V Česku je na prodej vymazlený Tatraplan. Připravte si na něj pár milionů

ijon  |  21. 08. 2020 08:24

Takže to je auto vyrobené nejspíš už v AZNP?

Odpovědět  |   | 
XiXao  |  21. 08. 2020 10:04

Zajímavá otázka. Vy zřejmě nevíte, co bylo AZNP?

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  21. 08. 2020 10:18

Proc by nevedel. Ale vy zrejme nevite, ze vyroba byla povine prevedena do skodovky( AZNP)....

Odpovědět  |   | 
ijon  |  21. 08. 2020 12:41

Tak tak, spousta informací je například zde: https://www.idnes.cz/auto/historie/tatra-600-t... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2020 18:16

A proč skončila výroba Tatraplanu? Škodováci to sabotovali a do půl roku bylo po výrobě Tatraplanu. Žádný z AZNP již nešel kvůli kvalitě na vývoz.

https://www.automobilrevue.cz/rubriky/clanky/historie/t... ...
Do jara 1951 smontovali v Kopřivnici posledních šest stovek automobilů T 600, od listopadu 1951 se jejich výroba začala rozbíhat v AZNP. Tamější pracovníci brali Tatraplan jako nechtěného vetřelce, kvalita vozů šla rapidně dolů a dříve tolik žádaný exportní artikl se stal v zahraničí prakticky neprodejným. Absurdní situace způsobená arogancí moci skončila v červnu 1952, kdy v Mladé Boleslavi zhotovili poslední z 2100 tamějších vozů T 600.

V Kopřivnici jich předtím vzniklo 4242, z nichž 2464 (tedy 58 %) šlo na export do tří desítek zemí Evropy, Asie, Afriky a Severní i Jižní Ameriky. Zejména do Rakouska (435 vozů), Číny (200), Německé spolkové republiky (195), Švédska (184), Kanady (168), Belgie (167), Švýcarska (153), Maďarska (146) a Sovětského svazu (126).

Odpovědět  |   | 
ijon  |  21. 08. 2020 19:33

To byl důvod, proč jsem se ptal, kde byl tento konkrétní kus vyroben. Popravdě ale nevím, jak to sběratelé hodnotí. Ale logicky je škodovácký Tatraplán paskvil, to že byl navíc ještě mizerně vyrobený, je už jen další shnilá třešínka na dortu.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  21. 08. 2020 12:48

Co je to proboha za nadpis, vymazlené auto? Co bude příště, vyvoněná kára? Takové vyměklé přívlastky by se u aut neměly používat.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  21. 08. 2020 12:48

Co je to proboha za nadpis, vymazlené auto? Co bude příště, vyvoněná kára? Takové vyměklé přívlastky by se u aut neměly používat.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  21. 08. 2020 12:48

Co je to proboha za nadpis, vymazlené auto? Co bude příště, vyvoněná kára? Takové vyměklé přívlastky by se u aut neměly používat.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  21. 08. 2020 12:48

Co je to proboha za nadpis, vymazlené auto? Co bude příště, vyvoněná kára? Takové vyměklé přívlastky by se u aut neměly používat.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  21. 08. 2020 12:48

Co je to proboha za nadpis, vymazlené auto? Co bude příště, vyvoněná kára? Takové vyměklé přívlastky by se u aut neměly používat.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  21. 08. 2020 12:48

Co je to proboha za nadpis, vymazlené auto? Co bude příště, vyvoněná kára? Takové vyměklé přívlastky by se u aut neměly používat.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  21. 08. 2020 12:48

Co je to proboha za nadpis, vymazlené auto? Co bude příště, vyvoněná kára? Takové vyměklé přívlastky by se u aut neměly používat.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  21. 08. 2020 12:48

Co je to proboha za nadpis, vymazlené auto? Co bude příště, vyvoněná kára? Takové vyměklé přívlastky by se u aut neměly používat.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  21. 08. 2020 12:48

Co je to proboha za nadpis, vymazlené auto? Co bude příště, vyvoněná kára? Takové vyměklé přívlastky by se u aut neměly používat.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  21. 08. 2020 12:49

Co je to proboha za nadpis, vymazlené auto? Co bude příště, vyvoněná kára? Takové vyměklé přívlastky by se u aut neměly používat.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  21. 08. 2020 13:55

Možná navoněná bída

Odpovědět  |   | 
.  |  21. 08. 2020 16:36

Když se tu auta navzájem mažou na chleba................

Odpovědět  |   | 

s autem se musíš mazlit, my co nemáme psa a kočku a manželka je v kuchyni, tak se mazlíme s autem, luxujem, leštíme, nabíjíme, tankujem, díváme se na hardisk prostě máme se rádi, ty asi nemáš rád ani počítač, si nervozní a mačkáš a boucháš. Zkus se pomazlit s autem.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  12. 09. 2020 19:50

Asi ti budu připadat jako suchar, ale mám pocit, že s autem se nemazlí, ale jezdí.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2020 12:50

Ty kontrolky na přístrojovce, hrůza

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  21. 08. 2020 21:38

Ty kontrolky jsou originál Tatra.....148, spíš mě baví jak to ten "kreativec" rozházel po palubce.
Ale káru bych nezatracoval, ve své době patřila k tomu lepšímu co se na našich silnicích pohybovalo. Kdyby mě jako malého šropa někdo svezl v Tatraplanu tak bych si asi cvrknul do trenek štěstím.

Odpovědět  |   | 
.  |  22. 08. 2020 07:18

Jezdil jsem s ním, byl to zážitek ho řídit. Navíc byl s motorem z T 603. Já měl v té době Fiat 600D.

Odpovědět  |   | 

ty kontrolky byly malé a větší, jak stím točil tak tam byl ten děrovaný plech a mohls snížit intenzitu, jak začala ŠL11 tak se předcházelo na ty šestihraný čočky a potom ty barevné čterečky.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  22. 08. 2020 09:18

Tatraplan byla taková levnější varianta T87, jejíž některé palubní desky byly stylové.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/tatra-t87-na-... ...
nebo
https://www.vvautomotive.cz/wp-content/uploads/2016/0... ...

Snad se něco podobného nestane se škodovkou pod vedením toho "jihoafričana"

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2020 12:58

Levé přední kolo vyvažovací závaží asi kvalitní pneu. A vidím jenom foto.

Odpovědět  |   | 
.  |  21. 08. 2020 16:45

Rezerva také. V čem je problém?

Odpovědět  |   | 

kdyby tam bylo olovo, tak je tam toho méně, prostě jsou to dušáky a ještě balony.

Odpovědět  |   | 
gresini  |  21. 08. 2020 17:39

Tak za 20 000,-kč a ne za 2 mega.Škaredá sračka!!!

Odpovědět  |   | 
Radil  |  21. 08. 2020 19:52

Za příspěvkem se nemusíš podepisovat a ještě s vykřičníkem.

Odpovědět  |   | 
.  |  21. 08. 2020 21:09

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  21. 08. 2020 21:41

Vážená redakce,
nedal by se ten "Véna" nějak zredukovat ? Myslím, že jednou nebo dvakrát by stačilo.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  22. 08. 2020 01:01

Chraň Bůh abych se zastával nějakého Vény. Ale všechny jeho příspěvky mají stejný čas. Nemyslím si, že text záměrně rozkopírovával. Ale systém se mu zamrzl, nešlo příspěvek odeslat tak na to jen klikal. Také se mi to již stalo, ale já měl příspěvek zopakovaný jen 3x.

Vůz dokud byl Tatrovácký, tak byl samozřejmě velmi dobrý. Škodovácké kousky byly bohužel (možná záměrně) slabé. To dnes již ale nevyřešíme. Co by dnes ale vyřešit šlo je, že ceny dnešních veteránů, replik a skoroveteránů bývají bohužel zcela záměrně a bezostyšně nadsazovány, takže část nadšenců to odradí a prostor pro spekulanty a mnohdy i podvodníky dále roste.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  22. 08. 2020 09:08

Já Vénu nepodezřívám, že by to udělal záměrně, jen pro lepší přehled jsem myslel, že by to redakce byla schopna opravit, ale třeba se pletu.
Stran těch investic a spekulantů. To máte jako se vším /s akciemi, nemovitostmi, uměním/
S tím se nedá nic moc dělat, leda to zakázat.

Odpovědět  |   | 
lethal924  |  26. 08. 2020 14:49

Redakce je tu uz asi 10 let jen od vydelavani penez, a ne od starosti o ctenare

Odpovědět  |   | 
Véna  |  12. 09. 2020 19:46

Taky jsem na to koukal jako vejr, kolikrát se můj příspěvek zobrazil. Pamatuju si, že mi prostě Android ráčil zamrznout na několik minut a ze zoufalství jsem občas klikl odeslat. U jiných diskusních platforem to může autor smazat, tady né.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zbraň ničivé síly. Má dostřel až 39 km

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zb…

Obliba techniky kopřivnické automobilky v armádním prostřední nepolevuje.

2.  2.  2021 | | 56 N/A
Daniel Fuglevič
ArmádaČeský trhTatra
Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lidové auto v ČSSR. Stála více než dům!

Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lido…

Kupé Garde a Rapid si pamatujeme všichni. Zahraničním zákazníkům však standardní specifikace nestačily, a tak se dočkali různých přestaveb. Jednu z nich Britové dokonce připravili pro československého zájemce. Za kabriolet Rapid Standard však tehdy zaplatil víc než za rodinný dům!

30.  1.  2021 | | 49 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda RapidHistorie
Největší Tatra v historii je vrtný speciál 16x8. Jeho parametry fascinují dodnes

Největší Tatra v historii je vrtný speciál …

Ničivý obr s houfnicí není zdaleka tím největším strojem, který kdy u kopřivnické automobilky vznikl.

4.  2.  2021 | | 28 N/A
David Rusol
TatraNákladní auta
Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si dnes zadáte do výroby. Jiná volba není

Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si…

Kombík s ořezanou výbavou se již dostal do konfigurátoru značky. Můžeme se tak na něj podívat o něco podrobněji.

9.  2.  2021 | | 30 N/A
Daniel Fuglevič
KonfigurátorŠkoda FabiaKombi
Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bude mít obří kufr a stylové zadní lampy

Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bud…

Škoda už naplno rozjíždí vlnu upoutávek na novou generaci Fabie. Kromě prvního snímku odhaluje i pár informací.

11.  2.  2021 | | 40 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkoda Fabia