V čase úspor chce armáda další speciální obrněnce

V čase úspor chce armáda další speciální obrněnce

Vojenské zpravodajství chce tři nové obrněnce pro speciální jednotku v Afghánistánu, konkrétně vozy Jackal od britské firmy Supacat. Stát by mohly dohromady až sto milionů korun. Už dříve přitom armáda koupila čtyři další typy vozidel. Vozy Jackal by čeští vojáci navíc dostali nejdříve v druhé půlce příštího roku, kdy už začnou Češi postupně Afghánistán opouštět. Se zprávou přišla Česká televize.

„Supacat je jediné obrněné vozidlo svého druhu, které má schopnost přepravy těžkým transportním vrtulníkem,“ řekl mluvčí ministerstva obrany Jan Pejšek. Dodal, že vozy nejsou určeny pouze pro Afghánistán, ale že jich možné využít kdekoli na světě, kde je zapotřebí speciálních sil.

Klepněte pro větší obrázek

Jackal v akci. Právě na tyto vozy má nyní zálusk česká armáda. 

Armádní požadavek však přichází v době, kdy ministerstvo hledá úspory a tvrdě škrtá na platech i na výzbroji. Jak nedávno informoval deník E15, armáda také například provozuje několik zásobovacích středisek, kde skladuje stále velké množství nepotřebného materiálu, což stojí desítky milionů ročně.
 
Armáda nyní používá mnoho typů vozidel, ale zapůjčené automobily MRAP speciálním silám nevyhovují, nakoupené pandury taky nechtějí, stejně jako vozy Iveco či Dingo.
 
Posledně jmenované vozy se do boje příliš nehodí - mají slabý motor a kulomet jim nestřílí dozadu. Dinga ovšem přitom nakoupilo před čtyřmi lety také Vojenské zpravodajství, a to přes firmu MPI Group, která za ministra Martina Bartáka dodala armádě bez výběrového řízení materiál za stovky milionů korun. A právě MPI Group teď nabízí i Supacaty; ministerstvo ale tvrdí, že tentokrát vypsalo otevřený tendr.
 
Nákup vojenské techniky pro českou armádu provází řada nejasností. Třeba pořízení transportérů Pandur od loňského léta kvůli podezření z korupce vyšetřuje policie. Smlouva na dodávku vozidel, kterou ministerstvo uzavřelo v roce 2009, média označují za neúměrně vysokou.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků