V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

32 komentářů

Pavel
29. září • 20:33

Když někdo chce skoro 2 míče za auto, tak musí počítat s tím, že ho nebude kupovat strejda z vedlejší stodoly na díly, takže by stav měl být origo, což tady zrovna není.

OLINA
13. června • 14:39

AAA ho koupil za 500 000.

JirkaK
12. června • 18:55

Tohle je asi fakt hodně velká kuriozita, protože těchto aut se vyrobilo jen malé množství a jen nepatrný zlomek z nich se dochoval dodnes. Důvod? Měkká poddimenzovaná karosérie bez středních sloupků. Když to auto časem prorezlo, což "díky" absenci jakékoli antikorozní ochrany u tehdejších škodovek netrvalo déle než jednu pětiletku, zpravidla se prachsprostě zlomilo v půlce.

Joe Doe
12. června • 9:13

Necelych 70-tisic eur.... za to sa daju kupit slusne youngtimerovske kusky lepsich znaciek.

Jirik
12. června • 7:40

To mě daleko víc zajímal Opel Calibra nebo Bmw e32 než takový střep. Ani nemluvím, žeby to vyšlo levněji. Ale každé věc co obdivuje

jean
12. června • 7:11

V Česku a Slovensku máme taký problém v porovnaní so západom. Na západe sa kedysi vyrobil malý počet určitých áut, pretože boli výnimočné a už vtedy boli vzácne, napr. ferrari, lambo a iné, ich cena nikdy neklesala.
V ČSR sa vyrobil malý počet áut (aj motoriek), pretože to boli strašné krámy za premrštenú cenu, tak to nikto nechcel. A dnes si to ľudia pletú s tými výnimočnými autami zo západu a pýtajú za to šialené ceny. Krásny príklad je táto MBX, alebo napr. Jawa OHC - tú tiež nikto nechcel, lebo ako nové to bolo drahé a hlavne nespoľahlivé. Ešte v 80. rokoch sa dala taká jawa kúpiť za 500kčs. A dnes to stojí kašvilion bašvilionov. MBX bolo dokonca istý čas dostupnejšie auto ako klasické MB1000, lebo to malo len dvoje dverí a úplne zúfalú tuhosť karosérie, že to vadilo už vtedajším používateľom - napr. otcov kolega jednu MBX mal, pôvodne s pravostranným riadením, ale kedže takýto perfeknte vyrobený voz nedokázali oceniť ani labouristickí súdruhovia v Británii, tak to pustili za mrzký peniaz medzi uvedomelý socialistický ľud. Kedže bol automechanik, tak prehodiť riadenie na ľavu stranu v zmysle hesla "kto neokráda štát, okráda rodinu" bolo zadarmo a jazdil s tým, až kým to nezhnilo, ale potom sa to vyvarilo a zas to jazdilo. Mal to ešte v 90. rokoch, vtedy som sa tomu čudoval, že kam to podelo dvere.
Osobne sa mi MBX páči, ale tá cena je nezmysel, za to je kopa dobrých youngtimerov.

Moje jméno
15. června • 7:20

Jawa 500 za 500 v 80ých letech?? Ehm.... nechci se hádat, ale to jste trochu mimo...

jean
16. června • 16:49

Sused predal dve 500OHC a vojnového zundapa každú po 500 korún, vtedy to nikoho nezaujímalo. Jawa bola poruchová a zundap ťažký a nenažraný, historia nebola zaujímavá. Dnes by za to mal dôchodok do smrti...

Fanda
12. června • 5:29

Když vidím tuto Škodovku, tak se musím smát. Přesně takovou měl v 70 letech náš soused a za dva roky jí prodal, protože mu manželka pořád pyskovala, že to má jen dvoje dveře. Prodal jí tehdy za 10 000,-Kč a vzpomínám si, že jí nikdo nechtěl. Všichni brali jen Škodu 100. Dneska by dostal 1800000,-Kč a nemusel by živořit v domově důchodců. Jo, to jsou paradoxy.

Jyrka Syrka
11. června • 19:46

Chtít /1,8 mega / můžou, záleží jestli jim to někdo dá, jak říkal Ducháček.
Měl bych nápad na lepší investici. Koupit ty dva Superby , jednoho jezdit a druhého postavit na špalky pro pravnuky.

Moje jméno
15. června • 6:46

za 15-20 let na špalkách to bude zralé na rozebrání a kompletní renovaci

Libor
12. června • 5:59

Jenže ten se zhodnocovat nijak nebude. Superb není ničím výjimečný, je jen jedním z mnoha obyčejných tuctových německých aut, tuctový jako ostatně všechny současné a vlastně i dřívější socialistické škodovky.
Škodovky u nás i dnes hodně lidí kupuje z nějaké chybné nostalgie, protože dnes jsou to auta německého výrobce částečně vyráběná i v ČR, nic na co by měl být našinec hrdý. Už i ta značka je plně ve vlastnictví Němců a oni si s ní mohou nakládat jak uznají za vhodné a mohou ji třeba kdykoli zlikvidovat a tyhle výrobky prodávat pod úplně jinou značkou.

Jyrka Syrka
12. června • 9:01

Libore,
To nemáš nárok odhadnou. Když bude za 70 let ten Superb jediný na světě v původním
továrním stavu na 100% ho prodá za vyšší cenu než je dnes i se započtením inflace.
Mimochodem když jsme u toho zhodnocování, zaručíš se mi svým majetkem, že pokut toto embo dnes koupím prodám ho za 5 let za 2,3 mega ? To je 5% ročně včetně inflace takže
žádný investiční zázrak.

Libor
12. června • 10:15

Jenže on za 70 let už v žádném případě nebude v původním továrním stavu (rozpad materiálů komponentů jako třeba měkčených plastů, gum, čalounění ap.). Navíc Superb je obyčejné spotřební auto, žádný zázrak, prostě běžný odpad, nic víc.
Ručit majetkem kvůli čemukoliv? Musel bych být blázen. Nikdy bych na ručení majetkem nepřistoupil.

JK
12. června • 15:44

Dvojkový superb byl na možnosti Škodovky docela povedené a i líbivé auto. Mělo svůj charakter a nedalo se zaměnit za žádný jiný model ve Škodovce, ani v celém koncernu. Trojka už je průser. Tam je vidět, že se dvojkou Škoda až příliš rozmáchla a tak trojka je výsledek "usazení do latě". Je nudná a zvenku vypadá lacině. Dvojka na lacinost trpěla uvnitř použitými materiály, ale zachovalá má dodnes asi největší kouzlo ze všech 3 novodobých generací Superbu. Jestli se někdy nějaký bude "sbírat" tak to bude dvojka. Jednička je jen přelepený Passat a trojka není ničím zajímavá. Je to jen taková větší Octavia. Chybí ji punc jedinečnosti v portfoliu. Ale když může chtít někdo za MBX 1,8mega, tak kdo ví, jakých bizárů se dočkáme třeba u jedničkové Octavie třeba v Laurinu. :-D:-D:-D

Libor
12. června • 10:23

Když už bych chtěl něco zakonzervovat, tak třeba Hyundai i30N Projekt C.
To je už dnes výjimečné a unikátní auto, které se bude časem jen zhodnocovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
joe
13. června • 6:53

Lenina překonzervuj - ten tu bude věky... :-D

JK
11. června • 18:59

Je to pěkný. Ale 1,8mil to hodnotu nemá. Jasně, každá věc si najde svého kupce, ale tolik peněz za něco, co není ani radost řídit. Poválenčné škodovky nejsou investice, to musí být nostalgie, jinak žádnou hodnotu nemají, na rozdíl třeba od Tater. Tatry jsou nejen krásné, ale i řidičsky úplně jinde, než škodovky.

Libor
12. června • 8:31

Vždyť ano. Tatrovky, na rozdíl od tuctových škodovek, byly skutečná auta. Jakákoli škodovka jako veterán by dnes mohla mít nějakou hodnotu max. v USA jako totální exot. Na tamní ukázku, jak by nemělo vypadat auto. Věřím, že by na ni Američané hleděli a nevěřili vlastním očím v čem všem se dá "jezdit". Na druhou stranu, když se objeví v USA nějaká tatrovka, tak zase obdivně koukají, co se také dalo ve východním bloku vyrobit.
Každopádně 99,99% Američanů ani dnes neví, že nějaká škodovka vůbec někdy existovala a existuje. Dodnes nechápu adoraci škodovky našinci. Je vidět, že nejsme jako národ světaznalí a v souvislosti se škodovkou si o sobě myslíme daleko víc, než by bylo zdrávo.

Axel Toronto (xax41)
11. června • 18:56

Uz jsem mockrat psal, ze vsichni co davaji za embecka, hundertky a jejich dalsi facelifty ty nesmyslne penize jednou zaplacou a ta auta budou znova reznout a zapadat prachem ve stodolach. Ta MBX je sice svym zpusobem vzacnost, ale jeste osklivejsi nez bezna oskliva tisicovka a neni na ni nic, proc by po ni clovek touzil. A kdyz se clovek podiva, jaka jsou z te doby za ty same penize nemecka, italska, anglicka, americka, ... auta, tak by za tohle dal opravdu maximalne tu flasku chlastu. A co se tyce zrovnatak nesmyslne precenovanych starych hodinek Prim, tak na ty bych ani neplivnul.

JK
11. června • 19:10

Tak za 2 mega se dá určitě senhat po všech stránkách zajímavější a kvalitnější vůz, ale Primky jsou cenou dost pod kvalitnější konkurencí. I Německé Glasshutte se prodávají dráž. Ano najdou se blázni, co za Diplomaty, nebo Sporty v pěkném stavu chtějí "i 10tis", ale na druhou stranu to je částka, kde většinou kvalitnější konkurence v dobrém stavu začíná. Automatické pěkné Primky koupíte do 3tis. a budete mít za směšné peníze automatické hodinky, které se mohou pyšnit faktem, že jsou jedny z mála na světě s vlastními strojky. I když konkurence byla mnohem dál. Navíc Primky z 60. let jsou poměrně elegantní a důstojně reprezentativní i dnes. Že šla kvalita všeho po roce 69 úplně do kopru je věc druhá.

Jiří Dušek
12. června • 10:48

Oni jsou Primky a Primky, jedny jsou originál a druhé ty používají pouze značku Prim a ty jsou podstatně levnější.

JK
12. června • 12:27

To vím, jedny jsou z Eltonu z Nového města a druhé někde u Frýdku MPM, ale vlastně čína - i když to si teď nejsem úplně jist, tak jim nechci křivdit. jen tuším, že nikdy neprokázali vlastní výrobu - ono se to dělá špatně bez továrny. Já jsme mluvil čistě o "ojetinách" tedy primky do roku 94, aby to dávalo smysl v kontextu s MBX a výtkami příspěvku, na který reaguju. Ty Primky, které se vyrábějí dnes pod značkou Prim 1949 Manufacture jsou kvalitou materiálů úplně jiný vesmír, než ty původní socialistické a jejich cena odpovídá faktu, že se vyrábějí v EU a nikoli v Asii, jestli jim to však někdo za ty hodinky dá, je věc druhá.

R
11. června • 17:36

za ty peníze je to ujeté...i když každá věc má svého kupce, je otázkou za kolik. a internet snese spoustu nabídek....B-]
však ono se to letos a příští rok vyčistí...:-))

Martin P.
11. června • 16:51

Věřím že někdo dá i víc.
Rozhodně ale takový oldtimer neposkytoval dobré svezení ani nový natož po xx letech. Na druhou stranu nemá celosvětový design či punc legendy. Ne to není italský , britský ,francouzský malosériový GT , spyder atd....Pro někoho jako riziková investice, že za x-xx let mu za to někdo dá víc, to je volba. Kdo se chce svést asi sáhne po lepším....

Tomas Fuk
11. června • 22:16

no uvidíme, Tatru 77, 87 bych za 5M koupil, jedničkovou 603 v perfektním stavu za dvojku taky, ale MBX za 1,8 nebo Zemanovku za 4,5 rozhodně ne

Medvěd
11. června • 16:41

Ceny některých starých Škodovek jsou v ČR vyšroubovany do nesmyslných výšin. To raději Tatru 77. Ovšem pokud to kupující akceptují.

Tomas Fuk
11. června • 22:15

to jsme ovšem na 5 míčích, to je jiná kategorie, než zbožné přání majitele MBX

OTTO
11. června • 16:17

Smysl toho auta jsem nikdy nepochopil, hezké to není (určitě to není hezčí než 4dvéřová verze) a funkční taky ne (kroucení a tak).

petr r. (petrumr)
11. června • 18:02

hezkou čtyřdveřovou s pozičkama u zadního kulatého okna jsem měl a jezdit v tom byl adrenalin prvního stupně, jednokruhový brzdy s bubnama ve předu, mechanický ostřikovač skla, nádrž ve přední deformační zoně, akorát to řízení bylo ok, ten tlumič odvedl dobrou práci a člověk se u balatonu aji v tom vyspal ve dvou.:-)

Moje jméno
15. června • 6:41

Šroubové řízení nikdy ok nebylo. Ve středu začalo mít brzo vůli a po dotažení drhlo v krajích. Naopak Gejzír byl geniální, jen ta nádobka hodně malá... jojo, ty vzpominky😉

KarelK
11. června • 16:31

Já taky ne. Raději hezkou 4dvěřovou bílou :-) Tady designérovi za mě ujela ruka a žádná vzácnost :-P

Doporučujeme

Články odjinud