V České republice stále jezdí stovky tisíc vozů bez pojištění

Z databáze České kanceláře pojistitelů (ČKP) vyplývá, že je v České republice registrováno 6,375 mil. vozidel, zákonné pojištění má pouze 5,521 mil. automobilů. 854 000 vozů tedy nemá sjednáno zákonné pojištění.

Část z těchto vozů stojí pouze někde v garáži, nebo na parkovišti a majitelé s nimi nejezdí, ovšem jistá část - odhady hovoří až o 70% - jezdí po silnicích bez zákonné pojistky. V případě nehody pak hradí poškozenému škodu Garanční fond ČKP.

Do něj musejí přispívat všechny pojišťovny. Ty pochopitelně nechtějí přijít o své zisky, a tak o odváděné částky zdražujií pojištění těm zodpovědným a platícím. Vyplacené částky sice Garanční fond od nepojištěných viníku následně vymáhá, ale mnohdy se jedná o takřka nedobytné pohledávky a škodu v konečném důsledku zaplatí jiní. Takový systém má svá úskalí, přináší ovšem tu výhodu, že se poškozený nikdy nemusí obávat toho, že viník nehody není pojištěn. Škoda mu bude uhrazena vždy a dále se nemusí zabývat občanskopráním sporem o náhradu vzniklé škody přímo viníkem. I tato jistota ovšem něco stojí...

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků