Škoda usiluje o vlastní továrnu na baterie a jejich recyklaci. Pomůže to nejen jí, ale i českému průmyslu. Mezitím Volkswagen masivně rozjíždí výrobu elektromobilů.
Volkswagen naplno rozběhl svůj plán elektrifikace v rámci něhož se zavázal postavit šest továren na výrobu baterií. Právě o tuto prestižní výsadu zamýšlí usilovat Škoda Auto. Ta je jako jediná mimo Německo již dnes vybavena linkou na montáž bateriových systémů pro platformu MWB EV.
Ty dodává jen do svých modelů Enyaq iV a Octavia iV, ale dále je posílá do ostatních závodů značek Audi, Cupra a Volkswagen. Roční kapacita výroby je nastavena na 225.000 sad, ale už v příštím roce plynuje koncern navýšit produkci o 125.000 hotových výrobků.
Záměr ucházet se o umístění výrobního závodu pro baterie včetně jejich recyklace jen pro Škodu nejen prestižní záležitostí, ale také další oporou českého průmyslu. Vedení se opírá o širokou škálu dodavatelů a klíčovou logistickou pozici ve střední Evropě.
Aktuálně Volkswagen rozšiřuje výrobu elektromobilů. Po závodu ve Cvikově je Emden dalším, kde se naplno rozjela produkce elektromobilů, konkrétně ID.4, který příští rok doplní novina Aero B. Ještě v letošním roce se k nim připojí Hannover, kam je směřována výroba ID. Buzz. Elektromobil ID.3 zákazníkům dodá také závod ve Wolfsburgu a od roku 2026 bude v tamním výrobním areálu sjíždět z montážní linky další elektromobil, Trinity.