V čele koncernu Volkswagen se chystá velká změna. Müllera vystřídá Diess

Německá média uvádí, že dozorčí rada ještě tento pátek odvolá z funkce předsedy představenstva koncernu Volkswagen Matthiase Müllera
V čele koncernu Volkswagen se chystá velká změna. Müllera vystřídá Diess

Po necelých třech letech by ve vedení koncernu Volkswagenu měla nastat další personální změna. Podle informací světových agentur by v pátek dozorčí rada měla rozhodnout o výměně dosavadního šéfa Matthiase Müllera za Herberta Diesse.

Tiskové oddělení automobilky zatím informaci nepotvrdilo. Vydalo ovšem následující prohlášení: „Volkswagen uvažuje o dalším vývoji manažerské struktury skupiny, což bude spojeno také s personálními změnami ve vedení“.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Müller, kterému je nyní 64 let, nahradil ve funkci Martina Winterkorna krátce po propuknutí známé aféry Dieselgate. Pod jeho vedením se firma zkonsolidovala a za loňský rok vykázala skvělé ekonomické výsledky. Přesto je prý připraven přispět k avizované změně.

Devětapadesátiletý Diess v současné době působí jako šéf nejvýznamnější koncernové značky Volkswagen. V největší evropské automobilce působí teprve tři roky. Právě v roce 2015 přišel od BMW, kde byl i v představenstvu a zastával funkci šéfa vývoje. Je znám jako člověk, který umí vymýšlet a prosazovat úsporná opatření. Kvůli tomu se již v minulosti střetl s odbory.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Podle agentury Bloomberg se vedení firmy snaží dát větší pravomoci jednotlivým šéfům značek a regionů. Jakákoli změna ve struktuře VW se projeví i na značce Porsche. Ta je totiž, společně s vládou německého spolkového státu Dolní Sasko, největším akcionářem firmy.

Změnu ve vedení firmy přijaly akciové trhy pozitivně. Cena akcií Volkswagenu během jednoho dne narostla o více než čtyři procenta. Zda a jak se změny promítnou do mladoboleslavské automobilky Škoda, která je jednou ze značek koncernu Volkswagen, zatím známo není.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 148 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků