V centru Prahy přibude 20 sdílených elektromobilů. Parkovat smí všude

Změna provozovatele parkovacích zón v Praze 1 a 2 vytvoří nové podmínky pro sdílení automobilů.

I když zatím nemá Česká republika příslušnou legislativu, která by umožnila skutečný rozvoj carsharingu, tedy sdílení aut, v Praze se během pár týdnů spustí nový projekt.

Díky tomu, že se v říjnu mění provozovatel nejstarších pražských zón placeného stání, které fungují v městských obvodech Praha 1 a 2, bude možné zaregistrované elektromobily zaparkovat bezplatně i v takzvaných modrých zónách v centru hlavního města.

Konkrétní projekt, který má jednak přitáhnout zájem lidí elektromobilům a ke sdílení aut, chystají společně  největší provozovatel carsharingu v ČR - společnost Car4way, Pražská energetika a dovozce vozů Volkswagen do ČR, což je společnost Porsche Česká republika. Podrobnosti by měly být zveřejněny na tiskové konferenci 9. října.

Klepněte pro větší obrázek

Vypůjčit si auto a dojet si s ním na nákup může i v Praze vyjít jen na pár desítek korun. Ovšem dosud pouze mimo centrum

Podle informací Autorevue.cz začne být k dispozici dvacítka vozů Volkswagen e-golf. I dosud sice jejich vlastníci nebo uživatelé mohli po zaplacení registračního stokorunového poplatku bezplatně parkovat v modrých zónách, ovšem jen v Praze 5, 6 a 8, kde jsou nové zóny od loňského roku. Nyní se tedy oblast pro praktické využití rozšíří i na samotné centrum hlavního města a za pár měsíců také do Prahy 3 a 7.

MP Praha bude rozdávat více pokut za parkování. Má k tomu novou zbraň

MP Praha bude rozdávat více pokut za parkování. Má k tomu novou zbraň

Ceny za pronájem, možnosti dobíjení těchto vozů a další podrobnosti budou zveřejněny právě na zmiňované tiskové konferenci.

Až dosud bylo využívání sdílených aut v samotném centru hlavního města velmi obtížné. "Bylo totiž nutné pořídit příslušné parkovací oprávnění, což přišlo pro každý vůz na desítky tisíc," uvedl Hynek Homola, manažer společnosti Car4Way. Proto jich bylo k dispozici jen několik.

Nejhorší způsob parkování? Tato paní skutečně aspiruje na takový titul

Nejhorší způsob parkování? Tato paní skutečně aspiruje na takový titul

Dosud tedy byla největší část zákazníků Car4Way z oblastí, kde parkovací zóny nejsou. V takovém případě tedy skutečně bylo možné vypůjčený automobil zaparkovat kdekoli. Cena za hodinu je pro ty, kteří si platí měsíční paušál 299 Kč, totiž pouze 19 Kč za hodinu a 4,90 Kč za ujetý kilometr včetně paliva. To Ti, kdo si půjčí e-Up! sice za kilometr zaplatí o korunu méně, na druhou stranu však taxa hodinového půjčovného činí nejméně 69 Kč. 

O možnost provozovat službu sdílených aut již řadu let v hlavním městě usiluje také dceřiná firma koncernu Daimler, která má projekt Car2go v řadě evropských měst. Až dosud ovšem nemohla nalézt s představiteli hlavního města společnou řeč o podmínkách. "Zájem stále máme, ale v současné době není nic konkrétního na stole," sdělil mluvčí tuzemského zastoupení značek Mercedes-Benz a Smart Jan Kuhn. 

Na komentovanou fotogalerii Volkswagenů e-golf, které budou zapojeny do projektu, se podívejte níže: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků