V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

V prodeji ještě není, ale na silnicích v Česku už byla spatřena při testování. Řeč je o dalším dílku v portfoliu motorizací Škody Scala, a to verzi G-Tec na zemní plyn. V Mladé Boleslavi se již připravují na uvedení nové verze do prodeje, nabídku by měla totiž Scala G-Tec doplnit během posledního čtvrtletí letošního roku.

Pro Škodu je pohon na CNG stále důležitým směrem a nejnovější Scala G-Tec se tak postaví vedle dosavadní Octavie G-Tec, která na konci minulého roku prošla modernizací. O technice Scaly na zemní plyn už přitom víme ty nejdůležitější informace.

Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

Pod kapotou se tedy objeví tříválec 1.0 TSI G-Tec o výkonu 66 kW (90 koní) a točivém momentu 160 N.m, který je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. CNG zde přitom hraje hlavní roli a dodatečnou nádrž na benzin lze označit jako záložní.

Tlakové nádrže na CNG bude mít totiž Scala G-Tec podobně jako Octavia hned tři – jednu před zadní nápravou a dvojici za zadní nápravou (dohromady pojmou 13,8 kg plynu). Sekundární nádrž na benzin je pouze devítilitrová. V reálu by vůz měl na plyn umět jezdit za méně než korunu na kilometr.

Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Škoda již uvedla, že výhradně na plyn ujede Scala asi 410 km. V kombinaci s pohonem na benzin se pak dostane až na 630 km. Zástavbou plynových nádrží ovšem dojde ke zmenšení základního objemu kufru ze 467 na 339 litrů.

Cenovky Scaly G-Tec se tedy dočkáme nejdřív ke konci roku. Pohon na CNG bude dostupný u obou výbavových linií Ambition a Style. A komu by Scala na CNG nevyhovovala, verze G-Tec se později dočká i městský crossover Kamiq.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků