V čele koncernu Volkswagen se chystá velká změna. Müllera vystřídá Diess

Německá média uvádí, že dozorčí rada ještě tento pátek odvolá z funkce předsedy představenstva koncernu Volkswagen Matthiase Müllera
V čele koncernu Volkswagen se chystá velká změna. Müllera vystřídá Diess

Po necelých třech letech by ve vedení koncernu Volkswagenu měla nastat další personální změna. Podle informací světových agentur by v pátek dozorčí rada měla rozhodnout o výměně dosavadního šéfa Matthiase Müllera za Herberta Diesse.

Tiskové oddělení automobilky zatím informaci nepotvrdilo. Vydalo ovšem následující prohlášení: „Volkswagen uvažuje o dalším vývoji manažerské struktury skupiny, což bude spojeno také s personálními změnami ve vedení“.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Müller, kterému je nyní 64 let, nahradil ve funkci Martina Winterkorna krátce po propuknutí známé aféry Dieselgate. Pod jeho vedením se firma zkonsolidovala a za loňský rok vykázala skvělé ekonomické výsledky. Přesto je prý připraven přispět k avizované změně.

Devětapadesátiletý Diess v současné době působí jako šéf nejvýznamnější koncernové značky Volkswagen. V největší evropské automobilce působí teprve tři roky. Právě v roce 2015 přišel od BMW, kde byl i v představenstvu a zastával funkci šéfa vývoje. Je znám jako člověk, který umí vymýšlet a prosazovat úsporná opatření. Kvůli tomu se již v minulosti střetl s odbory.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Podle agentury Bloomberg se vedení firmy snaží dát větší pravomoci jednotlivým šéfům značek a regionů. Jakákoli změna ve struktuře VW se projeví i na značce Porsche. Ta je totiž, společně s vládou německého spolkového státu Dolní Sasko, největším akcionářem firmy.

Změnu ve vedení firmy přijaly akciové trhy pozitivně. Cena akcií Volkswagenu během jednoho dne narostla o více než čtyři procenta. Zda a jak se změny promítnou do mladoboleslavské automobilky Škoda, která je jednou ze značek koncernu Volkswagen, zatím známo není.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků