Není se čemu divit, že naši spešláci nechtějí používat Pandury, Iveca ani Dinga, když ani jedno z nich nevyhovuje v oblasti ochrany podlahy. Najetí na IED (Improvised Explosive Device), při kterém umírá nejvíc koaličních vojáků v Iráku i Aghanistánu, v každým z výše jmenovaných vozidel se rovná téměř jisté smrti nebo minimálně těžkému zranění. Proto se v současnosti používají americké M-rapy, které tuto odolnost mají dostatečnou, nicméně jsou primárně určení k přepravě a ne k boji a proto se pro práci speciálních jednotek moc nehodí. Nicméně dost dobře nechápu nákup dalšího vozidla, ať je Jackal sebelepší. Když pro potřeby SOG (zrušená jednotka Special Operation Group) před lety v Čechách vzniklo ve dvou exemplářích vozidlo Tatra T-815 4x4 SOT, na které se momentální práší v muzeu a vojenském skladu. Toto vozidlo plnilo svou roli na výbornou a příšluníci SOG a stejně tak Britové si ho nemohli v akci vynachválit. Navíc se podle mě právě touto speciálně upravenou Tatrou nechali britští inženýři při vývoji vozidla Jackal značně inspirovat. Posuďte sami: http://www.dolin.estranky.cz/fotoalbum/detail-set/tatr... ...
Mozna by ti mel nekdo setrne sdelit, ze pokud hlavnim deklarovanym benefitem zakoupeni noveho stroje je moznost jeho prepravy vrtulnikem, tak nasazeni Tatra T-815 4x4 SOT o dvojnasobne hmotnosti neni asi uplne zadouci. :-D
Možnost přepravy typem vrtulníku, kterým naše armáda stejně nedisponuje.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.