V Česku již je první kousek Lamborghini Aventador S. Posílil na 740 koní

Písmeno S v označení modelu má signalizovat optimalizovanou verzi tradičního modelu.

Novou verzi supersportu Aventador S lze od dřívějšího provedení rozeznat díky designovým změnám. Například příď teď vypadá agresivněji. Kdo má zájem, může se o tom přesvědčit sám v autosalonu Lamborghini v Praze na Smíchově. Tam již

Design ale není samoúčelný. Změny především přispívají k lepší aerodynamice. Například přítlak na přední nápravě vzrostl v porovnání s dříve prodávaným kupé Aventador o více než 130 procent a účinnost zadního spojleru v optimální poloze byla zvýšena o více než 50 procent v nastavení pro velký přítlak a o více než 400 procent (!!) v nastavení pro nízký aerodynamický odpor vzduch.

Majitel Lamborghini Aventador SV zuří, měl být jediný v zemi a není

Majitel Lamborghini Aventador SV zuří, měl být jediný v zemi a není

V oblasti techniky lze najít také řadu zajímavých změn. Například auto má teď systém natáčení kol zadní nápravy, což zvyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech a zlepšuje manévrovatelnost při  popojíždění.

Volič jízdních režimů teď umožňuje kromě tradičních strada, sport, corsa nastavit i EGO s možností volby různých nastavení pro motor, řízení či podvozek.

Lamborghini Countach (1974 - 1990): Gandiniho láhev od Coca-Coly

Lamborghini Countach (1974 - 1990): Gandiniho láhev od Coca-Coly

Přepracovaný atmosféricky plněný dvanáctiválec má nyní o 40 koní vyšší výkon. Maximum je tedy na hodnotě 740 koňských sil. Na stovku auto zrychluje během 2,9 sekundy, maximální rychlost činí 350 km/hod.

Aventador S dostal rovněž nové speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero. Brzdy jsou sériově keramické a umožňují zastavení z rychlosti 100 kilometrů v hodině na 31 metrech.

V Evropě se vůz prodává za 281 555 eur.

Snímky modelu najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků