V centru Prahy přibude 20 sdílených elektromobilů. Parkovat smí všude

Změna provozovatele parkovacích zón v Praze 1 a 2 vytvoří nové podmínky pro sdílení automobilů.

I když zatím nemá Česká republika příslušnou legislativu, která by umožnila skutečný rozvoj carsharingu, tedy sdílení aut, v Praze se během pár týdnů spustí nový projekt.

Díky tomu, že se v říjnu mění provozovatel nejstarších pražských zón placeného stání, které fungují v městských obvodech Praha 1 a 2, bude možné zaregistrované elektromobily zaparkovat bezplatně i v takzvaných modrých zónách v centru hlavního města.

Konkrétní projekt, který má jednak přitáhnout zájem lidí elektromobilům a ke sdílení aut, chystají společně  největší provozovatel carsharingu v ČR - společnost Car4way, Pražská energetika a dovozce vozů Volkswagen do ČR, což je společnost Porsche Česká republika. Podrobnosti by měly být zveřejněny na tiskové konferenci 9. října.

Klepněte pro větší obrázek

Vypůjčit si auto a dojet si s ním na nákup může i v Praze vyjít jen na pár desítek korun. Ovšem dosud pouze mimo centrum

Podle informací Autorevue.cz začne být k dispozici dvacítka vozů Volkswagen e-golf. I dosud sice jejich vlastníci nebo uživatelé mohli po zaplacení registračního stokorunového poplatku bezplatně parkovat v modrých zónách, ovšem jen v Praze 5, 6 a 8, kde jsou nové zóny od loňského roku. Nyní se tedy oblast pro praktické využití rozšíří i na samotné centrum hlavního města a za pár měsíců také do Prahy 3 a 7.

MP Praha bude rozdávat více pokut za parkování. Má k tomu novou zbraň

MP Praha bude rozdávat více pokut za parkování. Má k tomu novou zbraň

Ceny za pronájem, možnosti dobíjení těchto vozů a další podrobnosti budou zveřejněny právě na zmiňované tiskové konferenci.

Až dosud bylo využívání sdílených aut v samotném centru hlavního města velmi obtížné. "Bylo totiž nutné pořídit příslušné parkovací oprávnění, což přišlo pro každý vůz na desítky tisíc," uvedl Hynek Homola, manažer společnosti Car4Way. Proto jich bylo k dispozici jen několik.

Nejhorší způsob parkování? Tato paní skutečně aspiruje na takový titul

Nejhorší způsob parkování? Tato paní skutečně aspiruje na takový titul

Dosud tedy byla největší část zákazníků Car4Way z oblastí, kde parkovací zóny nejsou. V takovém případě tedy skutečně bylo možné vypůjčený automobil zaparkovat kdekoli. Cena za hodinu je pro ty, kteří si platí měsíční paušál 299 Kč, totiž pouze 19 Kč za hodinu a 4,90 Kč za ujetý kilometr včetně paliva. To Ti, kdo si půjčí e-Up! sice za kilometr zaplatí o korunu méně, na druhou stranu však taxa hodinového půjčovného činí nejméně 69 Kč. 

O možnost provozovat službu sdílených aut již řadu let v hlavním městě usiluje také dceřiná firma koncernu Daimler, která má projekt Car2go v řadě evropských měst. Až dosud ovšem nemohla nalézt s představiteli hlavního města společnou řeč o podmínkách. "Zájem stále máme, ale v současné době není nic konkrétního na stole," sdělil mluvčí tuzemského zastoupení značek Mercedes-Benz a Smart Jan Kuhn. 

Na komentovanou fotogalerii Volkswagenů e-golf, které budou zapojeny do projektu, se podívejte níže: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků