V centru Prahy je už k dispozici 15 sdílených elektromobilů

Společnost Car4way, která již provozuje v hlavním městě přes dvě stovky sdílených vozů se spalovacím motorem, nyní do ulic Prahy rozmístila patnáct vozů Volkswagen e-Golf.
V centru Prahy je už k dispozici 15 sdílených elektromobilů

Přesně 180 Kč bude stát uživatele hodina jízdy s elektromobilem v Praze, pokud využije nabídku firmy Car4Way. Ta nyní do širšího centra Prahy, tedy do městských částí 1,2, 5, 8 (a od února i do částí 3 a 7) rozmístí 15 elektrických golfů.

Výhodou pro zákazníky bude nepochybně to, že auta půjde zdarma parkovat i na modrých zónách. Navíc ujetí prvních sto kilometrů je zdarma.

Muž s kosou na závodní trati, aneb reportáž z rallye elektromobilů

Muž s kosou na závodní trati, aneb reportáž z rallye elektromobilů

"Navíc zvýhodníme ty, kteří vůz zavezou k nabíječce. Za dobu, po kterou se auto bude nabíjet," jim nic nebudeme účtovat," uvedl Hynek Homola, manažer společnosti Car4Way.

Podle našeho názoru bude tedy ideální si auto vypůjčit, zajet si s ním na nákup do obchodního centra, kde je nabíječka, a pak se zase odvézt zpět.

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

Trochu komplikací způsobí stále poměrně řídká síť nabíjecích stanic v centru města, které jsou navíc vesměs pomalé. "Nějaké masivní rozšíření dobíjecích stojanů v památkové zóně rozhodně nepodporujeme," uvedla k tomu navíc primátorka hlavního města Adriana Krnáčová. Podle ní by bylo vhodné, aby se dobíjecí stanice budovaly třeba v areálech tankovacích stanic, kam jsou motoristé stejně zvyklí jezdit.   

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků