Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila | Zdroj: Volvo Česká republika

Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika
Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika
Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika
Volvo V70 D5 pana Jaroslava Hlobila Zdroj: Volvo Česká republika
23
Fotogalerie

V Česku jezdí milionové Volvo V70. Pořád má původní motor, stačilo jen dodržovat několik pravidel

Také v Česku máme zajímavé příběhy aut s velmi vysokým nájezdem. Jeden nyní vypráví Volvo.

Snad každý automobilový nadšenec zná příběh Američana Irva Gordona z Long Islandu, který na svém Volvu P1800 najel přes pět milionů kilometrů. Gordon bohužel v roce 2018 zemřel, ale jeho Volvo vypráví příběh dál. Málokdo ale ví, že v Česku máme jedno milionové Volvo také, konkrétně se jedná o Volvo V70 D5, které vlastní pan Jaroslav Hlobil.

Vůz si koupil jako ojetý v roce 2008, tehdy mělo na počítadle 157 tisíc kilometrů. Nyní se zastavilo na 999.999,9 km. Na rovný milion nemá počítadlo prostor. „Dlouhou dobu jsem pracoval pro firmu Ikea a pendloval jsem mezi Prahou, Ostravou, Bratislavou a Budapeští, občas jsem jezdil i do Polska. Najet tak přes šest tisíc kilometrů za měsíc nebyl žádný problém,“ vysvětluje pan Hlobil.

I po devatenácti letech se Volvo V70 D5 těší dobré kondici, za což vděčí přístupu majitele. „Jezdil jsem s ním hlavně dlouhé trasy a díky nezávislému topení taky nikdy nestartoval za studena. Na výměnu oleje jsem jezdil vždy po předepsaných dvaceti tisících kilometrech a pravidelně jsem ho měnil i v převodovce. Taky do nafty jsem přidával aditiva. Ale hlavně jezdil vždycky do autorizovaného servisu, kde se o něj patřičně postarali,“ doplňuje majitel.

Zpočátku bylo Volvo v rukou pražských autorizovaných servisů. Posledních 500.000 km pak strávilo v péči servisních techniků autorizovaného dealerství v Olomouci. Auto má původní turbo, motor a výfuk. Zhruba ve 350 tisících odešel jeden vstřik, tak se pro jistotu vyměnily všechny. Někdy v té době dostal vůz také novou převodovku.

 

„Celkem se dvakrát měnily přední tlumiče a jednou zadní, jednou se nahrazovala poloosa a podtlakový ventil turba, dvakrát se měnilo uložení motoru a tlumičů. To je ale z větších zásahů vše,“ doplňuje pan Hlobil informace o servisu vozu. Na závěr si pochvaluje přístup servisních techniků k jeho vozu a vzpomíná na zážitky. „Tak osobní vztah jsem nikdy s žádným autem neměl a taky už nejspíš nikdy mít nebudu,“ říká na závěr.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud