V Česku již je první kousek Lamborghini Aventador S. Posílil na 740 koní

Písmeno S v označení modelu má signalizovat optimalizovanou verzi tradičního modelu.

Novou verzi supersportu Aventador S lze od dřívějšího provedení rozeznat díky designovým změnám. Například příď teď vypadá agresivněji. Kdo má zájem, může se o tom přesvědčit sám v autosalonu Lamborghini v Praze na Smíchově. Tam již

Design ale není samoúčelný. Změny především přispívají k lepší aerodynamice. Například přítlak na přední nápravě vzrostl v porovnání s dříve prodávaným kupé Aventador o více než 130 procent a účinnost zadního spojleru v optimální poloze byla zvýšena o více než 50 procent v nastavení pro velký přítlak a o více než 400 procent (!!) v nastavení pro nízký aerodynamický odpor vzduch.

Majitel Lamborghini Aventador SV zuří, měl být jediný v zemi a není

Majitel Lamborghini Aventador SV zuří, měl být jediný v zemi a není

V oblasti techniky lze najít také řadu zajímavých změn. Například auto má teď systém natáčení kol zadní nápravy, což zvyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech a zlepšuje manévrovatelnost při  popojíždění.

Volič jízdních režimů teď umožňuje kromě tradičních strada, sport, corsa nastavit i EGO s možností volby různých nastavení pro motor, řízení či podvozek.

Lamborghini Countach (1974 - 1990): Gandiniho láhev od Coca-Coly

Lamborghini Countach (1974 - 1990): Gandiniho láhev od Coca-Coly

Přepracovaný atmosféricky plněný dvanáctiválec má nyní o 40 koní vyšší výkon. Maximum je tedy na hodnotě 740 koňských sil. Na stovku auto zrychluje během 2,9 sekundy, maximální rychlost činí 350 km/hod.

Aventador S dostal rovněž nové speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero. Brzdy jsou sériově keramické a umožňují zastavení z rychlosti 100 kilometrů v hodině na 31 metrech.

V Evropě se vůz prodává za 281 555 eur.

Snímky modelu najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků