V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

V prodeji ještě není, ale na silnicích v Česku už byla spatřena při testování. Řeč je o dalším dílku v portfoliu motorizací Škody Scala, a to verzi G-Tec na zemní plyn. V Mladé Boleslavi se již připravují na uvedení nové verze do prodeje, nabídku by měla totiž Scala G-Tec doplnit během posledního čtvrtletí letošního roku.

Pro Škodu je pohon na CNG stále důležitým směrem a nejnovější Scala G-Tec se tak postaví vedle dosavadní Octavie G-Tec, která na konci minulého roku prošla modernizací. O technice Scaly na zemní plyn už přitom víme ty nejdůležitější informace.

Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

Pod kapotou se tedy objeví tříválec 1.0 TSI G-Tec o výkonu 66 kW (90 koní) a točivém momentu 160 N.m, který je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. CNG zde přitom hraje hlavní roli a dodatečnou nádrž na benzin lze označit jako záložní.

Tlakové nádrže na CNG bude mít totiž Scala G-Tec podobně jako Octavia hned tři – jednu před zadní nápravou a dvojici za zadní nápravou (dohromady pojmou 13,8 kg plynu). Sekundární nádrž na benzin je pouze devítilitrová. V reálu by vůz měl na plyn umět jezdit za méně než korunu na kilometr.

Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Škoda již uvedla, že výhradně na plyn ujede Scala asi 410 km. V kombinaci s pohonem na benzin se pak dostane až na 630 km. Zástavbou plynových nádrží ovšem dojde ke zmenšení základního objemu kufru ze 467 na 339 litrů.

Cenovky Scaly G-Tec se tedy dočkáme nejdřív ke konci roku. Pohon na CNG bude dostupný u obou výbavových linií Ambition a Style. A komu by Scala na CNG nevyhovovala, verze G-Tec se později dočká i městský crossover Kamiq.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 106 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků