V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

Michal  |  10. 08. 2019 12:15

Vejde se do 450tisíc v ambition výbavē když je to menší motor,ne kombi,ne automat jak okta od 600tisíc?

Odpovědět  |   | 
škoda  |  10. 08. 2019 13:02

Škodu Scala G-tec poznáte snadno, má orvané zadní pravé dveře a blatník.

Odpovědět  |   | 
Haftan  |  10. 08. 2019 16:07

S Octou CNG jsem najel cca 10tis km a to s verzí s plnohodnotnou benzínovou nádrží. Bylo to velmi použitelné, pokud nebyla čerpačka, neměla otevřeno, nebo prostě to člověk nechtěl řešit, jel na benzin a pohoda. Taky jsem zařil Opel Combo CNG s 9 litrovou nádrží a zavřenou CNG pumpu - cestou z Jihlavy do Prostějova jsem musel cca 3x tankovat benzin, abych měl jistotu, že tam dojedu a modlil jsem se, abych v Prostějově natankoval...Za mě pokud tam není alespoň dojezd cca 400 na benzin, tak to nemá cenu...

Odpovědět  |   | 
orval pivo  |  10. 08. 2019 16:20

O takove stresy tedy vubec nestojim. Ale ty nizke naklady bych si nechal libit.

Zajimave je, ze kdyz clovek povazuje velmi ridkou sit nabijecek za problem velmi pravdepodobne vedouci ke stejnemu stresu, hned se na nej sletnou greteni.

Odpovědět  |   | 
orval pivo  |  10. 08. 2019 16:26

Octavia G-Tec ma rezervni nadrz na 11.8 litru benzinu. Prijde mi tedy, ze by melo byt mozne pocitat s akcniem radiem zhruba 100 km. To uz by snad mohla byt nekde v takovem okoli jina plnicka CNG.

Na druhou stranu, pokud clovek jede nekam daleko, posledni co skutecne potrebuje, je jezdit po vsech certech a hledat kde natankovat.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 08. 2019 17:28

a ještě zastavit na čerpačce, kde jsou před tebou dva autobusy které se naplní za 1hod a 15min. minimálně.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  10. 08. 2019 22:44

Autobusy dnes většinou tankují tam, kde mají větší průměr koncovky (NGV2) - ale mají i koncovku na malou pistoli - a tam to bude nadlouho.

Potkal jsem se v Jihlavě s autobusem (každý jsme měli svůj stojan), autobus přijel později a odjel dříve (pravda, dobíral nějakých 45kg - nádrže má na 180) - takže pokud nebere z malé pistole, určitě nebude doplna tankovat hodinu, ale spíš nějakých 10 minut.

Pro zajímavost jsem autobusáka trochu vyzpovídal - městské CNG autobusy jim berou nějakých 32kg/100km, nafťáky cca 45l/100km - takže ekonomicky je to hodně zajímavé.

Nepříjemnost je nutnost celkem často měnit drahé svíčky - 6ks vychází na 18.000Kč (každá svíčka má i zapalovací cívku), interval cca 35.000km (což najedou za 2 měsíce).

Raketa je, když u starších autobusů (10-11 let) odejde řídící jednotka - to je prý nějakých 110.000Kč. Ale zase s ohledem na najeté kilometry a dosaženou úsporu oproti naftě to nic zásadního není.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  11. 08. 2019 07:58

to nezáleží od koncovky, ale od plničky, autobus na cng je aji dražší a to není jen investice do autobusu, ale na dílně a umývárně atd, musí být topení a odvětrávání které je schváleno na cng provoz. Nejhorší je na tom, že ojetina je to neprodejný a svíčka je to nejmenší co se tam mění, třeba iveco má směšovač kde se nemůže vyměnit jen membrána, ale jenom celek. Zajed si do kotojed a jestli autobus tam nabere cng za méně jak 40 min, tak máš oběd zdarma.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  11. 08. 2019 15:03

Zrovna Kotojedy se dívám, že mají pouze pistoli pro osobáky, to je celý problém. Naštěstí mají aspoň 2 :)

Tady na Ostravsku byla před nějakým měsícem "kalamita", když někde u Opavy neměli zprovozněnou plničku pro autobusy a ty jezdily tankovat po okolí, kde se dalo... Nezažil jsem, říkal mi pan Mateřánka z Innogy, který řeší nové klienty na CNG tankovací kartu.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  10. 08. 2019 22:38

A kdy jste tuhle cestu s Oplem absolvoval? To muselo být před mnoha lety, dnes máte v Jihlavě 2x CNG, dále lze tankovat ve Velkém Meziříčí (nutno sjet z dálnice), na D1 u Devíti křížů, pár čerpaček v Brně, dále na Rohlence, kousek od Vyškova a pak tedy ten Prostějov.

Před 5 lety bylo v ČR 75 veřejných plniček, před 10 lety 23, tzn. před rokem 2010 bych věřil tomu, že nejbližší na trase je ten Prostějov.

Dnes existuje několik aplikací pro mobil s možností navigace k libovolné CNG stanici, platit lze CNG kartou - tzn. většinou natankujete nonstop.

Máme auto na CNG cca půl roku - Zafira B 1.6T, dojezd reálně 300-400km (podle toho, kolik do nádrže dostanu + zda couračky po městě nebo delší trasy), na benzín je nádrž 15 litrů (tzn. reálně necelých 200km při nonstop jízdě). A plničku 5km od domu, to je velká výhoda (jsou místa, kde by člověk musel jezdit 30-40km k nejbližší stanici). Jinak není problém, zatím si auto velmi pochvaluji.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  11. 08. 2019 08:02

každý není dálniční jezdec, na to máme železnici snad?

Odpovědět  |   | 
Mirda  |  11. 08. 2019 13:20

Ty si dobry magor

Odpovědět  |   | 
Haftan  |  11. 08. 2019 08:11

Ano, je to rok cca 2010 - věřím, že je to jiné, od té doby jsem pak jezdil ještě tou Octou a tam se mi stalo snad 1x, že bych dojížděl na benzin. Je to spíše o tom, zda se mi to chce řešit Měl jsem kdysi auto (2007) na LPG, čerpaček habakuk, nebyl problém. Stejně mě to začalo časem štvát, že to musím řešit a více přemýšlet, než majitel benzinu/nafty. V ČR celkem OK, ale při cestě k moři to už byl docela "projekt", abych dodržel cestu "za levno". Už bych to nechtěl, možná CNG s nádrží cca 20-30 litrů - pak bych nad tím zase zapřemýšlel.

Odpovědět  |   | 
komik  |  11. 08. 2019 14:32

My máme v několika autech LPG místo rezervy, pak má nádrž 55-70l, dle průměru pův. rezervního kola. Spotřeba 8-10l dle auta a profilu +standardní nádrž. CNG chápu v dodávkách a větších autech, kde ty kila navíc nejsou poznat. U této třídy, navíc s 3valcem, ktery je tak víc zatíženy.. :(.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  11. 08. 2019 15:15

Taky jsem na LPG odjezdil hromadu kilometrů (3 přestavěná auta), je to proti benzínu velká paráda z hlediska nákladů (pokud je LPG uděláno dobře, což se zadařilo vždy - nehledal jsem nejlevnější řešení a sháněl reference).

Zafiru jsem původně chtěl 1.8 103kW a přestavět na LPG, ale dostal jsem nabídku na 10 let staré auto s továrním CNG a motorem 110kW, tak jsem neodolal :) Výhodou jsou ještě nižší náklady, než LPG (o cca 20-30hal/km při započtení benzínu na startování), nevýhoda méně stanic (aktuálně je v ČR skoro 200 plniček, jen jsou ještě bílá místa) a menší dojezd.

Ta Zafira B má nádrže na 19kg, novější model Tourer snad na 23kg při lehce nižší spotřebě, tam už problém není - 400km dáte prakticky vždy, na delší trasy se bude dát dostat nad 450km.

Rekordman je VW Caddy, ten má snad 37kg -> dojezd klidně 800km.

Odpovědět  |   | 
Haftan  |  11. 08. 2019 21:13

Tak s tou generací o které píšete jsem jel také párkrát a jela moc hezky, co se dynamiky týká, docela překvapila, za cca 150tis km, které najezdila ve firmě jsem neslyšel o nějakých dramatických servisních nákladech...Ať slouží

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 08. 2019 14:17

Pokud je instalována nádrž na 9 l tak jste na tom jako většina "levnějších" elektromobilů. Je to dobrá průprava až ty spalováky zakážou (rozumněj zdaní tak, že to obyčejný zaměstnanec nebude schopen zaplatit).

Odpovědět  |   | 
Mára  |  12. 08. 2019 11:43

Mám Zafiru tourer CNG. Nádrž na benzín cca15 l.
Zatím jsem neměl v rámci ČR sebemenší problém. Čerpaček je tu celkem dost stačí si jen stáhnout apku do mobilu a vše se dá krásně naplánovat. Dojezd na CNG mám cca 400 km. Když zbývá 100km dojezd kliknu na apku a nechám se na trase navigovat na čerpačku cng. Jak jednoduché. Jezdím za 5 kg/dálka, 6kg/město. Nemůžu jinak než chválit. Jediný problém je Chorvatsko rám mohu jen na Istrii, mají tam pouze 2 čerpačky. Jinak západní Evropa úplně v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Weigel  |  13. 08. 2019 00:09

Za první republiky byla norma že vozidlo musí mít dojezd na nádrž 400 km.
Pokud by mělo auto nádrže na plyn a benzín tak já bychto dělil dojezd na 400 a 400.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 08. 2019 18:22

Mne to pride ako pokus postavit auto so spalovacim motorom, ktore bude mat dojazdove nevyhody elektromobilu :)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 08. 2019 13:10

No tak zase... který elektromobil v této ceně dojede na jedno nabití přes 600km? Výhodou oproti klasickému spalováku je nízká cena za provoz a oproti EV zase rychlé tankování.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  10. 08. 2019 20:57

keď dobre rátam, tak na necelých 9l benzínu si skala trufne na 220km, tak to by som chcel vidieť.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  10. 08. 2019 22:13

Titulka k clanku akoby tam bolo napisane AMG... A to len geforce

Odpovědět  |   | 
Hovno69  |  10. 08. 2019 23:38

Nevim co děláte já vidím svalů v Česku skoro všude

Odpovědět  |   | 
Foxik  |  11. 08. 2019 09:42

Jezdit s bombou tlakovanou na 200 atmosfer muze jen sebevrah. Ja si jezdim s hondickou co papa 8 litru lpg je to atmosferak a ma 140kw. A je to velky kombik v kterem se dva pohodlne vyspi. A ojeta stala ctvrtinu. Takze za me nemam zajem.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  11. 08. 2019 10:00

Tebe - buzno s hondickou - se taky nikdo na nic neptal.

Odpovědět  |   | 
Foxik  |  11. 08. 2019 15:04

Pepa
Tahni do prdele jantar.

Odpovědět  |   | 
cbf  |  11. 08. 2019 16:33

V prdeli je obsazeno. Uz tam stoji a kazdý z nich zabira dve parkovaci mista: 2AY 7338 a 4ST 9870. Doufám, ze brzo potahnou dal. Taky bych chtel zaparkovat.

Odpovědět  |   | 
čert  |  11. 08. 2019 17:30

Jó, jsou to štětky fialový napudrovaný. Taky jich na parkovišti pár takových máme.

Odpovědět  |   | 
vfffffff  |  11. 08. 2019 15:23

gghhjjjjjj

Odpovědět  |   | 
jenicek54  |  11. 08. 2019 18:53

to je Pochcala

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 109 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A