Testovacích aut se ročně v motoristických redakcích protočí desítky, v paměti ale jich ale obvykle utkví jenom pár. Zelený Volkswagen Passat Variant je jedním z nich a teď může být váš.
Ve flotilách testovacích vozů automobilek působících v Česku se najdou kousky, které nadchnou takovým způsobem, že se opravdu těžko vracejí. Přitom to kolikrát nemusejí být exkluzivní pecky. Automobilky sestavují takové specifikace, které se po nájezdu určitého počtu kilometrů snadno prodají, kolikrát se ale ve flotile objeví i kousek, který se vymyká už na první pohled.
Jedním takovým je Volkswagen Passat Variant B8 R-Line s motorem 2.0 TSI, pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Registrován byl v srpnu 2016 společností Porsche Česká republika, která do Česka dováží vozy Volkswagen, Audi, Seat, Cupra a Volkswagen Užitkové vozy. Konkrétní kousek byl výjimečný nápadným zeleným lakem Viper green (za příplatek 65.900 Kč), který jej dělal nepřehlédnutelným.
Vůz během svých služeb novinářům navštívil i motoristické redakce našeho vydavatelství (u nás byl v březnu 2017 a měl najeto lehce přes 10.000 km) a nedlouho poté zamířil k pražskému dealerovi Auto Jarov, kde byl s necelými 15.000 ujetými kilometry nabízen k prodeji prostřednictvím programu Das WeltAuto. Obavy, že se nápadný manažerský kombík jen tak neprodá (passat byl stran barev vždycky spíše konzervativní), byly zbytečné. Vůz za 1,25 milionu korun (cena nového vozu byla 1.505.000 Kč) našel svého majitele a od té doby jsme o něm neslyšeli.
Uběhly roky a křiklavě zelený Volkswagen Passat Variant se opět objevuje na scéně. Podle prodejce, který vůz inzeruje na facebooku, má najeto 48.000 km a bylo o něj dobře pečováno. Olej v motoru byl měněn každých 8000 km, v převodovce a mezinápravové spojce po každých 15.000 km, vůz nejezdil v zimě a byl umýván pouze ručně.
Passat prošel i řadou úprav (karbonové sání REVO, downpipe Milltek, DO88 intercooler a další), díky kterým byl výkon motoru navýšen na 400 koní (původně 280 koní), dostal přední brzdy z Porsche Macan, elektronicky nastavitelné tlumiče KW, 20palcová kola Vossen Hybrid Forged či doplňky Maxton a Racingline. Zajímavostí je digitální přístrojový štít, který vůz původně neměl, přestože bylo možné jej objednat.
Není sporu o tom, že nový majitel musel do vozu nacpat ohromné množství peněz. Odpovídá tomu ale také cena, za kterou vůz nabízí – 880.000 Kč bez DPH. Zda je to hodně, nebo málo, už posuďte sami, jisté ovšem je, že na jiný takový passat nikde na světě nenarazíte.