V centru Prahy přibude 20 sdílených elektromobilů. Parkovat smí všude

Změna provozovatele parkovacích zón v Praze 1 a 2 vytvoří nové podmínky pro sdílení automobilů.

I když zatím nemá Česká republika příslušnou legislativu, která by umožnila skutečný rozvoj carsharingu, tedy sdílení aut, v Praze se během pár týdnů spustí nový projekt.

Díky tomu, že se v říjnu mění provozovatel nejstarších pražských zón placeného stání, které fungují v městských obvodech Praha 1 a 2, bude možné zaregistrované elektromobily zaparkovat bezplatně i v takzvaných modrých zónách v centru hlavního města.

Konkrétní projekt, který má jednak přitáhnout zájem lidí elektromobilům a ke sdílení aut, chystají společně  největší provozovatel carsharingu v ČR - společnost Car4way, Pražská energetika a dovozce vozů Volkswagen do ČR, což je společnost Porsche Česká republika. Podrobnosti by měly být zveřejněny na tiskové konferenci 9. října.

Klepněte pro větší obrázek

Vypůjčit si auto a dojet si s ním na nákup může i v Praze vyjít jen na pár desítek korun. Ovšem dosud pouze mimo centrum

Podle informací Autorevue.cz začne být k dispozici dvacítka vozů Volkswagen e-golf. I dosud sice jejich vlastníci nebo uživatelé mohli po zaplacení registračního stokorunového poplatku bezplatně parkovat v modrých zónách, ovšem jen v Praze 5, 6 a 8, kde jsou nové zóny od loňského roku. Nyní se tedy oblast pro praktické využití rozšíří i na samotné centrum hlavního města a za pár měsíců také do Prahy 3 a 7.

MP Praha bude rozdávat více pokut za parkování. Má k tomu novou zbraň

MP Praha bude rozdávat více pokut za parkování. Má k tomu novou zbraň

Ceny za pronájem, možnosti dobíjení těchto vozů a další podrobnosti budou zveřejněny právě na zmiňované tiskové konferenci.

Až dosud bylo využívání sdílených aut v samotném centru hlavního města velmi obtížné. "Bylo totiž nutné pořídit příslušné parkovací oprávnění, což přišlo pro každý vůz na desítky tisíc," uvedl Hynek Homola, manažer společnosti Car4Way. Proto jich bylo k dispozici jen několik.

Nejhorší způsob parkování? Tato paní skutečně aspiruje na takový titul

Nejhorší způsob parkování? Tato paní skutečně aspiruje na takový titul

Dosud tedy byla největší část zákazníků Car4Way z oblastí, kde parkovací zóny nejsou. V takovém případě tedy skutečně bylo možné vypůjčený automobil zaparkovat kdekoli. Cena za hodinu je pro ty, kteří si platí měsíční paušál 299 Kč, totiž pouze 19 Kč za hodinu a 4,90 Kč za ujetý kilometr včetně paliva. To Ti, kdo si půjčí e-Up! sice za kilometr zaplatí o korunu méně, na druhou stranu však taxa hodinového půjčovného činí nejméně 69 Kč. 

O možnost provozovat službu sdílených aut již řadu let v hlavním městě usiluje také dceřiná firma koncernu Daimler, která má projekt Car2go v řadě evropských měst. Až dosud ovšem nemohla nalézt s představiteli hlavního města společnou řeč o podmínkách. "Zájem stále máme, ale v současné době není nic konkrétního na stole," sdělil mluvčí tuzemského zastoupení značek Mercedes-Benz a Smart Jan Kuhn. 

Na komentovanou fotogalerii Volkswagenů e-golf, které budou zapojeny do projektu, se podívejte níže: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků