V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

Michal  |  10. 08. 2019 12:15

Vejde se do 450tisíc v ambition výbavē když je to menší motor,ne kombi,ne automat jak okta od 600tisíc?

Odpovědět  |   | 
škoda  |  10. 08. 2019 13:02

Škodu Scala G-tec poznáte snadno, má orvané zadní pravé dveře a blatník.

Odpovědět  |   | 
Haftan  |  10. 08. 2019 16:07

S Octou CNG jsem najel cca 10tis km a to s verzí s plnohodnotnou benzínovou nádrží. Bylo to velmi použitelné, pokud nebyla čerpačka, neměla otevřeno, nebo prostě to člověk nechtěl řešit, jel na benzin a pohoda. Taky jsem zařil Opel Combo CNG s 9 litrovou nádrží a zavřenou CNG pumpu - cestou z Jihlavy do Prostějova jsem musel cca 3x tankovat benzin, abych měl jistotu, že tam dojedu a modlil jsem se, abych v Prostějově natankoval...Za mě pokud tam není alespoň dojezd cca 400 na benzin, tak to nemá cenu...

Odpovědět  |   | 
orval pivo  |  10. 08. 2019 16:20

O takove stresy tedy vubec nestojim. Ale ty nizke naklady bych si nechal libit.

Zajimave je, ze kdyz clovek povazuje velmi ridkou sit nabijecek za problem velmi pravdepodobne vedouci ke stejnemu stresu, hned se na nej sletnou greteni.

Odpovědět  |   | 
orval pivo  |  10. 08. 2019 16:26

Octavia G-Tec ma rezervni nadrz na 11.8 litru benzinu. Prijde mi tedy, ze by melo byt mozne pocitat s akcniem radiem zhruba 100 km. To uz by snad mohla byt nekde v takovem okoli jina plnicka CNG.

Na druhou stranu, pokud clovek jede nekam daleko, posledni co skutecne potrebuje, je jezdit po vsech certech a hledat kde natankovat.

Odpovědět  |   | 

a ještě zastavit na čerpačce, kde jsou před tebou dva autobusy které se naplní za 1hod a 15min. minimálně.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  10. 08. 2019 22:44

Autobusy dnes většinou tankují tam, kde mají větší průměr koncovky (NGV2) - ale mají i koncovku na malou pistoli - a tam to bude nadlouho.

Potkal jsem se v Jihlavě s autobusem (každý jsme měli svůj stojan), autobus přijel později a odjel dříve (pravda, dobíral nějakých 45kg - nádrže má na 180) - takže pokud nebere z malé pistole, určitě nebude doplna tankovat hodinu, ale spíš nějakých 10 minut.

Pro zajímavost jsem autobusáka trochu vyzpovídal - městské CNG autobusy jim berou nějakých 32kg/100km, nafťáky cca 45l/100km - takže ekonomicky je to hodně zajímavé.

Nepříjemnost je nutnost celkem často měnit drahé svíčky - 6ks vychází na 18.000Kč (každá svíčka má i zapalovací cívku), interval cca 35.000km (což najedou za 2 měsíce).

Raketa je, když u starších autobusů (10-11 let) odejde řídící jednotka - to je prý nějakých 110.000Kč. Ale zase s ohledem na najeté kilometry a dosaženou úsporu oproti naftě to nic zásadního není.

Odpovědět  |   | 

to nezáleží od koncovky, ale od plničky, autobus na cng je aji dražší a to není jen investice do autobusu, ale na dílně a umývárně atd, musí být topení a odvětrávání které je schváleno na cng provoz. Nejhorší je na tom, že ojetina je to neprodejný a svíčka je to nejmenší co se tam mění, třeba iveco má směšovač kde se nemůže vyměnit jen membrána, ale jenom celek. Zajed si do kotojed a jestli autobus tam nabere cng za méně jak 40 min, tak máš oběd zdarma.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  11. 08. 2019 15:03

Zrovna Kotojedy se dívám, že mají pouze pistoli pro osobáky, to je celý problém. Naštěstí mají aspoň 2 :)

Tady na Ostravsku byla před nějakým měsícem "kalamita", když někde u Opavy neměli zprovozněnou plničku pro autobusy a ty jezdily tankovat po okolí, kde se dalo... Nezažil jsem, říkal mi pan Mateřánka z Innogy, který řeší nové klienty na CNG tankovací kartu.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  06. 10. 2019 21:43

Autobus za 45litru nafty určitě nejezdí. Do 40litru nafty se vejde kamion plne naložený 30tunama nákladu. Bez nákladu jezdí do 30litru

Odpovědět  |   | 
Adam  |  18. 10. 2019 07:19

Srovnávat kamion co jezdí štreky a jede stovky kilometrů v kuse, s městským autobusem, co zastavuje a rozjíždí se každých 700 metrů... No to jsme podle mě někde jinde

Crossway LE12 má na Třinecku dlouhodobou spotřebu podle typu řidiče 25 - 29 litrů, SORy na CNG mají spotřebu 21 - 23 kg.

Na Olomoucku je ta spotřeba menší o cca 20 %, na Šumpersku o totéž, ale vyšší.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  10. 08. 2019 22:38

A kdy jste tuhle cestu s Oplem absolvoval? To muselo být před mnoha lety, dnes máte v Jihlavě 2x CNG, dále lze tankovat ve Velkém Meziříčí (nutno sjet z dálnice), na D1 u Devíti křížů, pár čerpaček v Brně, dále na Rohlence, kousek od Vyškova a pak tedy ten Prostějov.

Před 5 lety bylo v ČR 75 veřejných plniček, před 10 lety 23, tzn. před rokem 2010 bych věřil tomu, že nejbližší na trase je ten Prostějov.

Dnes existuje několik aplikací pro mobil s možností navigace k libovolné CNG stanici, platit lze CNG kartou - tzn. většinou natankujete nonstop.

Máme auto na CNG cca půl roku - Zafira B 1.6T, dojezd reálně 300-400km (podle toho, kolik do nádrže dostanu + zda couračky po městě nebo delší trasy), na benzín je nádrž 15 litrů (tzn. reálně necelých 200km při nonstop jízdě). A plničku 5km od domu, to je velká výhoda (jsou místa, kde by člověk musel jezdit 30-40km k nejbližší stanici). Jinak není problém, zatím si auto velmi pochvaluji.

Odpovědět  |   | 

každý není dálniční jezdec, na to máme železnici snad?

Odpovědět  |   | 
Mirda  |  11. 08. 2019 13:20

Ty si dobry magor

Odpovědět  |   | 
Haftan  |  11. 08. 2019 08:11

Ano, je to rok cca 2010 - věřím, že je to jiné, od té doby jsem pak jezdil ještě tou Octou a tam se mi stalo snad 1x, že bych dojížděl na benzin. Je to spíše o tom, zda se mi to chce řešit Měl jsem kdysi auto (2007) na LPG, čerpaček habakuk, nebyl problém. Stejně mě to začalo časem štvát, že to musím řešit a více přemýšlet, než majitel benzinu/nafty. V ČR celkem OK, ale při cestě k moři to už byl docela "projekt", abych dodržel cestu "za levno". Už bych to nechtěl, možná CNG s nádrží cca 20-30 litrů - pak bych nad tím zase zapřemýšlel.

Odpovědět  |   | 
komik  |  11. 08. 2019 14:32

My máme v několika autech LPG místo rezervy, pak má nádrž 55-70l, dle průměru pův. rezervního kola. Spotřeba 8-10l dle auta a profilu +standardní nádrž. CNG chápu v dodávkách a větších autech, kde ty kila navíc nejsou poznat. U této třídy, navíc s 3valcem, ktery je tak víc zatíženy.. :(.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  11. 08. 2019 15:15

Taky jsem na LPG odjezdil hromadu kilometrů (3 přestavěná auta), je to proti benzínu velká paráda z hlediska nákladů (pokud je LPG uděláno dobře, což se zadařilo vždy - nehledal jsem nejlevnější řešení a sháněl reference).

Zafiru jsem původně chtěl 1.8 103kW a přestavět na LPG, ale dostal jsem nabídku na 10 let staré auto s továrním CNG a motorem 110kW, tak jsem neodolal :) Výhodou jsou ještě nižší náklady, než LPG (o cca 20-30hal/km při započtení benzínu na startování), nevýhoda méně stanic (aktuálně je v ČR skoro 200 plniček, jen jsou ještě bílá místa) a menší dojezd.

Ta Zafira B má nádrže na 19kg, novější model Tourer snad na 23kg při lehce nižší spotřebě, tam už problém není - 400km dáte prakticky vždy, na delší trasy se bude dát dostat nad 450km.

Rekordman je VW Caddy, ten má snad 37kg -> dojezd klidně 800km.

Odpovědět  |   | 
Haftan  |  11. 08. 2019 21:13

Tak s tou generací o které píšete jsem jel také párkrát a jela moc hezky, co se dynamiky týká, docela překvapila, za cca 150tis km, které najezdila ve firmě jsem neslyšel o nějakých dramatických servisních nákladech...Ať slouží

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  01. 10. 2019 04:11

Ja si myslim kluci, že nejlepši na plyn je fakt sporak a ne auto.
Je to muj odborný pohled na věc , protože nejakz patek jsem s tim jezdil. A reknu vám proč.
I když to technicky není radny problém, jakonáhle se to začne prodávat ten G-tec, nebo jak to voznacili, tak vám soudruzi v čeku , nemluve na slovenku poradne vosolí SPD, když víte co to je - spotřební daň- a jste skončili s filozófii, "skoro zadara"
to jsme akože slovania ...

Odpovědět  |   | 
paja  |  10. 09. 2019 20:06

Chci taky koupit g-tec jen nevím jestli octavie 1,5 G-tec v automatu nebo Kamiq 1.0 , 3-valcovy, manuál 7.st. (bude v prodeji v prubehu listopadu). Potřebuji poradit kdo v tom má praxi. Zatím jsem auto na plyn LPG či CNG neměl.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 08. 2019 14:17

Pokud je instalována nádrž na 9 l tak jste na tom jako většina "levnějších" elektromobilů. Je to dobrá průprava až ty spalováky zakážou (rozumněj zdaní tak, že to obyčejný zaměstnanec nebude schopen zaplatit).

Odpovědět  |   | 
Mára  |  12. 08. 2019 11:43

Mám Zafiru tourer CNG. Nádrž na benzín cca15 l.
Zatím jsem neměl v rámci ČR sebemenší problém. Čerpaček je tu celkem dost stačí si jen stáhnout apku do mobilu a vše se dá krásně naplánovat. Dojezd na CNG mám cca 400 km. Když zbývá 100km dojezd kliknu na apku a nechám se na trase navigovat na čerpačku cng. Jak jednoduché. Jezdím za 5 kg/dálka, 6kg/město. Nemůžu jinak než chválit. Jediný problém je Chorvatsko rám mohu jen na Istrii, mají tam pouze 2 čerpačky. Jinak západní Evropa úplně v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  01. 10. 2019 04:13

no a na sk máme ledac prd ne cerpacky, a to nemluve na východe, tady tak akorát mor ošípaných- vymláti vam i ty svině

Odpovědět  |   | 
Weigel  |  13. 08. 2019 00:09

Za první republiky byla norma že vozidlo musí mít dojezd na nádrž 400 km.
Pokud by mělo auto nádrže na plyn a benzín tak já bychto dělil dojezd na 400 a 400.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 08. 2019 18:22

Mne to pride ako pokus postavit auto so spalovacim motorom, ktore bude mat dojazdove nevyhody elektromobilu :)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 08. 2019 13:10

No tak zase... který elektromobil v této ceně dojede na jedno nabití přes 600km? Výhodou oproti klasickému spalováku je nízká cena za provoz a oproti EV zase rychlé tankování.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  10. 08. 2019 20:57

keď dobre rátam, tak na necelých 9l benzínu si skala trufne na 220km, tak to by som chcel vidieť.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  10. 08. 2019 22:13

Titulka k clanku akoby tam bolo napisane AMG... A to len geforce

Odpovědět  |   | 
Hovno69  |  10. 08. 2019 23:38

Nevim co děláte já vidím svalů v Česku skoro všude

Odpovědět  |   | 
Foxik  |  11. 08. 2019 09:42

Jezdit s bombou tlakovanou na 200 atmosfer muze jen sebevrah. Ja si jezdim s hondickou co papa 8 litru lpg je to atmosferak a ma 140kw. A je to velky kombik v kterem se dva pohodlne vyspi. A ojeta stala ctvrtinu. Takze za me nemam zajem.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  11. 08. 2019 10:00

Tebe - buzno s hondickou - se taky nikdo na nic neptal.

Odpovědět  |   | 
Foxik  |  11. 08. 2019 15:04

Pepa
Tahni do prdele jantar.

Odpovědět  |   | 
cbf  |  11. 08. 2019 16:33

V prdeli je obsazeno. Uz tam stoji a kazdý z nich zabira dve parkovaci mista: 2AY 7338 a 4ST 9870. Doufám, ze brzo potahnou dal. Taky bych chtel zaparkovat.

Odpovědět  |   | 
čert  |  11. 08. 2019 17:30

Jó, jsou to štětky fialový napudrovaný. Taky jich na parkovišti pár takových máme.

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  01. 10. 2019 04:17

kluci neserte se, není nad DIESEL 3,0 L biturbo, to ostani jsou jenom s (h)račky

Odpovědět  |   | 
vfffffff  |  11. 08. 2019 15:23

gghhjjjjjj

Odpovědět  |   | 
jenicek54  |  11. 08. 2019 18:53

to je Pochcala

Odpovědět  |   | 
Vendys  |  24. 08. 2019 20:12

To CNG asi super, nicméně cena pomalu roste.......

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  01. 10. 2019 04:15

to je to klluci poroste cenaa pok bolsevik nedrbe na to se ješte spotrební dan a jste tam kde jste nechteli ...

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  02. 09. 2019 20:46

Jako ušetřeno na spotřebě je, ale horší je, jak dojde na servis.
CNG:
Když není original, tak přestavba 40000 - 60000kč
Nová bomba 15000-30000

LPG:
Přestavba sekvenční 4 válec - 18000-30000
Nová bomba v REZERVĚ 3000-6000

To jen takový nástřel. A to nepočítám revize a různé součástky.
LPG výjde mnohem levněji, jak příjde na servis.

Další vě je, že LPG stojí 15kč a CNG 28kč.

Odpovědět  |   | 
paja  |  10. 09. 2019 20:17

CNG je novější technologie než LOG a nejvetsi servis je po 100 tis. km. pripadna vymena nadrzi pokud si teda koupíš nové auto. CNG je stlaceny plyn a LPG skapalneny plyn. Takže CNG je bezpečnější než LPG. Je to pravda?

Odpovědět  |   | 
eFeFeF  |  18. 09. 2019 23:33

CNG je stlačený Zemný plyn, v nádrži je v plynnom skupenstve a tlak v nádrži je až cca 300 barov.
LPG je skvapalnený ropný plyn (Propan a Butan), v nádrži je v kvapalnom skupenstve a tlak v nádrži je do cca 10 barov (v lete na slnku), bežne cca 5 barov, v mrazoch cca 1 bar.

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  01. 10. 2019 04:19

to jsou všechno keci, radna enviro ci co to furt melou , když neprestnanou jezdit ci olout lode co spaluji mazut, mužeme se tady v EU s promintim posr..

Odpovědět  |   | 
zub  |  26. 09. 2019 11:43

Chci vidět tu cenu pod 1kč.
Trochu jsem zpovídal kamaráda co má tovární CNG v Caddy.
má náklady 1,60kč v porovnání s mým těžším Espace s dodatečným LPG, kde jezdím pod 2kč i v zimě to není žádná hitparáda.
Vysoká spotřeba oleje nebude asi problém CNG,
ale spíš klasika koncernu VW.

Odpovědět  |   | 
zub  |  26. 09. 2019 12:02

po 110 000 první velký servis LPG - repas vstřikovačů za 2000kč

Odpovědět  |   | 
lazywriter  |  19. 10. 2019 12:53

Asi záleží jak moc to má naložený. Já s CNG Golfem po dálnici jezdím za 4,5kg/100km (při ceně 27 Kč za kg). Kolegové teď jeli ve dvou s Octavií kombíkem 200 km po okreskách za 3,5kg/100km (tj. za 95 halířů na kilometr). A rozhodně to nijak nešetřili.

Odpovědět  |   | 
JB  |  10. 10. 2019 11:17

Tak to tu pročítám,ty názory a dobře se bavím.Proč? Mám malé divoké autíčko (68kW) které mi dělá jenom samou radost. Je deset let staré a splňuje všechny mé představy o autě. Je rychlé(175km/h stačí),má klimošku a 8 airbagů,el.okna a víc nepotřebuju. Tu klimu ani nepoužívám,je tam zbytečná. No je tu řeč o plynu a dojezdu. Tak k věci.....jezdím rok na LPG,najel jsem zatím jen 12000km (bez jediné závady).Benzin jsem kupoval dvakrát za 500Kč,jednou jsem dojížděl 180km(z dovolené) na benzin a ještě mi tak 8-10 litrů zbývá v nádrži. Jezdím za korunu(pro rejpaly asi 1,07Kč) a na obě plné nádrže mám dojezd 1100 kilometrů. Potřebuju k něčemu nějakou novou škodovku na CNG ???
Celkové investice včetně gum,tlumičů,výfuku a drobností 135000Kč. Najeto zatím 27 tisíc.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A