V Česku je na prodej unikátní VW Passat. Kdysi sloužil novinářům, teď má 400 koní

Testovacích aut se ročně v motoristických redakcích protočí desítky, v paměti ale jich ale obvykle utkví jenom pár. Zelený Volkswagen Passat Variant je jedním z nich a teď může být váš.

Ve flotilách testovacích vozů automobilek působících v Česku se najdou kousky, které nadchnou takovým způsobem, že se opravdu těžko vracejí. Přitom to kolikrát nemusejí být exkluzivní pecky. Automobilky sestavují takové specifikace, které se po nájezdu určitého počtu kilometrů snadno prodají, kolikrát se ale ve flotile objeví i kousek, který se vymyká už na první pohled.

Detailing je těžká a drahá dřina. Na VW Passat si ukážeme, jak jej správně dělat

Detailing je těžká a drahá dřina. Na VW Passat si ukážeme, jak jej správně dělat

Jedním takovým je Volkswagen Passat Variant B8 R-Line s motorem 2.0 TSI, pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Registrován byl v srpnu 2016 společností Porsche Česká republika, která do Česka dováží vozy Volkswagen, Audi, Seat, Cupra a Volkswagen Užitkové vozy. Konkrétní kousek byl výjimečný nápadným zeleným lakem Viper green (za příplatek 65.900 Kč), který jej dělal nepřehlédnutelným.

Skoro nejetá Škoda Favorit je na prodej v Praze. Vypadá jako nová, cena překvapí

Skoro nejetá Škoda Favorit je na prodej v Praze. Vypadá jako nová, cena překvapí

Vůz během svých služeb novinářům navštívil i motoristické redakce našeho vydavatelství (u nás byl v březnu 2017 a měl najeto lehce přes 10.000 km) a nedlouho poté zamířil k pražskému dealerovi Auto Jarov, kde byl s necelými 15.000 ujetými kilometry nabízen k prodeji prostřednictvím programu Das WeltAuto. Obavy, že se nápadný manažerský kombík jen tak neprodá (passat byl stran barev vždycky spíše konzervativní), byly zbytečné. Vůz za 1,25 milionu korun (cena nového vozu byla 1.505.000 Kč) našel svého majitele a od té doby jsme o něm neslyšeli.

Nejkrásnější Škoda Felicia Trumf v české inzerci má ohromnou cenu. Je to ale trik

Nejkrásnější Škoda Felicia Trumf v české inzerci má ohromnou cenu. Je to ale trik

Uběhly roky a křiklavě zelený Volkswagen Passat Variant se opět objevuje na scéně. Podle prodejce, který vůz inzeruje na facebooku, má najeto 48.000 km a bylo o něj dobře pečováno. Olej v motoru byl měněn každých 8000 km, v převodovce a mezinápravové spojce po každých 15.000 km, vůz nejezdil v zimě a byl umýván pouze ručně.

Škoda konečně ukázala nejsportovnější Octavii RS. Za jedovatost se nepřiplácí

Škoda konečně ukázala nejsportovnější Octavii RS. Za jedovatost se nepřiplácí

Passat prošel i řadou úprav (karbonové sání REVO, downpipe Milltek, DO88 intercooler a další), díky kterým byl výkon motoru navýšen na 400 koní (původně 280 koní), dostal přední brzdy z Porsche Macan, elektronicky nastavitelné tlumiče KW, 20palcová kola Vossen Hybrid Forged či doplňky Maxton a Racingline. Zajímavostí je digitální přístrojový štít, který vůz původně neměl, přestože bylo možné jej objednat.

Octavia s výkonem 440 koní je na prodej v Praze. Má málo najeto a vypadá skvěle

Octavia s výkonem 440 koní je na prodej v Praze. Má málo najeto a vypadá skvěle

Není sporu o tom, že nový majitel musel do vozu nacpat ohromné množství peněz. Odpovídá tomu ale také cena, za kterou vůz nabízí – 880.000 Kč bez DPH. Zda je to hodně, nebo málo, už posuďte sami, jisté ovšem je, že na jiný takový passat nikde na světě nenarazíte.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků