A proč skončila výroba Tatraplanu? Škodováci to sabotovali a do půl roku bylo po výrobě Tatraplanu. Žádný z AZNP již nešel kvůli kvalitě na vývoz.
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/clanky/historie/t... ...
Do jara 1951 smontovali v Kopřivnici posledních šest stovek automobilů T 600, od listopadu 1951 se jejich výroba začala rozbíhat v AZNP. Tamější pracovníci brali Tatraplan jako nechtěného vetřelce, kvalita vozů šla rapidně dolů a dříve tolik žádaný exportní artikl se stal v zahraničí prakticky neprodejným. Absurdní situace způsobená arogancí moci skončila v červnu 1952, kdy v Mladé Boleslavi zhotovili poslední z 2100 tamějších vozů T 600.
V Kopřivnici jich předtím vzniklo 4242, z nichž 2464 (tedy 58 %) šlo na export do tří desítek zemí Evropy, Asie, Afriky a Severní i Jižní Ameriky. Zejména do Rakouska (435 vozů), Číny (200), Německé spolkové republiky (195), Švédska (184), Kanady (168), Belgie (167), Švýcarska (153), Maďarska (146) a Sovětského svazu (126).