V červnu se rozhodne, zda půjde Smart do USA a zachrání se

Koncern DaimlerChrysler, který vlastní automobilku Smart, do konce června definitivně rozhodně, zda se zahájí prodeje ve Spojených státech. Přestože není ještě definitivně rozhodnuto, dá se očekávat kladný výsledek. Smart potřebuje prodávat a Evropa je pro něj moc malá. Jedinou nadějí je expanze na trh, kde si vozy této automobilky najdou zákazníky.

Nové trhy, spolu s výrazným omezením nákladů prostřednictvím propuštění značné části zaměstnanců a ukončení výroby modelu Smart ForFour, mají přinést již v příštím roce první zisk. Smart se tak v blízké budoucnosti bude soustředit pouze na výrobu malého modelu ForTwo, který byl v krátké historii automobilky jediný ziskový.

Zda budou všechny tyto změny stačit k tomu, aby se Smart dostal do černých čísel, když každý rok vykazuje ztrátu od 200 do 400 mil. eur, se uvidí na konci příštího roku. To bude doba, kdy se budou předkládat hospodářské výsledky, které ukáží, zda má smysl zachovat Smart, nebo bude výroba definitivně ukončena, resp. zda bude Smart prodán.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků