Myslím, že ta statistika se dá vysvětlit stáčením tachometrů, čeští řidiči ujedou násobně více, než se promítne do statistik.
Žil jsem v Německu 15 let. Po západní Evropě jsem se něco najezdil. Ano, řidiči v Německu, Beneluxu a Skandinávii jsou o něco ohleduplnější než my. Rakušáci jsou na stejno a Francouzi, Španělé a Italové jezdí rozhodně bezohledněji. Češi prostě nejezdí nebezpečněji než průměr západní Evropy. Tohle oblíbené sebemrskačství ve sdělovacích prostředcích, jací jsou Češi hrozní řidiči, mi jde na nervi. Kdo a proč to píše? Jaké má praktické zkušenosti?
Bože - to je zase článeček...Tohle sebemrskačství snad žádný jiný národ na světě nevytunil k takové dokonalosti, jako Češi!I v rámci EU je u nás jízda autem na úplně normální úrovni, IMHO. Za sebe rozhodně nemám pocit, že se při návratu např. z Reichu náhle po přejetí hranice ocitám v nějaké životu nebezpečné džungli. Naopak - jezdí se mi u nás čím dál líp! Samozřejmě - idioty najdeš všude.Pro autora - navštivte např. Beirút a pak pište něco o nebezpečném provozu u nás!
No .. ja se podobnym "statistikam" muzu jen smat... Zpravidla jsou stejne jen na zduvodneni nakupu nove policejni techniky, novych radaru na kazdou krizovatku, ci prosazeni "nezbytnych" legislativnich zmen .. Vcera jsem ridil v Cairu v Egypte, rizeni po Bankoku je taky paradni zazitek, Moskva je kapitola sama pro sebe. Doporucuji nekdy vystrcit nos za hranice a vyrazit mimo EU. Ujistuji Vas, ze pocit z hrozne dopravy v CR prehodnotite velmi rychle. Kdo nezazil nepochopi :)
90% vodicov sa povazuje za nadpriemerne dobrych. to bude ta hlavna pricina nehod.
Nesmyslný výpočet. Takové agentury bych zakázal. Vzhledem ke statistice úmrtností na tisíc obyvatel, by průměrný Čech musel najet několikanásobně méně než než třeba nějaký Slovinec či Portugalec. Jedině, že by se při výpočtu orientovali podle stočených tachometrů.
Nevím proč by čeští řidiči byli horší, než ostatní. To že se nebezpečně chovají je věcí dopravní policie, ta nekoná. Pouze nehody vyšetřuje a vytváří statistiky.
Ještě by možná bylo dobré dodat, že odstrašující fotka v záhlaví článku je z případu, kdy policie použila auta náhodných řidičů jako zátaras k zastavení ujíždějícího "piráta", je tedy také výsledkem práce české dopravní policie.
Myslím že jednou z příčin je chybná práce dopravní policie. Pro porovnání - nedávno jsem jel na Slovensko. Za 400km na českých silnicích jsem v pátek odpoledne nepotkal ani jedinou dopravní hlídku. Zato za zhruba 100 km na Slovensku stály tři. Vždy na místech, kde by se dalo říct že to mělo smysl, uprostřed obce, atd. Vždy tak, že policejní auto bylo skutečně policejní, ne civilní, zdaleka viditelné a stejně viditelná byla i samotná hlídka s radarem a dalekohledem. Žádné schovávání za bukem, žádné měření metr za cedulí, žádné civilní "neviditelné" auto, žádné prudění prostřednictvím namátkových kontrol typu "doklady -dýchněte si - lékárnička-světla - pneumatiky". Zkrátka - dokud se bude česká dopravní policie chovat jako banda zbabělých neschopných idiotů, kterým evidentně nejde o bezpečnost, ale o to vybrat co nejvíc peněz, nic se nezmění. Další příčiny - špatné dopravní předpisy, zmatečné a překombinované dopravní značení na mnoha místech (to je koneckonců problém i na tom Slovensku, dopravní "inžinýři" jsou asi stejní všude).
To proto, ze na Slovensku jim takove to stani "za bukem" zakazali (alespon mam takovy dojem). Jinak ta buzerace je tam na dennim poradku. Posledne jsem jel nekam k Banske Bystrici a kontrolovali mi prave tyhle zivotu ohrozujici veci napr. jestli nemam nahodou propadlou lekarnicku, pac ten obvaz jak je starsi, tak uz pak nevaze a nuzky nestrihaj den po zaruce. Slovensko je bohuzel policejni stat a to cim dal tim vic. Jsem rad za to, ze ziju tady, kde policajty clovek nevidi co je jizda dlouha. A ze by tady bylo nebezpecno, nebo hodne bouracek se mi nezda. Jo, jako bouracky jsou, ale to proto, ze lidi neumi jezdit...bohuzel to policie asi tezko vychyta i kdyby byla na kazdem kroku.
Ale prd. Jezdím na Slovensko docela často a za dobu deseti let mne kontrolovali jen jednou. Byli slušní, nechali si ukázat doklady, poděkovali a jel jsem. Když tam jedu opravdu vídávám často kontroly a většinou kontrolují nákladní auta, pokud neměří rychlost. U nás je zázrak potkat, případně vidět někde kontrolovat policii řidiče. Od toho je také často vidět, že mnozí rádi závodí, jsou agresivní a dělají další skopičiny. To nehodnotím, jaké vraky jezdí po cestách. Již při obyčejné kontrole by je museli vyřadit z provozu. Zrovna dnes jsem takový pomačkaný ohlížel, a ne že byl rezavý, tady ho rez držela pohromadě.
Uz kvuli tomu titulku ten clanek ani nectu (a pouzivam adblock takze me tesi ze ta to nemate ani korunu z reklamy). Vzhledem k tomu, ze titulek je nepravdivny, clanek bude peknej blabol. Radil bych autorovi, aby si skusil ridit v Asii a Africe a pak psal ze sou v CR nejhorsi ridici. A nebo se naucil psat takove titulky, ktere vystizne popisuji clanek a neanazi se vzbudit senzacni dojem..
O nic jsi nepřišel, prostě Mladá fronta dnes (včera) zase řádlila. Typická mozková zkratka. Jsme na konci v grafu počtu úmrtí na bůhvíco ze vzorku zemí = máme nejhorší řidiče na světě.Nebylo by spíše na tomto místě napsat, proč musíme na silnicích přinášet tolik obětí, když vidíme, že jinde to jde lépe? Ne první myšlenka v souladu s dlouhodobou ministerskopolicejněmediální masáží nabídla Za vším hledej špatné řidiče, tak co se s tím dál párat, že?V čem jiném než v řidičích by to mohlo být? Legislativa je takřka dokonalá a výkvět odborníků neustále pracuje na jejím zlepšování. Na naše silnice se jezdí svět dívat a žasne nad jejich promyšleností, provedením, kvalitou a údržbou. Podobně je to s dopravním značením, které je navíc zjasněno naprostou absencí rušivých vlivů reklamy. Díky vysokým příjmům a štědrým pobídkám patří náš vozový park ke světové špičce. Systém výuky k řízení je rovněž vypilován, a autoškoly se závěrečnými testy jsou už jen třešničkou na dortu, kterým k dokonalosti schází jen další navýšení počtu hodin a ceny. O dokonalosti práce naší policie je přesvědčena celá společnost, nejen ona sama a s dalšími civilními auty a skrytými radary bude ještě líp. Můžeme si přát víc? Samozřejmě, lepší řidiče, pokud je to vůbec možné. Už Hitler a spol. totiž věděli, že geny jsou svině a nic je neoblomí.
Tak to máme černé na bílém, Rusko je rozvojová země s jaderným potenciálem. :-D
Já bych to shrnul asi takto:Nikdy nezapomenu na to, jaký byl na silnicích klid po 1.7.2006 kdy začal platit bodový systém. Všichni jezdili jak měli. Takhle by to mělo být pořád. Jinak s článkem se ztotožňuji. Jezdím po celé Evropě a navzdory levostrannému řízení u mého vozu se mi přesto nejlépe jezdí v Anglii.
Řidiči jsou nejhorší ve Vyškově. Za jeden den a 1000km nepotkám tolik debilů jako ke konci cesty ve Vyškově. Červená je barva orientační a znamená , že ještě můžou 3 auta projet. Chodci chodí na přechodech jak se jim hodí , ikdyž to řídí semafory. Kolony na parkovištích. Na průtahu se v levým pruhu jezdí max 30. Dej přednost nefunguje. Průjezd kruháčem na vlastní nebezpečí. Blinkry sou pro blbce. Při odpočování vlevo stojí auto co nejvíc vpravo. Parkuje se zásadně nárazník na nárazník. Zelená na semaforu znamená že počkám na oranžovou a pak pojedu. Chcete zažít adrenalin ? Vyškov je ideál. Ani v Brně či práglu není taková koncentrace idiotů za volantem. I v rádiu kdysi řikali, že nejhorší řidič je s SPZ - VYE a takovej v Brně dělá mega chaos a je třeba na něj dávat extrémni pozor. Každej den mám 2-3 videa do soukromýho archivu. Terovej hadr už pomalu nestačí. Jo a měšťáci místo aby za jízdu na červenou brali nejlíp řidičáky, tak měří na výjezdu z obce. Je to tady rok co rok horší a přibývá vážných nehod na naprosto přehlednejch úsecích. Proč si myslíte, že D1 mezi Brnem a Vyškovem furt stojí ? Pač Vyškov jede z nebo do práce.:-D
No jo, v Brně se říkávalo – má SPZ začínající VYD, tak to znamená vydlák (vidlák) :-)
No já nevím, já cca půlrok přes Vyškov jezdil, když se spravovala D1 a žádného extrému jsem si nevšiml. Ale pravda, že v navečer. Přes den to může být jiná džungle :-D
A zapoměl jsem na poslední pravidlo ve Vyškově : Nevadí, že křižovatku neprojedu, mám zelenou, tak tam vjedu a zastavím celej průtah. Měl jsem přece zelenou. A pak čumím, že všem zavazím a zdržuju a vyřeším to tak, že zůstanu celej cyklus stát dokud se ten zamnou nerozjede.:-(:-/:-|
Trochu pravdy možno na tom bude. Najazdil som už pol milióna kilometrov, ale až v Ostrave som narazil na paka na Xsare Picasso, čo sa na mňa stále v obci lepil, hoci som mal na tachometri 55. Nepomohli ani varovné blinkre ani jemné pribrzdenie... Čím som dával viac najavo, že sa na mňa lepí, tým viac sa na mňa lepil...Ale inak sa mi v ČR jazdí dobre...
na to je jednoduchá rada počkat si na vedlejší cestu vyhodit blinkr zavčasu a pak prudce brzdit a bud to do tebe napálí nebo ne. Mě to je buřt já ještě na pojistce vydělám. Čekám kdo to neubrzdí a zatím to zvládli všichni až na jednoho co to točil do příkopu.
V tom případě pozor na řidiče, kteří v autě vozí kameru, jelikož pak bude Váš přestupek zaznamenán a nejenže bude škoda hrazena z Vaší pojistky, ale v případě zranění se může jednat i o trestný čin.
ještě jsem zapoměl podřazování s meziplynem čili tancování pravou nohou brzda plyn
Mezi plyn je tancování pravou nohou i levou nohou.... sešlapnout spojku vyřadit, vypustit spojku - sešlapnout plyn, sešlápnout spojku - zařadit, vypouštět spojku...
podřazování brzdění s meziplynem je pravá noha na brzdě a zároveň na plynu kdy špičkou si tuknu do plynu a patou brzdím.
říká ti něco nedodržení bezpečné vzdálenosti. Dělám to takto minimálně 150 metrů před odbočením vyhodím blinkr vydí to. A na posledních 20 až 15 metrech záleží zda jedu do města nebo domu brzda s podřazováním čili motor mi pomáhá a nezablokují se kola žádná brzdná stopa a motor taktéž nějaký metr zkrátí. Blinkr byl dán za včasu a nazdar.
Mimochodem, motor žádný nějaký metr na brzdné dráze nezkrátí, to je pouze iluze. Pneumatiky mají své adhezní limity, se kterými žádný motor nic neudělá. A je úplně jedno, zda se na tento limit dostaneš pomocí brzd nebo kombinací brzdění a odporu motoru.
tak si to vyzkoušej jo. Když nemáš abs a je krizovka a dám to z přerušovaným brzděním tzn povolím brzdu když se kola bloknou a opět sepnu fungje to skvěle. Hodně situací mi to zachránilo
Až na to, že já v autě abs mám.
Ano říká, ale taky mi něco říká tento paragraf:§ 18 (2) Řidič nesmía) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacíchRozložení viny by záleželo na okolnostech, ale v případě kamerového záznamu by se jednalo vždy o Vaši spoluvinu.
bože můj tebe potkat na silnici. blinkr dávám s dostatečným předstihem může se za včasu připravit má nabouranej předek já zadek je to jasný nedával pozor a nedodržení bezpečné vzdálenosti. Nedávám blinkr na poslední chvíli jako spousta tupounů
Tady se však neřeší to, kdy jsi dal blinkr, nýbrž o způsobu, jakým brzdíš, který je v rozporu se zákonem.
Na to pomáhá postupné zpomalování. Od nějaké té rychlosti to týpek nevydrží, předjede a je klid...
to bezdůvodné zpomalování je taky svinárna na přesdržku.
Pokud mám za sebou řidiče, který nedodržuje bezpečný odstup a tímto mě bezprostředně ohrožuje, jelikož při krizovém brzdění do mě s určitostí narazí, rozhodně se nejedná o bezdůvodné zpomalování.Snažím se tím ukončit trvání tohoto ohrožení a zároveň snižováním rychlosti snižovat následky případné nehody, která by v případě nutnosti prudkého brzdění nastala.
záleží na situaci od situace. Teď je těžko být moudrý.
se vůbec nedivím, co Čech to idiot !!!...děkuji nashledanou B-]
mě dokáže nasrat jako dneska jeden blb já na hlavní mimo obec on vyjížděl z vedlejší. Za prvné mě omezil takže jsem šel na šedesát tacho ze sta tacho což je 94 a policajti měří od sta. A ne aby to rozjel dál šsi to šinul šnečím tempem. Nebo tady odbočuju z hlavní na vedlejší frajer nalepenej na čumák včas blinkr a pak to přijde podřazování s motorem a vzadu má co dělat aby to do mě nedrcnul. Kurva lidi neserte mě na tý silnici. Ohleduplnost a když už vjíždím na hlavní tah a blízko je auto tak tomu podkuřte jasný debilové.
Chápu tvou frustraci a sám to nesnáším, ale ten první případ je z pohledu zákona naprosto v pořádku, jelikož při dávání přednosti v jízdě můžeš řidič jedoucího po hlavní omezit. Nesmíš jej pouze ohrozit.
a je to trochu na hlavu to pak každýmu tam můžu auto strkat před čumák a pak čtem nedal přednost v jízdě a zavinil nehodu.
Před čumák to každému strkat ve většině případů nejde, jelikož by se jednalo o ohrožení. Ale ve městě mohou i takové situace nastat, kdy to z pohledu zákona bude zcela v pořádku. Že je i tak pak daný řidič označen za viníka, je dáno hlavně nedostatkem důkazů (např. kamerový záznam), a tak je aplikován nejpravděpodobnější scénář, který mluví ve prospěch řidiče na hlavní.
a co ohleduplnost když ten idiot nezrychluje půl kilometru vytváří kolonu a nebezpečnou situaci.
Ohleduplné to samozřejmě není, nicméně tu od něj nelze vyžadovat. Je zcela na jeho vůli, zda ohleduplný bude či ne.
To je jasne bezduvodne zdrzovani silnicniho provozu. Je to prestupek.
Já žádné "bezdůvodné zdržování silničního provozu" neznám. Znám pouze tento paragraf:§ 18 (2) Řidič nesmíb) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.A k jeho porušení takovýmto jednáním nedošlo.
Jet 65 v 90ce neni bezduvodne zdrzovani?Prave proto tam ten paragraf je...
On někde píše, že jel 65? Napojil se na silnici, tak je logické, že asi nepojede z fleku 90, ale bude muset nejprve zrychlit.Navíc, i kdyby těch 65 jel pak soustavně, prd víš, že je to bezdůvodně. Může například vézt křehké věci apod.
No tak si vedle kapaliny do ostřikovačů dáme ještě flašku se svěcenou vodou a bude to vyřešené.
Mně stačí vědět jedno: Když na naše silnice vyjedu, rozhodně se necítím být v nebezpečí. Více mě nezajímá.
Tak nevyjizdej... Ja se citim bezpecne, protoze vim jak udelat maximum pro to, aby se nic nestalo... A pokud se neco stane, tak to je proste statistika, 100% uspesnost ma maloco. Se s tim smir a budes hned veselejsi... ;)
Přečti si ještě jednou a pomalu na co reaguješ. ;-)Nápověda: "...necítím být v nebezpečí..."
Urcite na tom nejsme v Evrope nejhure.V te jejich statistice jen chybi zeme jako Polsko, Bulharsko, Portugalsko, Recko, Ukrajina...Nekdo proste chtel aby to vypadalo zle... ve skutecnosti jsme nekde ve dvou tretinach evropskeho zebricku.
Že by někdo chtěl dokázat že tu máme málo represivní složky? ....
Zase nějaká neznámá demagogická a manipulativní agentura. Něco jako AI.....Pokud se zběžně podívám na ty výsledky, zajímalo by mě kolik bilionů kilometrů najezdí řidiči na islandu....
Agentura rovna se další radoby chytráci žijící z ruznych dotací apod....
Vzhledem k tomu, ze jsme levna tranzitni zeme, tak by bylo fajn vedet cisla ve vztahu domaci/cizi ridic. Jen nechapu ze s tim pcr neco nedela. Nakup aut a radaru na skryty dohled opravdu neni reseni....jsem zvedavej jestli jim to nekdy dojde :)
Až budu mít německý plat tak budu jezdit opatrně.:-D
To je na Nobelovu cenu míru :-D
Kolik z těch nejhorších řidičů v ČR je asi cizinců? ;-)
Přesně! Konkrétně idioti s RZ- B, O, U atd...Ikdyž jsem to myslel jako vtip, tak je asi pravda, že plošný zákaz buranů v Praze by zde snížil nehodovost o odhadem o 80% :-/
nejhůř jezdí křupani s RZ A :-DDílem proto, že se jedná o pepiky z "města", dílem proto, že se jedná o socky ve firemních operativkách, které osud jejich plecháče až tak nezajímá.Třeba typicky předjíždění kolon odstavným pruhem, to jsou kromě vycukaných DPD/TNT/UPSáků samá auta " z prahe" :-D
A o kolik by snížil počet nehod plošný zákaz křupanů mimo Prahu? :-)
Kurňa, kdy už se s tím přestaneme srát a zvýšímě ty pokuty pořádně! Ať ti řidiči jezdí ve stále horších rachotinách. Ještě jim musíme patřičně rozbít silnice, zamotat šišku další smrští předpisů, vysadit lesy značek a reklam, buzerovat a otravovat ... a to by bylo, aby ti špatní řidiči konečně nevymřeli!P.S. Existuje graf počtu mrtvých na počet dopravních policistů a aut?
A zase blábol o neomezené rychlosti...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.