V centru Prahy přibude 20 sdílených elektromobilů. Parkovat smí všude

Změna provozovatele parkovacích zón v Praze 1 a 2 vytvoří nové podmínky pro sdílení automobilů.

I když zatím nemá Česká republika příslušnou legislativu, která by umožnila skutečný rozvoj carsharingu, tedy sdílení aut, v Praze se během pár týdnů spustí nový projekt.

Díky tomu, že se v říjnu mění provozovatel nejstarších pražských zón placeného stání, které fungují v městských obvodech Praha 1 a 2, bude možné zaregistrované elektromobily zaparkovat bezplatně i v takzvaných modrých zónách v centru hlavního města.

Konkrétní projekt, který má jednak přitáhnout zájem lidí elektromobilům a ke sdílení aut, chystají společně  největší provozovatel carsharingu v ČR - společnost Car4way, Pražská energetika a dovozce vozů Volkswagen do ČR, což je společnost Porsche Česká republika. Podrobnosti by měly být zveřejněny na tiskové konferenci 9. října.

Klepněte pro větší obrázek

Vypůjčit si auto a dojet si s ním na nákup může i v Praze vyjít jen na pár desítek korun. Ovšem dosud pouze mimo centrum

Podle informací Autorevue.cz začne být k dispozici dvacítka vozů Volkswagen e-golf. I dosud sice jejich vlastníci nebo uživatelé mohli po zaplacení registračního stokorunového poplatku bezplatně parkovat v modrých zónách, ovšem jen v Praze 5, 6 a 8, kde jsou nové zóny od loňského roku. Nyní se tedy oblast pro praktické využití rozšíří i na samotné centrum hlavního města a za pár měsíců také do Prahy 3 a 7.

MP Praha bude rozdávat více pokut za parkování. Má k tomu novou zbraň

MP Praha bude rozdávat více pokut za parkování. Má k tomu novou zbraň

Ceny za pronájem, možnosti dobíjení těchto vozů a další podrobnosti budou zveřejněny právě na zmiňované tiskové konferenci.

Až dosud bylo využívání sdílených aut v samotném centru hlavního města velmi obtížné. "Bylo totiž nutné pořídit příslušné parkovací oprávnění, což přišlo pro každý vůz na desítky tisíc," uvedl Hynek Homola, manažer společnosti Car4Way. Proto jich bylo k dispozici jen několik.

Nejhorší způsob parkování? Tato paní skutečně aspiruje na takový titul

Nejhorší způsob parkování? Tato paní skutečně aspiruje na takový titul

Dosud tedy byla největší část zákazníků Car4Way z oblastí, kde parkovací zóny nejsou. V takovém případě tedy skutečně bylo možné vypůjčený automobil zaparkovat kdekoli. Cena za hodinu je pro ty, kteří si platí měsíční paušál 299 Kč, totiž pouze 19 Kč za hodinu a 4,90 Kč za ujetý kilometr včetně paliva. To Ti, kdo si půjčí e-Up! sice za kilometr zaplatí o korunu méně, na druhou stranu však taxa hodinového půjčovného činí nejméně 69 Kč. 

O možnost provozovat službu sdílených aut již řadu let v hlavním městě usiluje také dceřiná firma koncernu Daimler, která má projekt Car2go v řadě evropských měst. Až dosud ovšem nemohla nalézt s představiteli hlavního města společnou řeč o podmínkách. "Zájem stále máme, ale v současné době není nic konkrétního na stole," sdělil mluvčí tuzemského zastoupení značek Mercedes-Benz a Smart Jan Kuhn. 

Na komentovanou fotogalerii Volkswagenů e-golf, které budou zapojeny do projektu, se podívejte níže: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků