ze pro ceskeho obcana to neni zajimava nabidka.
Jo nejen. A nejen na českém trhu je nikdo nechce. V Itálii, Rakousku, Německu, Francii ani Holandsku či na jiných vyspělých trzích tohle auto na silnici nepotkáte častěji než u nás.Bráno zdravým rozumem, není divu. Nic za spoustu peněz. Za tyhle prachy jsou od Fiatu, Škody, Fordu, VW, Hondy, Hyundai a dalších nesrovnatelně lepší auta s nesrovnatelně větší užitnou hodnotou.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.