V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

Názory k článku

OTTO  |  11. 06. 2020 16:17

Smysl toho auta jsem nikdy nepochopil, hezké to není (určitě to není hezčí než 4dvéřová verze) a funkční taky ne (kroucení a tak).

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Medvěd  |  11. 06. 2020 16:41

Ceny některých starých Škodovek jsou v ČR vyšroubovany do nesmyslných výšin. To raději Tatru 77. Ovšem pokud to kupující akceptují.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Martin P.  |  11. 06. 2020 16:51

Věřím že někdo dá i víc.
Rozhodně ale takový oldtimer neposkytoval dobré svezení ani nový natož po xx letech. Na druhou stranu nemá celosvětový design či punc legendy. Ne to není italský , britský ,francouzský malosériový GT , spyder atd....

Pro někoho jako riziková investice, že za x-xx let mu za to někdo dá víc, to je volba. Kdo se chce svést asi sáhne po lepším....

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
R  |  11. 06. 2020 17:36

za ty peníze je to ujeté...i když každá věc má svého kupce, je otázkou za kolik. a internet snese spoustu nabídek....
však ono se to letos a příští rok vyčistí...

 |   |  Odpovědět
avatar
11. 06. 2020 18:56

Uz jsem mockrat psal, ze vsichni co davaji za embecka, hundertky a jejich dalsi facelifty ty nesmyslne penize jednou zaplacou a ta auta budou znova reznout a zapadat prachem ve stodolach. Ta MBX je sice svym zpusobem vzacnost, ale jeste osklivejsi nez bezna oskliva tisicovka a neni na ni nic, proc by po ni clovek touzil. A kdyz se clovek podiva, jaka jsou z te doby za ty same penize nemecka, italska, anglicka, americka, ... auta, tak by za tohle dal opravdu maximalne tu flasku chlastu. A co se tyce zrovnatak nesmyslne precenovanych starych hodinek Prim, tak na ty bych ani neplivnul.

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JK  |  11. 06. 2020 18:59

Je to pěkný. Ale 1,8mil to hodnotu nemá. Jasně, každá věc si najde svého kupce, ale tolik peněz za něco, co není ani radost řídit. Poválenčné škodovky nejsou investice, to musí být nostalgie, jinak žádnou hodnotu nemají, na rozdíl třeba od Tater. Tatry jsou nejen krásné, ale i řidičsky úplně jinde, než škodovky.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jyrka Syrka  |  11. 06. 2020 19:46

Chtít /1,8 mega / můžou, záleží jestli jim to někdo dá, jak říkal Ducháček.
Měl bych nápad na lepší investici. Koupit ty dva Superby , jednoho jezdit a druhého postavit na špalky pro pravnuky.

 |   |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Fanda  |  12. 06. 2020 05:29

Když vidím tuto Škodovku, tak se musím smát. Přesně takovou měl v 70 letech náš soused a za dva roky jí prodal, protože mu manželka pořád pyskovala, že to má jen dvoje dveře. Prodal jí tehdy za 10 000,-Kč a vzpomínám si, že jí nikdo nechtěl. Všichni brali jen Škodu 100. Dneska by dostal 1800000,-Kč a nemusel by živořit v domově důchodců. Jo, to jsou paradoxy.

 |   |  Odpovědět
jean  |  12. 06. 2020 07:11

V Česku a Slovensku máme taký problém v porovnaní so západom. Na západe sa kedysi vyrobil malý počet určitých áut, pretože boli výnimočné a už vtedy boli vzácne, napr. ferrari, lambo a iné, ich cena nikdy neklesala.
V ČSR sa vyrobil malý počet áut (aj motoriek), pretože to boli strašné krámy za premrštenú cenu, tak to nikto nechcel. A dnes si to ľudia pletú s tými výnimočnými autami zo západu a pýtajú za to šialené ceny. Krásny príklad je táto MBX, alebo napr. Jawa OHC - tú tiež nikto nechcel, lebo ako nové to bolo drahé a hlavne nespoľahlivé. Ešte v 80. rokoch sa dala taká jawa kúpiť za 500kčs. A dnes to stojí kašvilion bašvilionov. MBX bolo dokonca istý čas dostupnejšie auto ako klasické MB1000, lebo to malo len dvoje dverí a úplne zúfalú tuhosť karosérie, že to vadilo už vtedajším používateľom - napr. otcov kolega jednu MBX mal, pôvodne s pravostranným riadením, ale kedže takýto perfeknte vyrobený voz nedokázali oceniť ani labouristickí súdruhovia v Británii, tak to pustili za mrzký peniaz medzi uvedomelý socialistický ľud. Kedže bol automechanik, tak prehodiť riadenie na ľavu stranu v zmysle hesla "kto neokráda štát, okráda rodinu" bolo zadarmo a jazdil s tým, až kým to nezhnilo, ale potom sa to vyvarilo a zas to jazdilo. Mal to ešte v 90. rokoch, vtedy som sa tomu čudoval, že kam to podelo dvere.
Osobne sa mi MBX páči, ale tá cena je nezmysel, za to je kopa dobrých youngtimerov.

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jirik  |  12. 06. 2020 07:40

To mě daleko víc zajímal Opel Calibra nebo Bmw e32 než takový střep. Ani nemluvím, žeby to vyšlo levněji. Ale každé věc co obdivuje

 |   |  Odpovědět
Joe Doe  |  12. 06. 2020 09:13

Necelych 70-tisic eur.... za to sa daju kupit slusne youngtimerovske kusky lepsich znaciek.

 |   |  Odpovědět
JirkaK  |  12. 06. 2020 18:55

Tohle je asi fakt hodně velká kuriozita, protože těchto aut se vyrobilo jen malé množství a jen nepatrný zlomek z nich se dochoval dodnes. Důvod? Měkká poddimenzovaná karosérie bez středních sloupků. Když to auto časem prorezlo, což "díky" absenci jakékoli antikorozní ochrany u tehdejších škodovek netrvalo déle než jednu pětiletku, zpravidla se prachsprostě zlomilo v půlce.

 |   |  Odpovědět
OLINA  |  13. 06. 2020 14:39

AAA ho koupil za 500 000.

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  29. 09. 2020 20:33

Když někdo chce skoro 2 míče za auto, tak musí počítat s tím, že ho nebude kupovat strejda z vedlejší stodoly na díly, takže by stav měl být origo, což tady zrovna není.

 |   |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor