V Česku není o auta z Kolína zájem

Přestože se v Kolíně vyrábějí auta již nějaký ten pátek, zájem z řad českých zákazníku je minimální. Přestože se trojlístek automobilek snaží nalákat zákazníky poměrně velkou mediální kampaní, výsledek je vcelku diskutabilní. Toyoty Aygo se prodalo prozatím 78 kusů, Citroenu C1 58 kusů a Peugeotu 107 celkem 171 kusů. Pokud se spočítají náklady na propagaci, je prozatimní prodej pro automobilky extrémně ztrátový. Smělé plány tak prozatím zůstávají pouze na papíře a marketingoví pracovníci si lámou hlavu, jak více zaujmout.

Hlavním problémem malého prodeje je cena. Modely jsou i v základni verzi poměrně drahé a český trh není prozatím natolik silný, aby si lidé kupovali takto malá auta za ceny, za které mohou mít vybavenější a větší vozy. Český trh nedokáže „uživit“ trojici aut, které jsou v podstatě totožné jak deisgnem, tak cenou a nabídkou výbavy a mladí lidé, pro které byly kampaně určeny, na tyto auta neslyší a raději si koupí praktičtější vůz. Možná časem...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků