V Californii se letos poprvé prodalo více japonských než amerických aut

Mohutná ofenzíva japonských značek na americkém trhu není žádnou novinkou. Přesto mnohé analytiky zaskočil údaj, že se již za letošní rok prodalo v Californii, tedy největším automobilovém trhu ze států Unie, více aut japonské, než americké provenience. Řečí čísel prodali japonské značky v Californii do druhé poloviny prosince 939 000 automobilů, zatímco americké pouze 859 000. To pro Japonce přestavuje tržní podíl 44,8 procenta, Američané se musejí spokojit pouze se 41 procenty.

Údaj z Californie není zajímavý pouze tím, že jde zřejmě o nejprestižnější trh ve Spojených státech, ale i tím, že obvykle predikuje budoucí vývoj prodejů v celé zemi. V tomto ohledu zatím japonské značky těm americkým nestačí, když z celého amerického trhu zabírají pouze 34,8 procenta oproti americkým 53,9. Zda se japonská nadvláda rozšíří i zbylé státy federace zatím nelze říci, byť si můžeme být téměř jisti, že se tak nestane v nejbližších letech. Pokud ale americké automobilky nezmění svůj přístup, těžko současnému trendu zabrání a dříve nebo později budou muset před Japonci kapitulovat.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků