V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

Michal  |  10. 08. 2019 12:15

Vejde se do 450tisíc v ambition výbavē když je to menší motor,ne kombi,ne automat jak okta od 600tisíc?

Odpovědět  |   | 
škoda  |  10. 08. 2019 13:02

Škodu Scala G-tec poznáte snadno, má orvané zadní pravé dveře a blatník.

Odpovědět  |   | 
Haftan  |  10. 08. 2019 16:07

S Octou CNG jsem najel cca 10tis km a to s verzí s plnohodnotnou benzínovou nádrží. Bylo to velmi použitelné, pokud nebyla čerpačka, neměla otevřeno, nebo prostě to člověk nechtěl řešit, jel na benzin a pohoda. Taky jsem zařil Opel Combo CNG s 9 litrovou nádrží a zavřenou CNG pumpu - cestou z Jihlavy do Prostějova jsem musel cca 3x tankovat benzin, abych měl jistotu, že tam dojedu a modlil jsem se, abych v Prostějově natankoval...Za mě pokud tam není alespoň dojezd cca 400 na benzin, tak to nemá cenu...

Odpovědět  |   | 
orval pivo  |  10. 08. 2019 16:20

O takove stresy tedy vubec nestojim. Ale ty nizke naklady bych si nechal libit.

Zajimave je, ze kdyz clovek povazuje velmi ridkou sit nabijecek za problem velmi pravdepodobne vedouci ke stejnemu stresu, hned se na nej sletnou greteni.

Odpovědět  |   | 
orval pivo  |  10. 08. 2019 16:26

Octavia G-Tec ma rezervni nadrz na 11.8 litru benzinu. Prijde mi tedy, ze by melo byt mozne pocitat s akcniem radiem zhruba 100 km. To uz by snad mohla byt nekde v takovem okoli jina plnicka CNG.

Na druhou stranu, pokud clovek jede nekam daleko, posledni co skutecne potrebuje, je jezdit po vsech certech a hledat kde natankovat.

Odpovědět  |   | 

a ještě zastavit na čerpačce, kde jsou před tebou dva autobusy které se naplní za 1hod a 15min. minimálně.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  10. 08. 2019 22:44

Autobusy dnes většinou tankují tam, kde mají větší průměr koncovky (NGV2) - ale mají i koncovku na malou pistoli - a tam to bude nadlouho.

Potkal jsem se v Jihlavě s autobusem (každý jsme měli svůj stojan), autobus přijel později a odjel dříve (pravda, dobíral nějakých 45kg - nádrže má na 180) - takže pokud nebere z malé pistole, určitě nebude doplna tankovat hodinu, ale spíš nějakých 10 minut.

Pro zajímavost jsem autobusáka trochu vyzpovídal - městské CNG autobusy jim berou nějakých 32kg/100km, nafťáky cca 45l/100km - takže ekonomicky je to hodně zajímavé.

Nepříjemnost je nutnost celkem často měnit drahé svíčky - 6ks vychází na 18.000Kč (každá svíčka má i zapalovací cívku), interval cca 35.000km (což najedou za 2 měsíce).

Raketa je, když u starších autobusů (10-11 let) odejde řídící jednotka - to je prý nějakých 110.000Kč. Ale zase s ohledem na najeté kilometry a dosaženou úsporu oproti naftě to nic zásadního není.

Odpovědět  |   | 

to nezáleží od koncovky, ale od plničky, autobus na cng je aji dražší a to není jen investice do autobusu, ale na dílně a umývárně atd, musí být topení a odvětrávání které je schváleno na cng provoz. Nejhorší je na tom, že ojetina je to neprodejný a svíčka je to nejmenší co se tam mění, třeba iveco má směšovač kde se nemůže vyměnit jen membrána, ale jenom celek. Zajed si do kotojed a jestli autobus tam nabere cng za méně jak 40 min, tak máš oběd zdarma.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  11. 08. 2019 15:03

Zrovna Kotojedy se dívám, že mají pouze pistoli pro osobáky, to je celý problém. Naštěstí mají aspoň 2 :)

Tady na Ostravsku byla před nějakým měsícem "kalamita", když někde u Opavy neměli zprovozněnou plničku pro autobusy a ty jezdily tankovat po okolí, kde se dalo... Nezažil jsem, říkal mi pan Mateřánka z Innogy, který řeší nové klienty na CNG tankovací kartu.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  06. 10. 2019 21:43

Autobus za 45litru nafty určitě nejezdí. Do 40litru nafty se vejde kamion plne naložený 30tunama nákladu. Bez nákladu jezdí do 30litru

Odpovědět  |   | 
Adam  |  18. 10. 2019 07:19

Srovnávat kamion co jezdí štreky a jede stovky kilometrů v kuse, s městským autobusem, co zastavuje a rozjíždí se každých 700 metrů... No to jsme podle mě někde jinde

Crossway LE12 má na Třinecku dlouhodobou spotřebu podle typu řidiče 25 - 29 litrů, SORy na CNG mají spotřebu 21 - 23 kg.

Na Olomoucku je ta spotřeba menší o cca 20 %, na Šumpersku o totéž, ale vyšší.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  10. 08. 2019 22:38

A kdy jste tuhle cestu s Oplem absolvoval? To muselo být před mnoha lety, dnes máte v Jihlavě 2x CNG, dále lze tankovat ve Velkém Meziříčí (nutno sjet z dálnice), na D1 u Devíti křížů, pár čerpaček v Brně, dále na Rohlence, kousek od Vyškova a pak tedy ten Prostějov.

Před 5 lety bylo v ČR 75 veřejných plniček, před 10 lety 23, tzn. před rokem 2010 bych věřil tomu, že nejbližší na trase je ten Prostějov.

Dnes existuje několik aplikací pro mobil s možností navigace k libovolné CNG stanici, platit lze CNG kartou - tzn. většinou natankujete nonstop.

Máme auto na CNG cca půl roku - Zafira B 1.6T, dojezd reálně 300-400km (podle toho, kolik do nádrže dostanu + zda couračky po městě nebo delší trasy), na benzín je nádrž 15 litrů (tzn. reálně necelých 200km při nonstop jízdě). A plničku 5km od domu, to je velká výhoda (jsou místa, kde by člověk musel jezdit 30-40km k nejbližší stanici). Jinak není problém, zatím si auto velmi pochvaluji.

Odpovědět  |   | 

každý není dálniční jezdec, na to máme železnici snad?

Odpovědět  |   | 
Mirda  |  11. 08. 2019 13:20

Ty si dobry magor

Odpovědět  |   | 
Ada je zase tady  |  18. 06. 2020 23:07

a na kratší štreky taxi

Odpovědět  |   | 
Haftan  |  11. 08. 2019 08:11

Ano, je to rok cca 2010 - věřím, že je to jiné, od té doby jsem pak jezdil ještě tou Octou a tam se mi stalo snad 1x, že bych dojížděl na benzin. Je to spíše o tom, zda se mi to chce řešit Měl jsem kdysi auto (2007) na LPG, čerpaček habakuk, nebyl problém. Stejně mě to začalo časem štvát, že to musím řešit a více přemýšlet, než majitel benzinu/nafty. V ČR celkem OK, ale při cestě k moři to už byl docela "projekt", abych dodržel cestu "za levno". Už bych to nechtěl, možná CNG s nádrží cca 20-30 litrů - pak bych nad tím zase zapřemýšlel.

Odpovědět  |   | 
komik  |  11. 08. 2019 14:32

My máme v několika autech LPG místo rezervy, pak má nádrž 55-70l, dle průměru pův. rezervního kola. Spotřeba 8-10l dle auta a profilu +standardní nádrž. CNG chápu v dodávkách a větších autech, kde ty kila navíc nejsou poznat. U této třídy, navíc s 3valcem, ktery je tak víc zatíženy.. :(.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  11. 08. 2019 15:15

Taky jsem na LPG odjezdil hromadu kilometrů (3 přestavěná auta), je to proti benzínu velká paráda z hlediska nákladů (pokud je LPG uděláno dobře, což se zadařilo vždy - nehledal jsem nejlevnější řešení a sháněl reference).

Zafiru jsem původně chtěl 1.8 103kW a přestavět na LPG, ale dostal jsem nabídku na 10 let staré auto s továrním CNG a motorem 110kW, tak jsem neodolal :) Výhodou jsou ještě nižší náklady, než LPG (o cca 20-30hal/km při započtení benzínu na startování), nevýhoda méně stanic (aktuálně je v ČR skoro 200 plniček, jen jsou ještě bílá místa) a menší dojezd.

Ta Zafira B má nádrže na 19kg, novější model Tourer snad na 23kg při lehce nižší spotřebě, tam už problém není - 400km dáte prakticky vždy, na delší trasy se bude dát dostat nad 450km.

Rekordman je VW Caddy, ten má snad 37kg -> dojezd klidně 800km.

Odpovědět  |   | 
Haftan  |  11. 08. 2019 21:13

Tak s tou generací o které píšete jsem jel také párkrát a jela moc hezky, co se dynamiky týká, docela překvapila, za cca 150tis km, které najezdila ve firmě jsem neslyšel o nějakých dramatických servisních nákladech...Ať slouží

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  01. 10. 2019 04:11

Ja si myslim kluci, že nejlepši na plyn je fakt sporak a ne auto.
Je to muj odborný pohled na věc , protože nejakz patek jsem s tim jezdil. A reknu vám proč.
I když to technicky není radny problém, jakonáhle se to začne prodávat ten G-tec, nebo jak to voznacili, tak vám soudruzi v čeku , nemluve na slovenku poradne vosolí SPD, když víte co to je - spotřební daň- a jste skončili s filozófii, "skoro zadara"
to jsme akože slovania ...

Odpovědět  |   | 
paja  |  10. 09. 2019 20:06

Chci taky koupit g-tec jen nevím jestli octavie 1,5 G-tec v automatu nebo Kamiq 1.0 , 3-valcovy, manuál 7.st. (bude v prodeji v prubehu listopadu). Potřebuji poradit kdo v tom má praxi. Zatím jsem auto na plyn LPG či CNG neměl.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 08. 2019 14:17

Pokud je instalována nádrž na 9 l tak jste na tom jako většina "levnějších" elektromobilů. Je to dobrá průprava až ty spalováky zakážou (rozumněj zdaní tak, že to obyčejný zaměstnanec nebude schopen zaplatit).

Odpovědět  |   | 
Mára  |  12. 08. 2019 11:43

Mám Zafiru tourer CNG. Nádrž na benzín cca15 l.
Zatím jsem neměl v rámci ČR sebemenší problém. Čerpaček je tu celkem dost stačí si jen stáhnout apku do mobilu a vše se dá krásně naplánovat. Dojezd na CNG mám cca 400 km. Když zbývá 100km dojezd kliknu na apku a nechám se na trase navigovat na čerpačku cng. Jak jednoduché. Jezdím za 5 kg/dálka, 6kg/město. Nemůžu jinak než chválit. Jediný problém je Chorvatsko rám mohu jen na Istrii, mají tam pouze 2 čerpačky. Jinak západní Evropa úplně v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  01. 10. 2019 04:13

no a na sk máme ledac prd ne cerpacky, a to nemluve na východe, tady tak akorát mor ošípaných- vymláti vam i ty svině

Odpovědět  |   | 
Weigel  |  13. 08. 2019 00:09

Za první republiky byla norma že vozidlo musí mít dojezd na nádrž 400 km.
Pokud by mělo auto nádrže na plyn a benzín tak já bychto dělil dojezd na 400 a 400.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 08. 2019 18:22

Mne to pride ako pokus postavit auto so spalovacim motorom, ktore bude mat dojazdove nevyhody elektromobilu :)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 08. 2019 13:10

No tak zase... který elektromobil v této ceně dojede na jedno nabití přes 600km? Výhodou oproti klasickému spalováku je nízká cena za provoz a oproti EV zase rychlé tankování.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  10. 08. 2019 20:57

keď dobre rátam, tak na necelých 9l benzínu si skala trufne na 220km, tak to by som chcel vidieť.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  10. 08. 2019 22:13

Titulka k clanku akoby tam bolo napisane AMG... A to len geforce

Odpovědět  |   | 
Hovno69  |  10. 08. 2019 23:38

Nevim co děláte já vidím svalů v Česku skoro všude

Odpovědět  |   | 
Foxik  |  11. 08. 2019 09:42

Jezdit s bombou tlakovanou na 200 atmosfer muze jen sebevrah. Ja si jezdim s hondickou co papa 8 litru lpg je to atmosferak a ma 140kw. A je to velky kombik v kterem se dva pohodlne vyspi. A ojeta stala ctvrtinu. Takze za me nemam zajem.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  11. 08. 2019 10:00

Tebe - buzno s hondickou - se taky nikdo na nic neptal.

Odpovědět  |   | 
Foxik  |  11. 08. 2019 15:04

Pepa
Tahni do prdele jantar.

Odpovědět  |   | 
cbf  |  11. 08. 2019 16:33

V prdeli je obsazeno. Uz tam stoji a kazdý z nich zabira dve parkovaci mista: 2AY 7338 a 4ST 9870. Doufám, ze brzo potahnou dal. Taky bych chtel zaparkovat.

Odpovědět  |   | 
čert  |  11. 08. 2019 17:30

Jó, jsou to štětky fialový napudrovaný. Taky jich na parkovišti pár takových máme.

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  01. 10. 2019 04:17

kluci neserte se, není nad DIESEL 3,0 L biturbo, to ostani jsou jenom s (h)račky

Odpovědět  |   | 
vdsvds  |  09. 06. 2020 18:31

Tak psát "jezdim s hondickou co papa" je homose-uální.

Odpovědět  |   | 
vfffffff  |  11. 08. 2019 15:23

gghhjjjjjj

Odpovědět  |   | 
jenicek54  |  11. 08. 2019 18:53

to je Pochcala

Odpovědět  |   | 
Vendys  |  24. 08. 2019 20:12

To CNG asi super, nicméně cena pomalu roste.......

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  01. 10. 2019 04:15

to je to klluci poroste cenaa pok bolsevik nedrbe na to se ješte spotrební dan a jste tam kde jste nechteli ...

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  02. 09. 2019 20:46

Jako ušetřeno na spotřebě je, ale horší je, jak dojde na servis.
CNG:
Když není original, tak přestavba 40000 - 60000kč
Nová bomba 15000-30000

LPG:
Přestavba sekvenční 4 válec - 18000-30000
Nová bomba v REZERVĚ 3000-6000

To jen takový nástřel. A to nepočítám revize a různé součástky.
LPG výjde mnohem levněji, jak příjde na servis.

Další vě je, že LPG stojí 15kč a CNG 28kč.

Odpovědět  |   | 
paja  |  10. 09. 2019 20:17

CNG je novější technologie než LOG a nejvetsi servis je po 100 tis. km. pripadna vymena nadrzi pokud si teda koupíš nové auto. CNG je stlaceny plyn a LPG skapalneny plyn. Takže CNG je bezpečnější než LPG. Je to pravda?

Odpovědět  |   | 
eFeFeF  |  18. 09. 2019 23:33

CNG je stlačený Zemný plyn, v nádrži je v plynnom skupenstve a tlak v nádrži je až cca 300 barov.
LPG je skvapalnený ropný plyn (Propan a Butan), v nádrži je v kvapalnom skupenstve a tlak v nádrži je do cca 10 barov (v lete na slnku), bežne cca 5 barov, v mrazoch cca 1 bar.

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  01. 10. 2019 04:19

to jsou všechno keci, radna enviro ci co to furt melou , když neprestnanou jezdit ci olout lode co spaluji mazut, mužeme se tady v EU s promintim posr..

Odpovědět  |   | 
Jindra  |  20. 10. 2019 15:09

Před velmi krátkou dobou (3 týdny) jsme si pořídil nový vůz. Nechal jsem si do něj nainstalovat LPG. Cena přestavby 38000,- Kč. Mám tedy jen velmi krátkou zkušenost. Přesto mohu říci následující: cena LPG, kterou platím je od 12,5 do 13,10 Kč za litr. Spotřebu mám od 10,2 do 11,5 litrů na 100 km + cca 1,33 litru benzínu N95 na 100 km - každá 5-tý vstřik je benzín. takže ačkoliv jsem již najel, téměř 2 800 km, tak benzín jsem tankoval jen jednou. Dojezd na nádrž plynu (LPG) jsem ještě nezjistil, ale už jsem na 500 km na nádrž plynu a vždy jsem jen dotankoval do plné. Nádrž na LPG je umístěna pod autem místo rezervy, takže objem kufru se mi nezmenšil. Objem nádrže LPG mám 60 litrů + objem nádrže na benzín mám 65 litrů. Odhadovaný dojezd na obě plné nádrže je cca 1250 km. Zatím jsem spokojen, protože takto ujedu 1 km za 1,71 Kč. To jsou jen přímé náklady. Uvidíme co bude dál. Jak říkám, mám to auto jen 3 týdny!!!

Odpovědět  |   | 
abc  |  10. 01. 2020 13:23

Spotřeba u LPG je stejná jako kdybys jel na benzín + cca 10%. Tzn. když budu jezdit na benzín za 8 l/100 km, na LPG za cca 9 l/100 km.

U CNG:
Pokud jezdíš na benzín 8 l/100 km, na CNG je to děleno 2 = 4 kg CNG na 100 km.
CNG má oktanové číslo 130, tudíž jej nemůžeš porovnávat s LPG ani s benzínem.

https://www.eon.cz/radce/je-lepsi-lpg-nebo-cng...

Odpovědět  |   | 
JB  |  10. 01. 2020 19:59

I když před přestavbou na LPG jsem měl informace,že spotřeba stoupne o 10-15%,skutečnost je spotřeba téměř stejná jako na benzin!!! Dlouhodobě jsem měl spotřebu na benzin 7,4 Lt/100Km, na plyn jezdím mezi 7-8 litry LPG(průměr asi 7,5l LPG. Myslím že je to méně častým řazením!!! Nevím jaké oktanové číslo má LPG ale tam kde jsem řadil 2-3 to bere v pohodě 3-4. V mírnějších stoupáních v klidu 4-5 stupeň.Čili řadím méně často,směrem dolů vždy s meziplynem(blbý zvyk) a přesto je spotřeba dobrá......trochu taky asi hraje roli kvalita LPG.Hlavně nechápu proč se tu furt řeší CNG, LPG je daleko lepší (váha nádrže,tlak,počet čerpaček atd...)! Jasně,taky záleží na voze a typu motoru.....

Odpovědět  |   | 
JB  |  10. 01. 2020 19:59

I když před přestavbou na LPG jsem měl informace,že spotřeba stoupne o 10-15%,skutečnost je spotřeba téměř stejná jako na benzin!!! Dlouhodobě jsem měl spotřebu na benzin 7,4 Lt/100Km, na plyn jezdím mezi 7-8 litry LPG(průměr asi 7,5l LPG. Myslím že je to méně častým řazením!!! Nevím jaké oktanové číslo má LPG ale tam kde jsem řadil 2-3 to bere v pohodě 3-4. V mírnějších stoupáních v klidu 4-5 stupeň.Čili řadím méně často,směrem dolů vždy s meziplynem(blbý zvyk) a přesto je spotřeba dobrá......trochu taky asi hraje roli kvalita LPG.Hlavně nechápu proč se tu furt řeší CNG, LPG je daleko lepší (váha nádrže,tlak,počet čerpaček atd...)! Jasně,taky záleží na voze a typu motoru.....

Odpovědět  |   | 
zub  |  26. 09. 2019 11:43

Chci vidět tu cenu pod 1kč.
Trochu jsem zpovídal kamaráda co má tovární CNG v Caddy.
má náklady 1,60kč v porovnání s mým těžším Espace s dodatečným LPG, kde jezdím pod 2kč i v zimě to není žádná hitparáda.
Vysoká spotřeba oleje nebude asi problém CNG,
ale spíš klasika koncernu VW.

Odpovědět  |   | 
zub  |  26. 09. 2019 12:02

po 110 000 první velký servis LPG - repas vstřikovačů za 2000kč

Odpovědět  |   | 
lazywriter  |  19. 10. 2019 12:53

Asi záleží jak moc to má naložený. Já s CNG Golfem po dálnici jezdím za 4,5kg/100km (při ceně 27 Kč za kg). Kolegové teď jeli ve dvou s Octavií kombíkem 200 km po okreskách za 3,5kg/100km (tj. za 95 halířů na kilometr). A rozhodně to nijak nešetřili.

Odpovědět  |   | 
JB  |  10. 10. 2019 11:17

Tak to tu pročítám,ty názory a dobře se bavím.Proč? Mám malé divoké autíčko (68kW) které mi dělá jenom samou radost. Je deset let staré a splňuje všechny mé představy o autě. Je rychlé(175km/h stačí),má klimošku a 8 airbagů,el.okna a víc nepotřebuju. Tu klimu ani nepoužívám,je tam zbytečná. No je tu řeč o plynu a dojezdu. Tak k věci.....jezdím rok na LPG,najel jsem zatím jen 12000km (bez jediné závady).Benzin jsem kupoval dvakrát za 500Kč,jednou jsem dojížděl 180km(z dovolené) na benzin a ještě mi tak 8-10 litrů zbývá v nádrži. Jezdím za korunu(pro rejpaly asi 1,07Kč) a na obě plné nádrže mám dojezd 1100 kilometrů. Potřebuju k něčemu nějakou novou škodovku na CNG ???
Celkové investice včetně gum,tlumičů,výfuku a drobností 135000Kč. Najeto zatím 27 tisíc.

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  08. 11. 2019 18:06

Já mám větší divoké autíčko, 102kw a taky mi dělá radost Je 15let staré a také splňuje mé představy o rodinném kombíku (rodinu čekáme). Je rychlé cirka 225km/h, to na raich stačí..... Má dvouzónovou digi klimu a využívám jí celoročně, abs/asr/esp, elektrické okna i zrcátka, prémiové audio od bouse, cd měnič, 10bagů, tempomat, ovládání na volantu a další blbiny co kupodivu užiju. Je to diesel a já jsem s ním najel cca 100tis. km. Celkově má čtvrt míče. Dojezd na 60l nádrž mám cca taky 1100km. Náklady na 1km mám cca 2kačky, jezdím převážně dálnice a město. Také nepotřebuji škodovku na lpg (škodovku, bych si již nikdy nepořídil), dokud tu budou starý paštiky na dehet, co si moc na údržbu nepotrpí (pak už lpgčku podlehnu, ale pouze tovární zástavbě). Celková investice je obdobná, za těch 7let co to mám i s nákupkou, další sadou alu kol a cz doklady těch 130 talířů. Jen těch sad pneu a dílů bylo podstatně víc

Odpovědět  |   | 
JB  |  09. 11. 2019 10:56

Jo,o tom jsem v podstatě psal a neměl jsem v úmyslu se nijak chlubit. Starší auto udělá úplně stejné služby jako nové a člověk ušetří až 3/4 částky proti pořízení nového. Pochopitelně se musí trochu starat ale za ty prachy to stojí! Mám za život v pořadí 37(slovy třicáté sedmé) auto,vždy jsem si dělal sám údržbu a vždy jsem v pohodě dojel. Předposlední v pořadí bylo nové(chtěl jsem si to zkusit) a mimo vůně novoty a menší hlučnosti nebyl žádný rozdíl. Mimo náplní jsem za 9 let vyměnil jednu žárovku. Nemělo jedinou závadu,najel jsem 50 000km a prodělal jsem na něm 300 000 Kč. Teď mám stejně staré,stejnou značku ale jiný typ a do smrti budu litovat koupě toho nového.Jinak k tomu LPG.....byl jsem nedávno na STK,poprvé s plynem a mechanik se ptal jestli je to tovární zástavba ,no asi tam moc plyňáků ještě nejezdí! Smál jsem se když jsem včera četl nějaký článek jak porovnávali nový a deset jet starý mercedes. Moc rozdílů nenašli. Snad jen v ceně a interieru. Nový za 3 mega a starý za 30 litrů !!! Co k tomu dodat? I kdyby byl za 300 litrů(ten starší),pořád udělá stejné služby jako ten nový. Doveze bezpečně kam potřebujeme a ten nový? Jen snobizmus a lidská blbost a to platí pochopitelně u všech značek. Stejné jako u gum. Každý rok fronty v pneuservisech,zbytečný nervy a prachy. Koupil jsem nové disky+zimáky,obuli,vyvážili a přivezli až domů za 8500Kč. Za rok ušetřím na servisu 1500-2000 korun a disky vydrží v pohodě i další sadu gum za pár let. Takže lehké počty....
A zpátky k tomu LPG, jezdil jsem tak za 7,4lt benzinu v průměru (mám rád spíš sportovní jízdu,jezdím brzda-plyn) i když autíčko umělo v klidu venku i za 4,8. Skončil jsem s prací a plánoval víc jezdit. Něco jsem si o tom zjistil a šel do té přestavby. Teď jezdím tak 3-4x za měsíc nakupovat ven(Německo,Polsko), najedu v průměru 150km tam a zpět a ještě za měsíc ušetřím pěknejch pár stovek (spíš tisíc). K tomu courání po Česku a za měsíc ušetřím proti benzinu zhruba 13 stovek. Za deset let (životnost nádrže na LPG) je auto komplet zaplaceno. A nakonec jen perlička. V létě k moři za 1200kč tam a zpět, s couráním na místě 1500kč. Ceny o čtvrtinu nižší než v Česku, moře i vzduch o čtvrtinu studenější než na jihu !!! A to mi jako dědkovi vyhovuje.......pojedu zas )

Odpovědět  |   | 
modrý krokodyýl  |  13. 06. 2020 07:37

velký souhlas Honzo,. Taky mám autíčko 120kW v naftě a na 75l nádrž dojedu při klidné jízdě kolem 1500km. Jediný problém je DPF. Ale nijak podstatný. Ve 240000jsem ho nechl vypláchnout, teď mám skoro 300tis km a asi budu mít dalších , než si na důchod koupím obytňák(samozřejmě naftový). Ten si pak zkombinuju s plynem a bude vystaráno. Škoda, že se nedělají i motorky v naftě. Mám 3 a všechny jsou benzínové. To mě štve. Nafta je prostě nafta a přes to vlak nejede.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  20. 12. 2019 22:20

ono je to hezké a lákavé. Ujet 1000km reálně za 1000kč je boží. Nicméně, podle zkušeností s Octavií 3 CNG (1.4TSi, 86kW) je to zatím takové rozpačité. Potřebuje to benzín, takže to má dojezd tak půl naplůl plyn/benzín. Když člověk jede kde to nezná, raději jede na benzín (protože nemá čas hledat kde natankovat), takže výhody rychle mizí. A dojezd na plyn 300km také není nic super, na dlouhé trase se zase musí tankovat a opět benzín. Chtělo by to přestat o oktávii přemýšlet jako o suplu stěhováku a využít ten obří prostor pro nádrž. Takových 700km+ na CNG by byl ideál a řekněme těch 300 na benzín. Pak to bude fungovat tak, jak si všichni malují.

Odpovědět  |   | 
Nosi  |  08. 03. 2020 16:43

Zázrak 😂😂😂

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry